login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Niet bestaand cronjob

Offline dimb - 09/02/2009 14:38
Avatar van dimbNieuw lid Hallo,

Ik had een weekje terug een cronjob op mijn dedi die controleerde of spelers in mijn game actief waren. Als ze niet actief waren kregen ze een email en na een maand werd hun account verwijderd. Nu werkte dit script niet goed en heb ik het verwijderd van de server, de cronjob uit DA gehaald en zelfs een server restart gedaan. En nog steeds blijft dit (nietbestaande) script de spelers mailen. Nu moet ik wel gaan oppassen anders worden dadelijk vele actieve spelers verwijderd. Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Dimby

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 09/02/2009 15:04
Avatar van ranco PHP gevorderde Uhm, verwijderd is verwijderd denk ik dan met mijn boeren verstand.
Op google ook niets over te vinden.

Toch maar even contact opnemen met eigenaar server? (of heb je hem zelf neergezet?)
Offline dimb - 09/02/2009 15:06
Avatar van dimb Nieuw lid Hoster zit ook een beetje dom te doen, "Wij geven geen support op uw scripts..."
Offline Martijn - 09/02/2009 16:16
Avatar van Martijn Crew PHP wat je zou kunnen doen, is alles op je ftp server kopieren naar je pc, en daar dan ff verkenner door laten zoeken...
Offline ranco - 09/02/2009 16:17
Avatar van ranco PHP gevorderde Gebruik je Cpanel,of een ander admin programma?
Offline dimb - 09/02/2009 16:18
Avatar van dimb Nieuw lid DirectAdmin
Offline Wim - 09/02/2009 16:19
Avatar van Wim Crew algemeen als je spelers dreigt te verliezen door het script, zou ik zowieso het script database toegang weigeren. Dit kan je bvb doen door het wachtwoord van de database te veranderen!

Verder kan je misschien ook eventjes het volledige systeem doorzoeken op scripts? Kan je ook de output hier eens van geven; ik heb namelijk een vermoedde dat DA de cronjobs niet volledig heeft opgeruimd:
  1. echo nl2br(shell_exec('crontab -l'));


Dit laatste commando (crontab -l) zal een lijst van alle cronjobs voor de user waarmee je het uitvoerd weergeven
Offline dimb - 09/02/2009 16:31
Avatar van dimb Nieuw lid Als ik jou scriptje uitvoer krijg ik een blanko pagina
Offline Koen - 09/02/2009 16:53
Avatar van Koen PHP expert Waarschijnlijk staat safe_mode dan op op je server, dan kan je de functie shell_exec niet uitvoeren.

Vraag je host om na te kijken of er cronjobs actief zijn voor je account. Die service zijn ze min of meer verplicht aan je!
Offline Joost - 09/02/2009 17:09
Avatar van Joost PHP expert Je zegt dat je een dedicated server hebt, wanneer deze unmanaged is is het niet meer dan terecht dat je hoster hier geen support op bied.

DirectAdmin wil nog weleens cronjobs onder een andere user zetten.
Als je in de server even kijkt in /usr/local/directadmin/data/users/*/crontab.conf, en kijkt of er dan nog een regeltje bijstaat.. 
Anders kan je ook gewoon het bestand verwijderen? Dan kan directadmin het sowieso niet vinden..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s