login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wat nu ? website omschakelen zodat ze autonoom werkt (Opgelost)

Offline ludo1 - 08/02/2009 17:05 (laatste wijziging 08/02/2009 17:30)
Avatar van ludo1Lid korte inleiding, als amateur bouwerke , website gemaakt en na 1.5 jaar redelijk wat bezoekers en leden, doel van de site was om gewone mensen hun ,, ding te profileren ,, gratis ,,nu is dat dingske redelijk gegroeid en wordt het me eigenlijk te veel om dagelijks al de profielen,, handmatig ,, idd handmatig te updaten, om het kort te maken via via hier terecht gekomen en heb hier de oplossing gevonden.....m''aarrrrrrr één probleem ik heb enkel kennis van html dus probleem om de scripts die ik hier vind toe tepassen
dus nog enkele vragen aan de kenners onder jullie
a- hoe los ik dit op? b- is er buiten jullie fantastische scripts een software of weet ik veel programma dat me kan helpen - c- moet ik hulp zoeken bij een prof. it er ??

website momenteel om en bij de 400 leden en navenant bezoekers
dus dit zou volledig autonoom moeten kunnen werken

wie weet raad ??

antwoord op de vraag hieronder ; ik werk met ace html freeware en de profielen worden behandeld met formdesk en ik weet niet of het toegelaten is om een een link te geven het is wel een site in de licht erotische sector

profielen worden dus verwerkt met formdesk en idd....om en bij de 400 losse html pagina's index-... html maal 400

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 08/02/2009 17:08
Avatar van Martijn Crew PHP je zegt dus dat je met de hand elk profiel update? hardcore man.

even vanuitgaand dat er een inlog systeempje is:
Maak een pagina waar je een textarea in zet. Maak een database aan, met daarin een tabel waar je de inhoud van dat textarea opslaat.

en als mensen dan iemands profiel willen zien, haal je het weer uit de database
Offline Raze - 08/02/2009 17:10
Avatar van Raze PHP beginner Met welk programma maakt je je website op dit moment? en heb je enige kennis van javascripts? ik raad je aan om zeker de tutorials van php en mysql eens door te lezen op deze website, daar heb ik ook veel aan gehad.
Offline denniseik - 08/02/2009 17:18
Avatar van denniseik Lid respect ! 400 profielen met de hand. Ik raad je aan om verder te gaan met php en sql. Lees de tutorials hier door en vooral oefenen.

heb je een link naar je site voor ons ?
Offline ludo1 - 08/02/2009 17:19
Avatar van ludo1 Lid hoi, ik werk met ACEthml freeware en de profielen worden ingevuld met formdesk

en euh datebase em mysql daar euh , geen kaas van gegeten
Offline Martijn - 08/02/2009 17:21
Avatar van Martijn Crew PHP dan ben ik bang dat je hard moet gaan leren, en voorlopig nog even met de hand moet werken 

Ik gebruik zelf dreamweaver, en dan het programmer deel om mn code te maken, maar dit kan wat lastig zijn als je net begint. Misschien kladblok++ of iets in die richting 
Offline Raze - 08/02/2009 17:23
Avatar van Raze PHP beginner Ik heb heel veel bijgeleerd via boeken. Kijk eens bij boeken op deze site, en ga ook zekers een langs in de plaatselijke bibliotheek. Ik heb heel veel aan de tutorials hier op SiMa gehad, maar voor de echte basis zijn sommige boeken toch iets handiger (sommige boeken).
Offline Martijn2008 - 08/02/2009 17:25
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Het is me niet helemaal duidelijk hoe je de profielen nu update. Daar ben ik erg nieuwsgierig naar. Heb je nu soms 400 losse HTML bestanden waarin de profielen van jouw leden zijn opgeslagen? Sturen de leden jouw soms een e-mail als een profiel ge-update moet worden? Ik wil je erg graag verder helpen, het zal erg handig zijn, als je de huidige situatie nog wat uitgebreider zou willen beschrijven.

Als je een profielen site wilt automatiseren, met behulp van een serverside script langauge, dan heb je 2 keuzes. Je kiest voor PHP of ASP.NET. PHP heeft als grote voordeel dat het vrij te downloaden(opensource) is en echt een gigantisch goede ondersteuning kent. Daarnaast liggen de kosten voor hosting een stuk lager dan bij ASP.NET. Er hoeven immers geen dure licenties te worden gekocht. ASP.NET maakt deel uit van het .NET-framework en wordt ontwikkeld door Microsoft.

Met ASP.NET heb ik nog niet zoveel ervaring, ben me er nu een beetje in aan het verdiepen. Bedrijven geven immers vaak de voorkeur aan een Windows Omgeving. Dat maakt het interessant.

Ik denk dat voor jou de beste keuze PHP is. Op deze website zijn daarover al een aantal
tutorials voorhanden. De opzet van het systeem zal er ongeveer uitzien, zoals DeviourSoul net beschreven heeft.

P.s. Zou je de topic-titel kunnen aanpassen, zodat het onderwerp voor iedereen duidelijk is?
Offline ludo1 - 08/02/2009 17:45
Avatar van ludo1 Lid @ martijn 2008 het klopt wat je zegt 400 losse bestanden, dus men eerste conclusie is de degene waar ik het meeste bang van was ....veel oefenen en zal maar beginnen met deze site als bureau blad in te stellen , blijkbaar zijn er dus geen software toestanden die me kunen helpen en word het brain en handjes werk ,, in ieder geval iedereen op voorhand bedankt voor de snelle interventie's had ik zeker niet verwacht

ludo
Offline tomie94 - 08/02/2009 17:53
Avatar van tomie94 PHP interesse je kunt gebruik maken van een cms systeem zoals joomla
Offline Martijn2008 - 08/02/2009 18:29 (laatste wijziging 08/02/2009 18:30)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner @Tommie94 Dat ligt er maar net aan. Is het maatwerk of niet? Wil je iets unieks op het internet brengen, veel bezoekers trekken, dan is het meestal maatwerk.
Offline Kevin - 09/02/2009 11:50
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Hmm is toch een pak werk hoor ludo...
Huur misschien iemand in met kennis om alles over te zetten naar een cms of een site die hij zelf maakt?
Dit kost je geld, maar geen tijd meer...
Offline ludo1 - 09/02/2009 17:12 (laatste wijziging 14/02/2009 13:44)
Avatar van ludo1 Lid @ddReborn , beste ook al aan gedacht en ja is idd een optie , misschien via deze een oproep , iemand intresse? iemand die me op de rails zet want nu om eerlijk te zijn ik deed (doe het wel graag ,,microbe zeker ,,maar te veel is te veel en wordt onoverzichtelijk momenteel, dus ik moet iets ondernemen of anderzijds site sluiten maar dat vind ik dan weer jammer  , wij gaan er een paar nachtjes over slapen , tijd brengt raad ,, meestal,,..........


ondertussen paar nachtjes verder en me een boek aangeschaft gevonden door ''sima ''webdisign met php5,indien toegestaan ,hou ik jullie op de hoogte van de evolutie's  

groet Ludo
Offline Koen - 15/02/2009 12:07
Avatar van Koen PHP expert Kijk ook eens op www.cursusphp.be! 

Wanneer je dit door iemand anders wilt laten doen moet je hier zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s