login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

iDEAL aanvraag + server

Offline lau - 21/11/2008 16:58
Avatar van lauHTML interesse Ik wil binnenkort pakketten aanbieden die de klant kan selecteren voor een bepaald bedrag. Daarvoor wil ik iDEAL integreren voor betaling.
Ik zit zelf bij ABN Amro, maar ze bieden daar zoveel varianten aan dat ik niet weet welke ik moet nemen. Wie heeft er verstand van integreren van iDEAL in je website? En wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen iDEAL EASY en iDEAL zelfbouw? ABN Amro

Moet ik een server hebben die Certificate kan aanmaken of is dat niet nodig voor iDEAL?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 21/11/2008 17:17
Avatar van Martijn Crew PHP ik zit zelf bij TargetPay(lol, al gebruik ik t amper). Daar download je gewoon een scriptje, en verdander je wat getalletjes en het werkt...
Offline lau - 21/11/2008 17:30
Avatar van lau HTML interesse Maar ik wil iDEAL gebruiken en wil het verschil weten tussen EASY en zelfbouw.
Offline Diko - 21/11/2008 20:09
Avatar van Diko PHP interesse Ik heb een ideal integratie voor een rabo light ideal gedaan. (light/easy/whatever)

Helaas is dit alweer een tijdje geleden en kan ik niet precies vertellen wat de verschillen zijn.

Over vragen met betrekking tot ideal kun je het best contact opnemen met de bank zelf. Destijds had ik een aantal mailtjes gestuurd waar ik slecht antwoord op kreeg, maar toen ik belde kreeg ik iemand aan de lijn die er wel degelijk verstand van had.. deze persoon heeft mij toen goed geholpen 
Offline lau - 21/11/2008 20:16
Avatar van lau HTML interesse ok... ik wil het volledig geautomatiseerd hebben, dus dat je online feedback terug krijgt zodra het betaald is. Ik heb in de gaten dat rabo light dat niet heeft, maar wel de professional.
Offline TotempaaltJ - 21/11/2008 22:25
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik heb ervaring met het inbouwen van iDEAL Professional. (het maakt niet uit of het Rabo/Postbank/ABN AMRO is, 't is allemaal iDEAL)

Met professional kan je het inbouwen in je eigen design etc., met light kan je wel een feedback terugkrijgen, maar bij het betalen opent hij een volledig nieuw venster!
Offline lau - 21/11/2008 22:30
Avatar van lau HTML interesse Maar krijg je bij light feedback terug, zodat er geen beheerder nodig is om zijn emails door te nemen omdat een gebruiker betaald heeft, want dat heeft de Easy van ABN namelijk wel. Je krijgt bij de Easy geen directe feedback terug, maar e-mail van de status. Dit wil ik absoluut niet.
Offline TotempaaltJ - 22/11/2008 12:34
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Alle banken bieden dezelfde iDeal aan: Pro en Easy, het heet alleen niet overal hetzelfde!

Ik zou pro nemen, dan weet je zeker dat je feetback krijgt! 
Offline ranco - 22/11/2008 15:54
Avatar van ranco PHP gevorderde Ideal light opent ideal in een nieuwe pagina met het standaard bank/ideal design. met Professional kun je dit in je eigen huisstijl bouwen en extra parameters opgeven. Handleidingen zijn overal op internet te downloaden. Lees ze door en ontdek je precieze verschillen.
Offline Gerard - 22/11/2008 22:35
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Je krijgt bij de Easy geen directe feedback terug, maar e-mail van de status. Dit wil ik absoluut niet.


Dan is de oplossing dus simpel; neem een abonnement op de Professional editie. Maar niet aankomen dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Even je business case erbij pakken om te kijken of dit rendabel wordt.
Offline lau - 23/11/2008 02:42
Avatar van lau HTML interesse Met professional krijg ik alle feedback terug? Van betaalde status, tot afgebroken status (als een consument niet heeft betaald dus)? Qua kosten maakt het me niet zoveel uit, als ik het maar automatisch gaat zodat ik geen extra persoon nodig heb voor boekhouden om alle betalingen na te checken etc.
Op ABN kan ik geen professional editie vinden, is dat de Only internetkassa of is dat gewoon ABN Zelfbouw?
Offline wierookshop - 25/11/2008 19:20
Avatar van wierookshop Lid wellicht niet in het juiste forum gedeelte maar goed ik kwam dit topic in google tegen dus maar even proberen :

Wie zo voor mij , uiteraard tegen een vergoeding ideal professional kunnen installeren ? Voor degenen die het perse willen weten : het gaat om een advertentie site waarbij gebruikers dienen te betalen voor het plaatsen van oa een advertentie.

Graag een pm of email als je tijd en interesse hebt.

Bij voorbaat dank,

Peter
Offline thomasje - 26/11/2008 17:42 (laatste wijziging 26/11/2008 17:56)
Avatar van thomasje MySQL beginner maar ik zie nu ook dat op de website van ABN amro staat dat je een maandbedrag daarvoor moet betalen, maar kan dat bij andere banken ook gratis. (ik dacht zelf dat dit gratis was)

ps: ik heb net op de site van de postbank gekeken en zag daar dat het alleen betalingskosten kosten en dus geen vaste kosten per maan enz.

de link: http://www.post...?s=contact
Offline lau - 28/11/2008 21:53
Avatar van lau HTML interesse Weet iemand hoe het eruit ziet als iDEAL Only Kassa is ingebouwd op je website? En hoe ziet het eruit als Zelfbouw wordt uitgevoerd?
Ik weet dus niet hoe ze beide eruit zien... wel weet ik dat Zelfbouw totaal zelf moet worden opgebouwd, dus ook je certificate moet op je server staan, maar is dat ook zo bij iDEAL Only Kassa?

Iemand die mij het kan laten weten?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.258s