login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webserver

Offline Allinfosrc - 26/07/2009 09:08
Avatar van AllinfosrcNieuw lid Ik zelf heb al een tijdje geleden om mijn scripts te testen xampp geinstalleerd alleen wil ik nou over een tijdje van mijn eigen pc een echte server maken zo dat ik gewoon de site online kan zetten via mijn eigen pc.
Heeft hier iemand een tutorial voor?
Kan je dan een link er naar posten?
Alvast bedankt(als je af vraagt waarom ik em dan in een echte server wil veranderen ik ben aan het sparen voor een laptop)

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline meerweten - 26/07/2009 11:03
Avatar van meerweten Lid kijk op deze link
http://www.html-site.nl/forum/10_12031_0.html
Offline Allinfosrc - 26/07/2009 11:20
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid
meerweten schreef:

Helpt niet erg want ik kan geen engels(bij de links wordt het steeds engels.) maar ik heb wel daar een paar bruikbare tips gevonden
Offline NTS64 - 26/07/2009 12:20 (laatste wijziging 26/07/2009 12:28)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde http://www.goog...lr=lang_nl

Als je een basis webserver wil die enkel statische websites moet kunnen hosten heb je genoeg aan een Apache HTTP server of het concurrerende product van Microsoft, IIS
Wil je echter dynamische websites met PHP(ASP, de tegenhanger van Microsoft zit standaard al in IIS, maar kan ook op Apache worden gebruikt)maken dan moet je dit uiteraard ook nog installeren, hetzelfde geld voor MySQL.
Let op, voor MySQL moet je wel client en server software installeren.


Ik raad je echter aan om je toch eens in de Engelse taal te verdiepen, aangezien in de IT wereld engels de voertaal is.
Officiële documentaties van oa Apache en PHP zijn in meerdere talen beschikbaar, maar die zijn nooit zo compleet als de Engelstalige versie.

Verder is het misschien handiger om een server te huren, VPS of een echte dedicated server. Shared hosting is natuurlijk ook een oplossing als je website niet zo groot/veel bezocht is. Het is niet aan te raden van een desktop PC een server te willen maken die 24/7 draait aangezien deze hardware hier niet voor gemaakt is.

Veel plezier ermee 
Offline Allinfosrc - 26/07/2009 12:31 (laatste wijziging 26/07/2009 12:32)
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid
Woedi schreef:
http://www.goog...lr=lang_nl

Als je een basis webserver wil die enkel statische websites moet kunnen hosten heb je genoeg aan een Apache HTTP server of het concurrerende product van Microsoft, IIS
Wil je echter dynamische websites met PHP(ASP, de tegenhanger van Microsoft zit standaard al in IIS, maar kan ook op Apache worden gebruikt)maken dan moet je dit uiteraard ook nog installeren, hetzelfde geld voor MySQL.
Let op, voor MySQL moet je wel client en server software installeren.


Ik raad je echter aan om je toch eens in de Engelse taal te verdiepen, aangezien in de IT wereld engels de voertaal is.
Officiële documentaties van oa Apache en PHP zijn in meerdere talen beschikbaar, maar die zijn nooit zo compleet als de Engelstalige versie.

Verder is het misschien handiger om een server te huren, VPS of een echte dedicated server. Shared hosting is natuurlijk ook een oplossing als je website niet zo groot/veel bezocht is. Het is niet aan te raden van een desktop PC een server te willen maken die 24/7 draait aangezien deze hardware hier niet voor gemaakt is.

Veel plezier ermee 

Dat snap ik wel dat engels de voertaal is en php en mysql geinstalleerd moeten worden(wat al zo is inbegrepen bij xampp).
maar me vraag is gewoon hoe kan ik er voorzorgen dat iedereen het online kan zien wat ik dan op de apache webserver staat(dus in mijn folder er voor) dus weet iemand gewoon hoe dat moet.
(het liefst dat je dan ook je domein naam kan instellen.)
Offline SvenP - 26/07/2009 12:36
Avatar van SvenP PHP interesse je hebt xampp al, dus serversoftware heb je niet meer nodig (heb je al, kan je blijven gebruiken)
In de router (en firewall) poort 80 naar jou pc forwarden
dan bij www.no-ip.com of www.dyndns.com een domein naam registreren
als je een .nl/.be/.com domein wil zal je moeten betalen.
Offline Allinfosrc - 26/07/2009 12:50 (laatste wijziging 26/07/2009 12:50)
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid
SvenP schreef:
je hebt xampp al, dus serversoftware heb je niet meer nodig (heb je al, kan je blijven gebruiken)
In de router (en firewall) poort 80 naar jou pc forwarden

Wat is forwarden?
Offline NTS64 - 26/07/2009 12:56 (laatste wijziging 26/07/2009 12:56)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde De Apache in de xampp installatie luistert standaard op poort 80.
Je moet deze poort dan ook openzetten in je router/firewall, en zeker weten dat je provider deze niet blokkeert(sommige providers blokkeren het uitgaand verkeer op poort 80).
Je moet er ook voor zorgen dat je Apache HTTP server 'luistert' naar request van alle IP's, standaard doet ie dat ook.
Mocht dit niet zo zijn, kan je zelf altijd de instellingen aanpassen in
%xampfolder/apache/conf/httpd.conf

Daar zorg je er dan voor dat er niet enkel geluisterd wordt naar requests van specifieke IP's(maw comment of delete alle regels die Listen xxx.xxx.xxx.xxx bevatten). Zorg er dan ook voor dat je server op poort 80 luistert door toe te voegen(als dit nog nergens staat:
  1. Listen 80


Hierna kan je normaal je server bereiken als je naar http://jouwiphier surft. Let er wel op dat dit niet veilig is als je alle default password etc nog in gebruik hebt. Enkele standaard beveiligingsmaatregelen zijn dus aan te raden.
Offline Allinfosrc - 26/07/2009 17:52 (laatste wijziging 27/07/2009 11:23)
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid Het is nog niet aan het lukken kan mischien iemand gewoon een link naar een tutorial in het nederlands posten?
Ik wil er alleen nog een domein naam aansluiten weet iemand hoe dat moet.(aub gratis)
Offline NTS64 - 27/07/2009 12:32 (laatste wijziging 27/07/2009 12:34)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
Allinfosrc schreef:
Het is nog niet aan het lukken kan mischien iemand gewoon een link naar een tutorial in het nederlands posten?
Ik wil er alleen nog een domein naam aansluiten weet iemand hoe dat moet.(aub gratis)

We zijn mensen, geen zoekmachines. Als je m'n vorige post wat beter had gelezen had je m'n link naar google al ontdekt, maar hier is ie nog maar eens dan: Webserver installeren. Een domein aan je IP koppelen heet DNS forwarding. Je vind tal van gratis services hiervoor: Google.be: Gratis DNS forwarding. Als je zelf al een domeinnnaam hebt, moet je eens nagaan of de hoster waar je die hebt afgenomen je toelaat DNS forwarding zelf te regelen. Indien niet, kan je dit meestal gratis aanvragen. Mocht je zelf nog geen domeinnaam hebben dan kan je er bij de talloze gratis DNS forwarding services eentje gratis registreren.(Hetzij een subdomein dan wel).

Heb je wel de moeite genomen m'n instructies door te lezen?
Zoja, wat lukt er dan niet?

Offline SvenP - 27/07/2009 17:46
Avatar van SvenP PHP interesse
Allinfosrc schreef:
[..quote..]
Wat is forwarden?


http://www.goog...%3Dlang_nl
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s