login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zelfde website, 2 domeinen (Opgelost)

Offline bertenz - 07/06/2009 11:28
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Voor een klant heb ik een website gemaakt die op een .nl domein zit. Nou wil hij eigenlijk dezelfde website ook laten draaien op een .be domein. Nou is mijn eerste vraag: maakt het iets uit voor de zoekresultaten als hij de complete website laat draaien op .be en .nl? Dan krijg je dus exact dezelfde content, maar de ene keer is het op .be en de andere keer op .nl.
Mocht Google dit als dubbele content zien, is het dan wel raadzaam om op .be een compleet nieuwe website te maken waar de content lichtelijk anders is dan op het .nl domein ? Of zou het eigenlijk voor de Belgische zoekresultaten niet uit moeten maken op welke van de 2 domeinnamen de website staat ?
Alvast bedankt.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Borre - 07/06/2009 11:39 (laatste wijziging 07/06/2009 11:40)
Avatar van Borre Nieuw lid Bij de DNS gewon hetzelfde IP instellen voor www.DOMEIN.be als bij www.DOMEIN.nl, en DOMEIN.be ook hetzelfde IP geven als DOMEIN.nl

dan komt alles van DOMEIN.nl ook op de .be site.

EDIT: en ik denk niet dat het iets uitmaakt voor de zoek resultaten..

grtz.
Offline yetti4 - 07/06/2009 11:54
Avatar van yetti4 JS interesse Volgens mij maakt het niet uit, als beide sites op dezelfde ip staan.
Als je sites beide volledig geindexeerd zijn, krijg je idd, als je in het nederlands zoekt, .nl domein te zien.
Offline Bart - 07/06/2009 12:14
Avatar van Bart PHP expert Via DNS beheer => CNAME instellen (zie Google: CNAME)
Offline bertenz - 07/06/2009 13:12
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor jullie hulp.
Mijn probleem was alleen niet het doorlinken van de domeinen, maar of Google het als dubbele content gaat zien als je nl- en be-domein exact hetzelfde zijn en de website mogelijk op een zwarte lijst zet.
Ik kan namelijk ook gewoon iemand die naar het be-domein gaat meteen doorsturen naar het nl-domein. Dus denken jullie dat het enig positief effect heeft op de zoekresultaten (Borre zei van niet) en is het niet in strijd met Google's regels ?
Offline Pieter - 07/06/2009 16:34
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Het maakt wel iets uit. Het is niet in strijd met Google's regels, maar zorgt wel dat 1 domein als kopie wordt aanzien, of dat beide domeinen een lagere pagerank krijgen.
Het beste wat je kan doen is de .nl als hoofdsite nemen en vanaf de .be een 301 forward doen. Zo krijgt de zoekmachine een "permanent removed" allert, terwijl de pagina via die URL toch nog te bezoeken valt.
Voor andere zoekmachines is een exacte content op een ander domein trouwens iets erger. Yahoo kan je vb verwijderen uit hun zoekresultaten.
Offline Pellens - 07/06/2009 16:59 (laatste wijziging 07/06/2009 17:00)
Avatar van Pellens PHP interesse @Pieter: inderdaad. Voor Google, pagerank, ...is het toch belangrijk dat zoekmachines weten dat .be een verwijzing is naar .nl

Door een header mee te geven wnr .be gebruikt wordt, met 301 flag.

  1. header("Location: domeinnaam.nl",TRUE,301);


Dit is een correcte manier.
Succes
Offline bertenz - 10/06/2009 22:55
Avatar van bertenz HTML beginner Oke, allemaal bedankt voor jullie hulp.
Dan zal ik de manier gebruiken zoals Pieter en Pellens aandragen.
Nogmaals hartstikke bedankt!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.216s