login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

+18 jaar buitenhouden

Offline anton - 24/05/2009 02:08 (laatste wijziging 24/05/2009 02:08)
Avatar van antonLid Hallo,
Ik ben momenteel aan een project bezig dat eigenlijk alleen voor leerlingen toegankelijk zou moeten zijn...Natuurlijk mogen leerkrachten er niet op want die zouden met dat soort projecten niet blij zijn. Ik dacht er eerst aan om de accounts van onze schoolsite te gebruiken, maar een slimme leerkracht kan gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord van een leerling opvragen dan. Dan dacht ik aan een vraag die enkel leerlingen weten...maar wat moet die vraag dan zijn...Dat valt dus ook af. Als laatste dacht ik aan zo'n heel hoog deuntje afspelen dat je enkel kan horen tot je 18 maar ik denk persoonlijk dat dat algemeen is , dat er altijd wel mensen met een goed gehoor zijn die dat dus wel horen...Als je ideeën hebt om mensen vanaf 18 niet te kunnen laten registreren, post ze alsjeblieft hier!!?? Ze in een scriptje omzetten doe ik zelf wel:D

MVG
Anton Vandeghinste

27 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Richard - 24/05/2009 02:55
Avatar van Richard Crew algemeen Zelf (als admin) de aanvrager valideren is dan -bijna- het enige dat overblijft...
Offline MixT2311 - 24/05/2009 09:44
Avatar van MixT2311 Lid Een leraar kan als het goed is niet het wachtwoorden van een leerling opvragen.. Als het goed is zijn wachtwoorden beveiligd door middel van MD5. Maar je kan om een leeftijd vragen zonder dat je er bij zegt wat de minimale leeftijd is.
Offline Bart - 24/05/2009 09:58
Avatar van Bart PHP expert
MixT2311 schreef:
Een leraar kan als het goed is niet het wachtwoorden van een leerling opvragen.. Als het goed is zijn wachtwoorden beveiligd door middel van MD5. Maar je kan om een leeftijd vragen zonder dat je er bij zegt wat de minimale leeftijd is.
Die methode is zo lek als een zeef.. Prefereer de methode van JeXuS
Offline anton - 24/05/2009 11:29
Avatar van anton Lid Ok, maar dan nog als ik een formulier toegezonden krijg dat ik moet valideren , of mijn mede-admins. Dan weet ik toch nog steeds niet of het een leerkracht is of niet?
Offline Youri - 24/05/2009 11:45
Avatar van Youri Nieuw lid Wat voor gegevens heb je allemaal van de leerlingen/leerkrachten - en om wat voor school gaat het ?
Offline anton - 24/05/2009 11:59
Avatar van anton Lid secundaire school, middelbaar, voor de rest weet ik niet alle gebruikersnamen voor de schoolsite van de leerlingen maar wel dat alle gebruikersnamen van de schoolsite van de leerlingen in dit patroon zijn:
KlasFamilienaamVoornaam
bij mij is dat dus:
2MVandeghinsteAnton

van leerkrachten eigenlijk niet veel...wel dat hun accounts bij de meesten maar 3 letters zijn, 2 van familie en 1 van voornaam
Birgit Jackers zou dan worden:
JaB

Dat is zowat het enige dat ik weet...
Offline Youri - 24/05/2009 12:02
Avatar van Youri Nieuw lid Als je de gegevens van een leeftijd had kon je een checker op de leeftijd doen (bijv maximale leeftijd is 25). Maar neem aan dat je die gegevens niet hebt ?
Offline anton - 24/05/2009 12:07
Avatar van anton Lid maar gewoon +18 jaar mogen er niet op
maar nee idd ik heb geen gegevens van de leeftijden...

Offline Youri - 24/05/2009 12:12
Avatar van Youri Nieuw lid Ik denk dat je dan gewoon een systeem moet bouwen dat je iemand toegang geeft, veel anders blijft er niet over dan.
Offline Martijn - 24/05/2009 13:45
Avatar van Martijn Crew PHP t beste wat ik kan verzinnen, is dat mensen persoonlijk naar je toe moeten komen voor een code. Het enige wat dat nog kan is dat een leraar een verradertje stuurt, maar dat blijf je altijd houden
Offline fluaju - 24/05/2009 16:42
Avatar van fluaju IRC nerd *fluaju mompelt iets over eID
Offline finduilas - 24/05/2009 17:09
Avatar van finduilas PHP gevorderde
anton schreef:
maar gewoon +18 jaar mogen er niet op
maar nee idd ik heb geen gegevens van de leeftijden...

ocharme voor de leerlingen die blijven zitten 
Offline Koen - 24/05/2009 17:15
Avatar van Koen PHP expert
finduilas schreef:
[..quote..]
ocharme voor de leerlingen die blijven zitten 


  1. if($age <= 18 || ($naam == 'finduilas' && $age <= 54))
dan? 
Offline finduilas - 24/05/2009 17:40
Avatar van finduilas PHP gevorderde Geboortedatum: 18 mei 1990 ( 19 jaar)  .
En nee; ik heb nog nie blijven zitten .

Maar het is toch wel iets waar je moet op letten..
Offline anton - 24/05/2009 18:41
Avatar van anton Lid
DeviourSoul schreef:
t beste wat ik kan verzinnen, is dat mensen persoonlijk naar je toe moeten komen voor een code. Het enige wat dat nog kan is dat een leraar een verradertje stuurt, maar dat blijf je altijd houden

Heb ik ook aan gedacht, maar had idd al door dat mensen zoals martijn(lerarenlieveling vn men klas) dan de leraren zouden hinten...Ik was op zoek naar een waterdicht systeem maar ik denk nu net , mss kan ik het met fotos doen?
Offline roberini - 24/05/2009 19:49
Avatar van roberini HTML beginner Als je nou eens van iedereen in je klas het/de ip-adres(sen) verzamelt, en het gaat vergelijken met het afkomstige ip-adres(van het formulier) en het klopt met geen van allen dan geen toegang geven.
Offline henver - 24/05/2009 21:49
Avatar van henver HTML gevorderde Je zult nooit een waterdicht systeem kunnen maken: leerkrachten geraken er ALTIJD op één of andere manier op, of je moet de site binnen een beperkte vriendenkring houden die je echt vertrouwt.

Ik zou ervoor kiezen om mensen persoonlijk een code te geven die toegang geeft tot de site (of tot het maken van een account). Deze code kan dan bijvoorbeeld elke maand veranderen.

Indien je de code gebruikt om leerlingen te laten aanmelden, kan je ook een controle doen op hun geboortedatum. De aanmeldingen kunnen dan eventueel nog eens door jou gecontroleerd worden (checken of de naam een echte leerling is e.d.).
Offline MiST - 24/05/2009 22:43
Avatar van MiST Lid Ik begin me al serieuze vragen te stellen bij jouw "projecten". Echte veiligheid bestaat niet, waanzinnige beveiliging wel, maar dat gaat ten koste van de gebruikerservaring...

Vergeet niet dat zelfs als je een veilige toegang hebt, je daarom nog geen veilige verbinding hebt. Er gaan altijd wel bepaalde dingen lekken.

eID lijkt inderdaad nog het beste, maar dat heeft quasi niemand, dus...

Variërende dagcode die via een of andere weg moet gevalideerd worden, maar dan kan nog steeds iemand zich voor iemand anders uitgeven...

Maar waterdicht? onmogelijk...

(doe anders irisscans met je webcam, ja *bedenkelijk*)
Offline aapjuh - 25/05/2009 00:03 (laatste wijziging 25/05/2009 02:09)
Avatar van aapjuh Lid Wat dacht je van vragen over bijvoorbeeld huidige top 40 nummers of misschien wel het actuele Jetix programma.

Of misschien kun je iets in elkaar flansen met betrekking tot msn adressen, via een msn bot of weet ik het. Lijkt me sterk dat iemand zijn msn wachtwoord weggeeft, of voor de neus van de leraar op msn gaat.

Er zijn maar weinig leraren die zich er echt in zullen verdiepen, en anders lukt het ze toch wel.

Net als ondeugende jongetjes die op 18+ sites gaan =)
Offline zointer - 25/05/2009 03:17
Avatar van zointer HTML gevorderde
MiST schreef:
eID lijkt inderdaad nog het beste, maar dat heeft quasi niemand, dus...

Sorry hier sla je de bal mis eID heeft bijna iedereen wat niet iedereen heeft is een eID-lezer en zeker alle jongeren vanaf 12 jaar hebben een eID dus is onzin wat je zegt en in veel gemeentes(en denk in alle) krijgen jongeren vanaf hun 12jaar een eID-lezer gratis bij ontvangst van hun identiteitskaart(eID), dit is zo al meer dan 3 jaar dat ik dat weet.

Alle Belgen zouden eind 2009 een elektronische identiteitskaart moeten hebben.
Offline Gerard - 25/05/2009 10:43
Avatar van Gerard Ouwe rakker @zointer en toch mag je wel iets meer gebruik maken van leestekens. 
Offline MiST - 25/05/2009 10:55
Avatar van MiST Lid @zointer

true, eID heeft bijna iedereen, de lezer idd niet. Maar dat de gemeente die gratis zou verdelen, lijkt me compleet onrealistisch. mss kan je ze aan verminderde prijs krijgen, maar zover ik weet varieert de prijs van zo'n dingen nog steeds van 20 euro tot ?? euro's (afhankelijk wat je er allemaal bij neemt). Ofwel is dit gewoon te duur, ofwel moet ik eens dringend gaan klagen in mijn gemeente, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet veel van, van dat gratis verdelen...
Offline zointer - 25/05/2009 12:14
Avatar van zointer HTML gevorderde
MiST schreef:
@zointer
Maar dat de gemeente die gratis zou verdelen, lijkt me compleet onrealistisch.

Nope ik heb er hier twee gratis via de gemeente verkregen toen mijn dochters 12 werden en dit is in Aalst was 3 jaar geleden en er zijn nog gemeentes die ze gratis uitdelen aan 12 jarigen, het kon zijn dat het een actie was, moet je maar eens informeren hierover bij je gemeente.
Als je in het oog houd zijn er zelfs acties via de lijn ect... en als je de eID-bus bezoekt krijg gratis kaartlezer.
vb in Destelbergen deelden ze in 2005 ook al gratis uit aan 12 jarigen
Offline henver - 25/05/2009 17:21
Avatar van henver HTML gevorderde Ikzelf heb geen eID-lezer gekregen bij ontvangst van mijn eID, maar ik kon hem wel gratis via het internet bestellen...
Offline Raze - 25/05/2009 22:32
Avatar van Raze PHP beginner login-systeem --> beheerder moet toegang geven
pc waarop registratie gebeurt is --> enkel toegang (ip-check)

aangezien je zegt dat leerkrachten het niet mogen weten, vermoed ik dat het over een site gaat waarop huiswerk etc wordt uitgewisseld.
Ik heb een 2-tal jaar geleden ook zoiets gehad.
1) zorg ervoor dat het niet bereikbaar is via pc's op school (zie ip-check): een school met een beetje zelfrespect heeft tegenwoordig een ICT-dienst, en ik weet (uit ervaring ), die houden ALLES bij!
2) hou het ledenbestand binnen de perken: niet iedereen zomaar een account geven
3) de loginpagina in een layout steken die niet doet vermoeden dat er op die website huiswerk wordt uitgewisseld
Offline Jur - 25/05/2009 23:04
Avatar van Jur Lid laat ze met aanmelden kopie legitimatie meemailen
Offline Gerard - 26/05/2009 08:30
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het voorstel over legitimatie is helaas, in Nederland, verboden. Je mag niet zomaar even een kopie bezitten van iemand zijn ID. Tevens heb je je dan ook te houden aan strenge wetgeving op het gebied van privacy.

Het idee van eID gaat dus ook niet door omdat je er niet zeker van kan zijn dat iedereen voorzien is van de juiste apparatuur.

Ik denk dat een ip-based accesslist het beste werkt in combinatie met een wachtwoord wat per dag veranderd, en dan gemaild wordt aan de userbase.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s