login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ubuntu - Windows xp?

Offline voltrex - 15/05/2009 21:37
Avatar van voltrexLid Hey,
Ik heb op mijn laptop windows xp staan. Maar nu heb ik ergens een installatie-cd van Ubuntu liggen (van mijn broer). Nu vraag ik mij af: wat is het beste voor webdesign + webscripting. Ok, je kan wel twee dingen erop zetten (zowel xp als ubuntu) maar als ubuntu dan slechter is, en ik het (bijna) nooit gebruik verspilt dat ook maar ruimte.

Graag jullie mening,
Voltrex!  

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 15/05/2009 21:42
Avatar van Koen PHP expert Linux en Photoshop gaan niet zo goed samen...

Maar voor de diehard scripter zoals mezelf die geen grafisch talent heeft is Linux pakken beter imo 
Offline roberini - 15/05/2009 21:52 (laatste wijziging 15/05/2009 22:10)
Avatar van roberini HTML beginner En als je dan toch wilt photoshoppen dan kan dat met GIMP. Dat werkt wel op Linux

@ hierbeneden: gimpen dan xD
Offline Joost - 15/05/2009 21:59
Avatar van Joost PHP expert
roberini schreef:
En als je dan toch wilt photoshoppen dan kan dat met GIMP. Dat werkt wel op Linux
Je kan niet photoshoppen met The GIMP he   
Offline DenMette - 15/05/2009 22:25
Avatar van DenMette PHP gevorderde En als je dan toch nog gewoon je xp wilt behouden en een dual boot wilt kan je gebruik maken van het prorgamma
wubi.

Dit download je dan gewoon even deze zorgt voor een dualboot mogelijkheid en via xp kan je dit ook weer volledig deinstaleren. want er bestaat een unistall.exe.

Veel plezier
Offline voltrex - 15/05/2009 22:57
Avatar van voltrex Lid
Sliphead schreef:
Linux en Photoshop gaan niet zo goed samen...

Maar voor de diehard scripter zoals mezelf die geen grafisch talent heeft is Linux pakken beter imo 

Wat doet Linux anders ivm met photoshop?  
Offline Koen - 15/05/2009 23:11
Avatar van Koen PHP expert Er bestaat simpelweg geen Photoshop voor Linux 
Offline Stijn - 15/05/2009 23:32
Avatar van Stijn PHP expert
Sliphead schreef:
Er bestaat simpelweg geen Photoshop voor Linux 
MIS Photoshop draait onder Linux maar je moet er Wine voor installeren (google eens op wine en photoshop). Als je toch een deftige variant van photoshop wilt, zoek niet verder en installeer (of test eens) Pixel.
Offline Martijn1989 - 16/05/2009 12:19
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ik denk dat je het beste gewoon XP kan aanhouden, voor windows bestaat er altijd wel een product, bij linux hoeft dat niet zo te zijn, of een afgekorte versie ervan.
Offline jc2 - 16/05/2009 12:26
Avatar van jc2 PHP interesse Ik heb zojuist de screenshots van Pixel bekeken, maar zoveel verschil is er toch niet met Photoshop?
Ziet er bijna hetzelfde uit, alleen dan met Linux-layout.
Offline Pieter - 16/05/2009 13:44
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
stijn1989 schreef:
[..quote..]Als je toch een deftige variant van photoshop wilt, zoek niet verder en installeer (of test eens) Pixel.

Net even geprobeerd op mijn mac, en ik vind het niet echt fijn aanvoelen. Gimpshop vind ik fijner dan. Pixel besloot ook om te crashen als ik iets van tekst probeerde in te voegen.
Ik zou gewoon PS proberen te draaien met Wine.
Offline Wave6 - 17/05/2009 10:58
Avatar van Wave6 PHP beginner Voor een server zou ik Ubuntu gebruiken... als Desktop zou ik zelf meer voor een windows machiene gaan.
Offline ArieMedia - 17/05/2009 11:18
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
D_O schreef:
Voor een server zou ik Ubuntu gebruiken... als Desktop zou ik zelf meer voor een windows machiene gaan.
Server inderdaad Ubuntu zonder GUI. Ben je echt die-hard vormgever dan adviseer ik je een MAC aan =)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s