login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

foto's uploaden

Offline sobko - 15/06/2009 23:23 (laatste wijziging 15/06/2009 23:26)
Avatar van sobkoNieuw lid hoi

ik heb vandaag een site online geplaatst waarin een upload script zit waarmee automatish een thumbnail en dergelijke word aangemaakt, op men eigen wamp server werkte dit allemaal perfect maar nu ik het wil proberen op men host wil hij niet

kan dit te maken hebben met de rechten?

ik upload met filezilla, als je dan rechtsklikt op een map kan je de bestandsrechten instellen deze staan voor de mappen van de upload op 777 maar je kan er ook op aanklikken dat het telt voor alle submappen en bestanden, wanneer ik dit doe en ik kijk erna opnieuw naar de bestandsrechten staat hij niet aangevinkt.

Ligt het hieraan dat ik geen thumbnail kan maken?

is er ook een manier om via het script de geuploade foto waarvan hij een thumbnail moet maken de juiste rechten te geven?

ik hoop dat iemand me kan helpen

edit: ik zie net dat als ik een foto probeer te uploaden de originele in de map gezet word maar niet 777 heeft als rechten waardoor er waarschijnlijk geen thumbnail van gemaakt kan worden

greetz johan

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 15/06/2009 23:24
Avatar van vinTage Nieuw lid Rechten geven met php PHP.net: chmod
Offline sobko - 15/06/2009 23:28 (laatste wijziging 15/06/2009 23:42)
Avatar van sobko Nieuw lid kan je me misschien ook helpen hoe ik dit toepas in men script?

moet ik het doen voor move_uploaded_file? of hoe werkt het juist?

Plaatscode: 136883

heb nu dit geprobeerd maar werkt niet

Plaatscode: 136884
Offline ArieMedia - 16/06/2009 09:29
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
sobko schreef:
kan je me misschien ook helpen hoe ik dit toepas in men script?

moet ik het doen voor move_uploaded_file? of hoe werkt het juist?

Plaatscode: 136883

heb nu dit geprobeerd maar werkt niet

Plaatscode: 136884
Voordat je een file upload staat het in het tijdelijk geheugen van de server. Als je niet move_uploaded_file gebruikt, heb je ook niks aan de upload, want het word niet verplaatst naar je webspace, je zal het dus nooit kunnen aanroepen en je kan er dus niks mee doen.

Als je wel move_uploaded_file hebt gebruikt, vind je het bestand terug (mits goed gebruikt) in de map die je hebt aangegeven. Het is precies hetzelfde als dat jij een nieuw bestand aanmaakt of op de server zet via FTP. soms heb je meer rechten nodig dan het "gebruikelijke" en dan pas je de rechten van de map aan.

Denk dat je nu wel weet wanneer jij een CHMOD aan moet passen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s