login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Frontpage 2003

Offline DWolkier - 16/07/2009 10:25
Avatar van DWolkierLid In mijn vrije tijd maak ik ook wel eens gebruik van Frontpage 2003, maar nu ik een nieuwe computer (laptop, eigenlijk) heb, staat mijn Frontpage er niet meer op. Mijn besturingssysteem is een Windows Vista Home Premium. Weet iemand waar ik een gratis versie van Frontpage 2003 kan dowloaden voor deze laptop?

Bedankt!

35 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/07/2009 10:26
Avatar van marten Beheerder Als ik je een advies mag geven --> Leer html / css dan maak je vele mooiere sites mee!
Offline Koen - 16/07/2009 10:51
Avatar van Koen PHP expert
Citaat:
7 reasons to not use FrontPage(R)

1. It causes massive errors on other browsers
2. It's not valid code
3. The interface is ugly
4. It's only compatible with Internet Explorer
5. Created weird errors that made problems for visitors, esp. w/o IE
6. Created errors that were not fixable by even the experts here
7. The server that you want to host the site on has to have FrontPage Extensions enabled and updated regularly in order for FrontPage to work properly

http://www.dyna...hp?t=16592
Offline Martijn - 16/07/2009 10:56
Avatar van Martijn Crew PHP Het is echt erg af te raden om frontpage te gebruiken. Als je perse een editor wilt waar je niet hoeft druk te maken om code, kun je beter Drewamweaver gebruiken. Daar kun je later ook naar code-mode overschakelen om te zien wat de code doet 
Offline Koen - 16/07/2009 11:00
Avatar van Koen PHP expert
DeviourSoul schreef:
Het is echt erg af te raden om frontpage te gebruiken. Als je perse een editor wilt waar je niet hoeft druk te maken om code, kun je beter Drewamweaver gebruiken. Daar kun je later ook naar code-mode overschakelen om te zien wat de code doet 


Lekker duur terwijl je gewoon veel beter kan leren om alles handmatig te coden, heb je veel meer plezier aan 
Offline Martijn - 16/07/2009 11:04
Avatar van Martijn Crew PHP ik denk dat een tussenschakel tussen code en WYSIWYG niet verkeerd is dat je ziet wat er gebeurd als je iets selecteerd en bold maakt...

Tuurlijk is handcoden beter, maar daar moet je wel een basisje voor creeëren 
Offline Bart - 16/07/2009 11:19
Avatar van Bart PHP expert Tevens is het zo dat Sitemasters zich niet bezighoudt met illegale activiteiten zoals het gratis verkrijgen van betaalde software. (Stond ergens in de regels meen ik, echter kan ik deze niet meer vinden. Neemt niet weg dat deze nogsteeds actief is )
Offline maigel - 16/07/2009 11:45 (laatste wijziging 16/07/2009 11:47)
Avatar van maigel PHP beginner
BartDongelmans schreef:
Tevens is het zo dat Sitemasters zich niet bezighoudt met illegale activiteiten zoals het gratis verkrijgen van betaalde software. (Stond ergens in de regels meen ik, echter kan ik deze niet meer vinden. Neemt niet weg dat deze nogsteeds actief is )

Daar zegt toch ook niemand iets over.

Ontopic:
Zoals gezegd is handcoden beter, maar ik moet toegeven dat ik zelf ook eerst met een wysiwyg editor gewerkt heb, namelijk dreamweaver.
Als je deze te duur vind kan je ook even zoeken naar gratis alternatieven, in deze lijst worden er enkele gegeven:
http://webdesig...wyswin.htm

(NVU lijkt mij niet slecht, gratis, simpel en als je ze moet geloven genereert hij clean w3c code)
Offline lolll - 16/07/2009 11:49
Avatar van lolll Lid Ik heb vroeger met frontpage gewerkt, maar mijn site werkte alleen in IE.
Nu heb ik html geleerd, en nu werkt mijn site overal. In het begin is je site minder mooi dan vroeger, maar nu na ongeveer 1 á 2 maanden, is hij zelfs nog mooier geworden. Dus, ik zou beginnen met html te leren, ik heb dat gedaan op www.mijnhomepage.nl.

Grt,Lolll
Offline DWolkier - 16/07/2009 13:05
Avatar van DWolkier Lid Nou, ik vind niet dat mijn website, www.gongelit.com, er slecht uitziet (toch niet bij mij en de andere computers waarop ik heb getest), en die is trouwens ook helemaal met Frontpage gemaakt. De layout is CSS en het meeste heb ik met code gedaan, maar ik werk nu ook liever met Frontpage dan met een andere editor. Ik wist niet dat Frontpage niet gratis te verkrijgen was, en ik weet zelfs niet of hij überhaupt kan worden gedownload op een Windows Vista.

Dreamweaver, kun je die gratis krijgen of niet?

Graag zou ik ook even jullie reactie willen op mijn website, om te zien of hij bij iedereen goed oogt. Ik heb hem getest in IE 7 en 8, Google Chrome en Firefox (deze laatste iets minder volgens mij).

Bedankt
Offline maigel - 16/07/2009 13:42 (laatste wijziging 16/07/2009 13:46)
Avatar van maigel PHP beginner Je site ziet er op het eerste zicht misschien wel goed uit,
maar eens je hem even door de w3c validator laat lopen zie je meteen iets anders:
http://validato...mp;group=0

273 Errors, 84 warning(s) is niet niks hé ;)

beetje offtopic:
Je layout vind ik wel mooi, maar als ik je website zo bekijk denk ik dat het handig is om na verloop van tijd php en (my)sql te gaan gebruiken, hij lijkt al redelijk snel te groeien, en als je van plan bent om allemaal wetenschappelijke artikels toe te voegen gaat het na een tijdje een grote warboel worden als je dit allemaal handmatig gaat invoegen.
Offline flyingdragon - 16/07/2009 13:47 (laatste wijziging 16/07/2009 13:49)
Avatar van flyingdragon PHP beginner Is ook niet zo gek dat je huidige site er wel redelijk uitziet, het is een template . Die was gewoon netjes w3 valid voordat je met Frontpage erin begon te kloten. AL die error's die er nu in zitten, komen gewoon door strontPage .

Pak gewoon een degelijke html editor en dump Frontpage.
Offline DWolkier - 16/07/2009 19:40 (laatste wijziging 16/07/2009 19:42)
Avatar van DWolkier Lid 't probleem is dat ik geen regel php ken, en dat die ook niet op mijn pc lijkt te werken. Ik ken alleen HTML:)

En als ik die website bekijk waar je errors en waarschuwingen kunt zien van het opgegeven adres, dan moet ik geloven dat Google.be zo'n 57 errors heeft en twee waarschuwingen? Dan is zelfs Google onprofessioneel bezig zou ik zeggen.
Offline maigel - 16/07/2009 20:23 (laatste wijziging 16/07/2009 20:25)
Avatar van maigel PHP beginner Als je html kent, waarom wil je dan nog frontpage gebruiken?

En voor php te laten werken op je pc moet je wel eerst php instaleren, logisch lijkt me <.<
Offline Martijn - 16/07/2009 20:26
Avatar van Martijn Crew PHP D, je hoeft geen php te kennen om een website te maken niet in het begin iig. Ik zou ik lekker een middagje je html bestanden bekijken als code, en kijken welke code nou wat doen. Veel kun je terug vinden bij google 
Offline djb - 16/07/2009 20:28
Avatar van djb PHP beginner Google heeft vast wel een reden om niet w3 valid te zijn, (misschien voor de snelheid oid.)

Maar PHP valt te leren  
Hier op Sitemasters kan je genoeg tutorials lezen, en vragen kunnen altijd hier gesteld worden.

Je computer kent standaard geen PHP omdat dit (meestal) op een server moet draaien.
Hiervoor bestaan wel programma's om het op een normale computer voor elkaar te krijgen  
Z'n programma heet "XAMPP" en is hier te downloaden:
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

Er zullen (hier ook wel op sitemasters) tutorials zijn met hoe je die moet installeren. (terwijl die installatie heel makkelijk is)

Veel succes alvast  
Groetjes, Jeroen
Offline lolll - 17/07/2009 10:15 (laatste wijziging 17/07/2009 10:17)
Avatar van lolll Lid
DWolkier schreef:
't probleem is dat ik geen regel php ken, en dat die ook niet op mijn pc lijkt te werken. Ik ken alleen HTML:)

En als ik die website bekijk waar je errors en waarschuwingen kunt zien van het opgegeven adres, dan moet ik geloven dat Google.be zo'n 57 errors heeft en twee waarschuwingen? Dan is zelfs Google onprofessioneel bezig zou ik zeggen.


Kijk eens op easycomputing, daar heb ik mij een dik boek over php en mysql gekocht, jammergenoeg, moet je heel veel kennen over html vooralleer je php goed kan gebruiken. Zoals ik al zij was mijn site met publisher gemaakt (vergelijkbaar met frontpage). Hierdoor dacht ik dat ik al tamelijk goed html kon, maar mijn html trok op niks, daardoor heb ik eerst terug html te goei geleerd. Hiermee ben ik nu in mijn laatste fase's, hierna kan ik dus gewoon met php beginnen. Dus wat doen die programma's die voor jouw een website maken ? Ze maken er een vol met fouten en jij denkt dan dat je html kan. Niet Dus !! Ze verspillen dus een hoop van je tijd. Ik ben zeer vroeg begonnen met computeren, en ook zeer vlug begonnen met een website, maar door dat stomme publisher, ben ik nu nog steeds met html bezig. Dus 1 goede raad : verwijder frontpage en leer html te goei ! ( ga bv. naar mijnhomepage.nl )
--------
Je site oogt wel goed, maar zoals je ziet, bij de w3c validator trekt het op geen snars, dit was bij mij vroeger ook door publisher. Nu gelukkig niet meer !

Lolll
Offline flyingdragon - 17/07/2009 11:35 (laatste wijziging 17/07/2009 11:36)
Avatar van flyingdragon PHP beginner
lolll schreef:
[..quote..]
daardoor heb ik eerst terug html te goei geleerd.

Je site oogt wel goed, maar zoals je ziet, bij de w3c validator trekt het op geen snars, dit was bij mij vroeger ook door publisher. Nu gelukkig niet meer !

Lolll


Dit is je site?
Toch maar eens een ander cursus boek zoeken dan 
Offline Koen - 17/07/2009 11:57
Avatar van Koen PHP expert
djb schreef:
...

Je computer kent standaard geen PHP omdat dit (meestal) op een server moet draaien.
Hiervoor bestaan wel programma's om het op een normale computer voor elkaar te krijgen  
Z'n programma heet "XAMPP" en is hier te downloaden:
http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
...


Een server is technisch gezien ook maar gewoon een computer, op beiden zal je dus PHP (en een webserver) moeten installeren alvorens PHP scripts zullen werken. In dat opzicht maakt het verschil server <-> computer dus helemaal niets uit.

Verder is "XAMPP" geen programma om "PHP te doen werken op 'normale' computers", maar het is een gratis pakket met alle benodigdheden qua programmatuur om een webserver te draaien, waaronder PHP.
Offline lolll - 17/07/2009 12:02 (laatste wijziging 17/07/2009 12:05)
Avatar van lolll Lid
flyingdragon schreef:
[..quote..]

Dit is je site?
Toch maar eens een ander cursus boek zoeken dan 


Weet ik, maar die pagina staat nog niet online, ik doe eerst alles offline.
Hier is al een online pagina : [url=http://users.telenet.be/dcbr/test frame/gamesframetest4.html]hier[/url] krijg hem niet in bg code  
Offline flyingdragon - 17/07/2009 13:36
Avatar van flyingdragon PHP beginner
lolll schreef:
[..quote..]

Weet ik, maar die pagina staat nog niet online, ik doe eerst alles offline.
Hier is al een online pagina : [url=http://users.telenet.be/dcbr/test frame/gamesframetest4.html]hier[/url] krijg hem niet in bg code  

Ik zie frames,
Ik zie felle kleuren
Ik zie stuiterende gif's.

Ik blijf er nog steeds bij dat je een ander boek moet zoeken 
Offline Abbas - 17/07/2009 13:41
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@lolll: aan jouw site te zien ben jij zowat de eerste die hier totaal geen recht heeft om te antwoorden! 
Offline lolll - 17/07/2009 14:09
Avatar van lolll Lid Voor wat niet, het is toch zeer zuivere code ? En ik vind hem mooi, ik weet dat er noch wat aan moet geschroefd worden, maar het gaat toch ?
Offline Filip - 17/07/2009 14:15
Avatar van Filip IRC guru Euhm, zo'n beetje alles... Frames? beetje achterhaalt.. 'zuivere' code word normaal ook mooi opgemaakt met inspringen. Verder is er niet echt veel 'mooi' aan die site..

En op het Frontpage gedeelte in deze topic: Dumpen die handel en zelf beginnen leren met vallen en opstaan. Veel beter dan frontpage gebruiken 
Offline voltrex - 17/07/2009 14:16 (laatste wijziging 17/07/2009 14:19)
Avatar van voltrex Lid Alles is wat op elkaar gegooid zonder echt structuur enzo (mijn mening  ).

Ik zou, als je html al een wat onder de knie hebt (kan niet zolang
duren denk ik dan) toch al html beginnen te combineren met css.  
Want dan vind ik pas dat je 'mooie' sites zou kunnen maken.  
Offline maigel - 17/07/2009 14:21 (laatste wijziging 17/07/2009 14:25)
Avatar van maigel PHP beginner Zuivere code? Als je kijkt wat de pagina is waar je zogezegd heen zou moeten gaan als je browser geen frames ondersteund (http://users.telenet.be/dcbr/welkom.htm) krijg je 319 errors, niet bepaald zuiver hé

http://validato...or%2F1.654

Edit:
http://users.te...games.html geeft ook 22 errors

Ontopic:
Ik snap niet waar de TS z'n probleem nog zit, hij zegt zelf dat hij html kan, dus een andere editor gebruiken moet geen probleem zijn
Offline Martijn - 17/07/2009 14:22
Avatar van Martijn Crew PHP zo, nu blijven we weer lekker ontopic, hij probeerde alleen te helpen. We weten allemaal dat zn code best beter kan, maar hij vind t prima en daar gaat t om.
Offline lolll - 17/07/2009 19:38
Avatar van lolll Lid inderdaad. Zoals ik al zij, hij is in testfase
Ok, discussier nu maar verder over dat frontpage gedoe, ik heb mijn mening gewoon gegeven...
Offline Allinfosrc - 17/07/2009 20:10
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid mijn site die ik kort geleden over cavia's al een gedeelte online heb gezet 6 errors waarvan 5 echt van mij want ik had ook een script van internet afgehaald zo dat ik op die site ook weer kan kijken hoeveel mensen er zijn geweest.
kijk zelf maar dan op mijn site:
http://caviarules.l4rge.com
Offline DWolkier - 17/07/2009 20:59
Avatar van DWolkier Lid flyingdragon, die telent user is niet van mij, mijn website heet www.gongelit.com

Ik den kdat ik wel een manier heb gevonden om Frontpage op mijn laptop te krijgen - we hebben namelijk de CD van de installatie teruggevonden. Eens kijken wat hij doet.
Offline flyingdragon - 17/07/2009 23:55 (laatste wijziging 17/07/2009 23:58)
Avatar van flyingdragon PHP beginner
DWolkier schreef:
flyingdragon, die telent user is niet van mij, mijn website heet www.gongelit.com

Ik den kdat ik wel een manier heb gevonden om Frontpage op mijn laptop te krijgen - we hebben namelijk de CD van de installatie teruggevonden. Eens kijken wat hij doet.

Ik weet dat die niet van jou was, hij was van 'lolll', die quote ik ook.

Maargoed, WAAROM nu nog steeds Frontpage willen installeren?,
Neem wat tutorials door, en leer html.
Of als je persé bij een WYSIWYG editor wilt blijven, pak dan Dreamweaver, of van mijn part Sharepoint 2007 / Microsoft Expression Web. Allemaal stukken properder dan Frontpage 2003 met sourcecode.

Hoewel het beste nog steeds blijft om gewoon html te leren, daarna css en als je tijd teveel hebt hierna nog een scripttaal.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s