login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WebCam spionage?

Offline larssy1 - 01/05/2009 23:09
Avatar van larssy1MySQL beginner Hoi mensen,

Een beste vriendin van mij heeft een probleem.
Ze zit vaak op de computer, en dan springt vaak zomaar het lampje van de webcam aan.

Nu hebben wij zitten zoeken hoe dat kan, en toen kwamen wij erachter dat het mogenlijk `spionage` kan zijn.

Op YouTube vind je verschillende filmpjes over software hoe je gemakkelijk iemands webcam kunt hacken.

Nu vraag ik me dus af,,

Bestaat zulke software echt,,
Wat kan het betekenen dat het lampje zomaar aangaat..

Als deze software bestaat, is de inkomende connectie te achterhalen van de gebruiker?

Mvg,
Larssy1

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline flyingdragon - 01/05/2009 23:12
Avatar van flyingdragon PHP beginner pics or it didn't happen ,

maar even serieus, dit is wel mogelijk.
Ik zou even een tooltje installeren welke inkomende verbingen monitort, zie je snel genoeg wat er allemaal langs komt.
Offline larssy1 - 01/05/2009 23:14
Avatar van larssy1 MySQL beginner heb je eventueel een naam van zo'n tooltje?
Offline Bart - 01/05/2009 23:21
Avatar van Bart PHP expert Kan ook zijn dat wanneer je bijvoorbeeld deze computer opent (waar de webcam ook wordt weergegeven als beeldapparaat) het lichtje aan springt. Kijk eens naar je processen die draaien, staat hier iets ongewoons tussen of staat hier iets tussen wat je zelf hebt geinstalleerd wat mogelijk deze "vreemde voorvallen" veroorzaakt.
Offline larssy1 - 01/05/2009 23:23 (laatste wijziging 02/05/2009 00:04)
Avatar van larssy1 MySQL beginner zoals er staat, het is bij een vriendin van me, kan er moeilijk naar kijken 

En ik ben gister al Remote Control geweest, maar zag niks raars bij processen.

Het doel bij het monitoren van die inkomende verbindingen is dan natuurlijk het IP adres achterhalen. Zodat met behulp van dat IP adres mogelijk verdere actie kan worden ondernomen.
------------------------------------------

Weet iemand of je naar politie kunt gaan als je achter het IP adres bent gekomen van die persoon.. en er zowat 100% zeker van bent.. wat dus kan leiden dat die persoon je heeft bespioneert..

Kun je dmv het IP adres die persoon aangeve, dat de politie het IPadres achterhaalt?
Offline shibble - 02/05/2009 00:47
Avatar van shibble MySQL interesse Je kan zeker aangifte ervan doen, de ip doorgeven en als het goed is gaan hun er dan verder mee aan de slag, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat er wordt bespioneerd! het valt onder de "privacy wet" want ja het is toch zeker wel inbreuk op privacy.
Offline Wim - 02/05/2009 04:22
Avatar van Wim Crew algemeen met
  1. netstat -a
kan je alle actieve connecties + poortnummers zien..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s