login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

1 website, 2domeinnamen...

Offline skyflyer - 22/07/2009 19:06
Avatar van skyflyerNieuw lid Hey,
ik heb een probleempje waarvoor ik niet meteen een oplossing kan vinden. Misschien kan iemand me uit de naad helpen?

Ik heb 1 website, graag had ik hieraan 2 domeinnamen gekoppeld.

Wat heb ik?
WWW.DOMEINNAAM.BE
WWW.DOMEINNAAM.NL

Er komt een dynamische site met een forum op.
Graag had ik de site laten weergeven zonder dat de 2de site geredirect wordt naar de 1ste site.

Beide methodes moeten werken zonder redirect:
- www.domeinnaam.be/forum/index.php
- www.domeinnaam.nl/forum/index.php

Is er iemand die weet of dit eventueel mogelijk kan gemaakt worden via .htaccess ?

Alvast hartelijk dank!

Mvg,
SkyFlyer

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 22/07/2009 19:09
Avatar van Koen PHP expert Beide domeinnamen kan je via DNS forwarden naar dezelfde server. Op zijn beurt moet je op de server die domeinnamen voor jouw account instellen.

Als je dit zelf nergens kan doen moet je best even aankloppen bij je host 
Offline Filip - 22/07/2009 19:13
Avatar van Filip IRC guru Je hebt bij de meeste grote controlpanels (plesk, cpanel, DirectAdmin) wel de mogenlijkheid om een domeinnaam te laten forwarden naar een ander domein. Je moet dus voor 1 domein een hosting account hebben en daar het 2de domein als 'add on domain' of 'parked domain' of hoe ze het ook willen noemen toevoegen.
Offline snxs - 22/07/2009 19:36
Avatar van snxs Nieuw lid Dit kan, maar is absoluut niet wenselijk, zoals vermeld kan het met DNS. Dan verwijzen beide domeinen naar het zelfde IP.

Het nadeel: Google zal de page stats verdelen, Nederlandse gebruikers zullen .nl gebruiken, Belgische zullen .be gebruiken. Dit resulteert in 2 Google resultaten, die beiden maar de helft van de potentiële siterank krijgen.

Google heeft echter een penalty systeem, voor gekopieerde websites. Dit zorgt er voor dat een identieke website een siterank van 0 krijgt, afhankelijk van welke website het eerst door Google gevonden werd. Aangezien beide domeinen naar de zelfde server wijzen zijn ze voor Google identiek en zal Google één van de twee een penalty geven.

Dus ik zou één van de 2 gewoon laten redirecten... Verreweg beter.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.246s