login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

oracle (Opgelost)

Offline wes - 13/02/2009 21:24 (laatste wijziging 13/02/2009 21:25)
Avatar van wesPHP interesse Ik heb net gehoord van een oracle database, maar weet iemand daar een goede beginners tutorial over en ook een uitleg wat het precies is? Alvast bedankt 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 13/02/2009 21:30
Avatar van Koen PHP expert google it? 
Offline wes - 13/02/2009 21:34
Avatar van wes PHP interesse uhm.. ik bedoel dus eigenlijk tuts in het NL
Offline denniseik - 13/02/2009 21:37
Avatar van denniseik Lid http://tinyurl.com/cz5e7k

http://www.smart-soft.co.uk/tutorial.htm

 
Offline Richard - 14/02/2009 03:10
Avatar van Richard Crew algemeen Beginners... Tutorial... Voor Oracle? Dat is niet iets waar je zomaar mee kunt beginnen, Oracle heeft sowieso al een hele precieze finetuning nodig, specifiek voor een bepaalde applicatie. Voor meer generieke systemen zou ik persoonlijk PostgreSQL kiezen, dat zich (vele malen meer) heeft bewezen als een schaalbaar en standards-compliant DBMS. :-)
Offline wes - 14/02/2009 09:45
Avatar van wes PHP interesse ah, eindelijk eens een goed antwoord  (dat Google gedoe kan ik zelf ook wel hoor).

Maar PostgreSQL, ik ben nu net door een docent overtuigd dat Oracle echt goed is. Dus... Hoe heeft PostgreSQL zich dan zo bewezen, en als er geen beginner-tutorials zijn voor Oracle, hoe moet ik er dan aan beginnen 
Offline Richard - 14/02/2009 13:03
Avatar van Richard Crew algemeen Oracle heeft zich zeker bewezen, het is niet voor niets een van de beste DBMS's ooit. 

Maar juist omdat het zoveel tuning nodig heeft voordat je het echt sterk kunt inzetten, is het voor beginners totaal niet geschikt. Er zijn complete opleidingen om een Oracle DBA te worden, en het is niet zonder reden dat die mensen 100 euro per uur verdienen.

Maar Postgres heeft zich bewezen door het gemak waarmee het te gebruiken is, net als MySQL. Echter, Postgres heeft zoveel meer mogelijkheden dan MySQL (denk maar aan geneste transacties, echte foreign keys die je ook niet uit kunt schakelen, verschillende procedurele talen (pl/pgsql, pl/php, pl/perl, etc.), en het is ook nog eens zo goed als standards compliant. En nog leuker, zoals dat MySQL je data ongelooflijk kan verkloten (gooi maar eens bij een standaard configuratie een string van 250 tekens in een varchar van 200, het wordt gewoon getrimmed op 200; Postgres zou hier gewoon een fout op geven, om de data consistent te houden.

Goed, ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hoop het ongeveer duidelijk te hebben gemaakt. :-)
Offline wes - 14/02/2009 13:44
Avatar van wes PHP interesse ok, ik snap het. Dan ga ik toch maar PostgreSQL leren, dankjewel he 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s