login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domeinnaam instellen (Opgelost)

Offline Romic - 06/02/2009 16:52
Avatar van RomicNieuw lid Ik wil voor mijn site een domein instellen (.be).
Nu was ik al op jouwnaam.be, formulier ingevuld. (wel nog niet betaald.)
Als hosting heb ik het gratis pakket van byethost.com.

Nu was mijn vraag of het mogelijk is op dat free pakket een hostnaam in te stellen, en hoe je dat allemaal moet doen.
Het is de 1e keer dat ik zoiets doe, en ik heb geen idee hoe het hele DNS-systeem werkt.

Wie heeft er een uitlegje of een tutorial?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 06/02/2009 17:01
Avatar van Koen PHP expert Je hebt 3 mogelijkheden:

- DNS Forwarding: je domein wordt geforward naar het IP adres van je webhosting. Hiervoor heb je de hulp nodig van de hosting zelf, aangezien zij ervoor moeten zorgen dat het domein op de juiste plaats terechtkomt. Aangezien je een gratis hostingpakket hebt, betwijfel ik sterk of je hosting gaat willen meewerken.

- Frames: maak een pagina aan waarin je frame zet die je eigenlijke website bevat. Maar aangezien je geen hosting hebt is er niet echt een mogelijkheid om dit te doen...

- Direkte doorsturing: je stuurt de gebruiker onmiddelijk door naar de juiste pagina via PHP.net: header of metatags.

Ik zou eens bij je hosting horen of ze willen meewerken 
Offline Romic - 06/02/2009 17:12
Avatar van Romic Nieuw lid Zo te zien is DNS forwarding mogenlijk bij de free hosting:
Tutorial

Als ik het goed begrijp moet ik dus ergens inloggen op jouwnaam.be (eens domein geregistreerd is), en daar een nameserver instellen (ns1.byet.org). Hierna moet ik doen wat in het filmpje gedaan wordt.

Is dit correct?
Offline Koen - 06/02/2009 17:20
Avatar van Koen PHP expert Normaal wel 
Offline Romic - 06/02/2009 17:21
Avatar van Romic Nieuw lid ok, bedankt.
Offline Den_Tomme - 09/02/2009 21:16
Avatar van Den_Tomme PHP interesse Hoogstwaarschijnlijk heeft je host wel de mogelijkheid om je dns instellingen te wijzigen via een webinterface. Je moet dan gewoon je A-record laten geen naar het ip adres van je gratis host... Bij je gratis host moet je dan ergens een custom domain instellen ofzo 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s