login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Download speed

Offline vbdesign - 02/09/2009 13:42
Avatar van vbdesignLid Hallo,

Ik heb een klein vraagje over download speed, weet niet als je zoiets kan beantwoorden maar het gaat als volgt.
Ik heb bij telenet een download speed gedaan en volgens hem is dit 903.3 KB / sec.
Nu heb ik bitTorrent geïnstalleerd en hij download het tussen 140 KB en de 160 KB.

Kan dit kloppen ?

Groetjes Bert

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NTS64 - 02/09/2009 13:47 (laatste wijziging 02/09/2009 14:04)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
Citaat:
Ik heb bij telenet een download speed gedaan en volgens hem is dit 903.3 KB / sec.

Moet je mij eens vertellen hoe je "een downloadspeed doet"...

Je downloadsnelheid hangt van het aantal peers af dat ook seed, maw delen van het bestand ook aanbiedt.

Wikipedia.org: P2P en Seeder
Offline Esli - 02/09/2009 13:48
Avatar van Esli PHP interesse Kan perfect. Torrents is zogeneem peer to peer. (P2P) Jij download van anderen hun PC, en omgekeerd. Hangt dus van hun snelheid & jouw snelheid af... (en van het aantal gebruikers [leechers])
Offline NTS64 - 02/09/2009 13:53
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
Esli schreef:
Kan perfect. Torrents is zogeneem peer to peer. (P2P) Jij download van anderen hun PC, en omgekeerd. Hangt dus van hun snelheid & jouw snelheid af... (en van het aantal gebruikers [leechers])

De gebruikers van een file in een P2P netwerk noemt men Peers.
Leechers zijn peers die meer downloaden dat dan ze uploaden.
Offline Esli - 02/09/2009 15:45
Avatar van Esli PHP interesse
Woedi schreef:
[..quote..]
De gebruikers van een file in een P2P netwerk noemt men Peers.
Leechers zijn peers die meer downloaden dat dan ze uploaden.

Downlsnelheid kan je meten met sites die je soms van je provider krijgt. Of vaak met tooltjes, die in de meeste gevallen erg correct zijn. Een goede is ISP Monitor.
Offline Koen - 03/09/2009 16:50
Avatar van Koen PHP expert http://www.speedtest.net
Offline Martijn - 03/09/2009 19:43
Avatar van Martijn Crew PHP Het zou kunnen dat je het verkeerd hebt gelezen, er kon ook kileBIT (ipv BYTE) hebben gestaan.
Je hebt acht bit nodig om 1 bit te maken, dus 900 kBIT is ongeveer 125kBYTE, en dan klopt t weer.
Offline MiST - 04/09/2009 01:21 (laatste wijziging 04/09/2009 01:24)
Avatar van MiST Lid 8 bits voor 1 byte ;)

Als je aan het downloaden bent tijdens je test, kan je die bandbreedte ook niet testen. tijdens een test jan er best geen dataverkeer zijn door andere applicaties. Je eigen netwerk werkt normaal rapper dan je bij telenet kan krijgen, tenzij je crappy bekabeling hebt. Verder is het belangrijk een torrent te zoeken met veel seeders en weinig leechers, dan gaat het sneller.

Verder stel ik me geen vragen bij de aard van je activiteiten... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s