login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

irc server maken (Opgelost)

Offline Martijn - 13/07/2008 12:07
Avatar van MartijnCrew PHP Ik heb een website en daar wil ik graag een chat op. Nu leek IRC me een fijne, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat installeer. Het lijkt me dat mn hostingbedrijf dat moet installeren, maar ik kan niets vinden in hun applications pakket, en dit in de help ondewerpen:
Citaat:
Het is op onze machines niet meer mogelijk om externe URL's te 'includen' met Perl of met het PHP commando "fopen" of "curl" (allow_url_fopen). Het betreft hier uitsluitend http includes en connecties met het IRC en MSN netwerk.

Dat kan vast niet goed zijn 

als het apart moet worden geinstalleerd, zou iemand me dan een tutorial ofzo kunnen geven? want ik had weinig succes met zoeken.

Indien iemand een ander chatsysteem weet, wat ook makkelijk te maken is, just leave a message (wil wel graag dat je ingame naam in de chat komt, zoals 'snel vragen' hier)

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 13/07/2008 12:23
Avatar van Stijn PHP expert Zoek een JAVA applet die verbinding maakt met een irc server en in een kanaal joined. Zo werkt de chat ook van sitemasters. Ons kanaal is geregistreerd op irc.chatfactory.net. Je moet het daar maar eens vragen voor een IRC kanaal.

Een server bouwen voor één kanaal is zinloos.
Offline Martijn - 13/07/2008 12:33
Avatar van Martijn Crew PHP ik zal even kijken sexy admin 
Offline kickasgamer - 13/07/2008 14:48
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde moet je op die siet via het contact formulier een kanaal aanvragen ? en kost je dat wat ?
Offline markpieper - 13/07/2008 19:14
Avatar van markpieper HTML beginner Nee hoor het kost je niets, kom eens naar de chat, en vraag het eens aan Nephilium.

Of ga naar #help daar...
Offline field33 - 14/07/2008 17:23
Avatar van field33 Nieuw lid Wat je ook kan doen is een flashchat, ik had ook gehoord dat er iets bestond van PHPMyChat... Google.be: PHPMyChat
Offline Martijn - 21/07/2008 15:24
Avatar van Martijn Crew PHP mn host bied phpMychat aan, maar dan moet ik 7,50 dokken en daar heb k even geen zin in.

Heeft iemand een goede applet zodat ik kan verbinden? kanaaltje heb ik gemaakt, maar ik vind weinig wat op IE werkt (die van sitemasters doet het ook niet)
Offline CDNC - 21/07/2008 23:00
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde zoek maar eens op "pjirc" is een gratis java applet voor irc
Offline Martijn - 22/07/2008 11:51 (laatste wijziging 22/07/2008 14:20)
Avatar van Martijn Crew PHP die had ik al gevonden, maar zodra ik de activeX ding ervoor wil downloaden meld IE (7) dat ie geen bekende uitgever heeft, dus word geblokkeerd. pleuris microsoft.

edit: Ik kijk wat verder op die site, stond dat ik n ieuwe java moest downen. Dan moet ik die link ook maar op mn site zetten

laatste edit: Ik heb het draaiend, bedankt allemaal
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s