login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sima forum | Pagina 2

67 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 09/06/2008 00:30 (laatste wijziging 09/06/2008 00:40)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
stijn1989 schreef:
[..quote..]Wanneer begint de kus-scene? 


Die hebben we geschrapt, ****

Psycho schreef:
Vulgair !! 


EDIT:

Psycho quote / edit = Machtig gevonden   
Offline Gerard - 09/06/2008 00:46
Avatar van Gerard Ouwe rakker Over het algemeen probeer ik op een niveau antwoord te geven waar de topic-starter ook wat mee kan. In hoeverre dat ik natuurlijk nog actief ben hier. Je ziet mij echter steeds vaker en vaker gewoon wat keywords geven waar de topic-starter dan op kan zoeken op Sitemasters en Google om wat meer te weten te komen.

Wanneer ik zin heb om iets lekker voor te kauwen dan spuug ik nog wel eens een scriptje uit hier en daar, maar de ellenlange replies die sommige van mij nog wel kennen, die heb je al een tijdje niet meer gezien.

Wat betreft de vijandigheid; daar kan ik simpel op antwoorden dat die er altijd al is geweest hoor. Misschien dat tegenwoordig de meer actievere leden het zijn, maar ze zijn er altijd al geweest. Vaak verdienen topic-starters ze ook gewoon. Een topic-starter moet voor mij aangeven:
- Korte omschrijving van je probleem
- Plaatsen van relevante code
- Waar denkt hij/zij zelf waar het probleem zit
- Wat heeft hij/zij zelf al geprobeerd

Wanneer een topic-start hier niet aan voldoet dan reageer ik vaak niet eens, tenzij het echt basic php is. Anders ben je meer bezig met het vragen naar die dingen dan je bezig bent met het meedenken en het leveren van een eventuele oplossing.

ps. Jullie zijn allemaal nogsteeds wel lief hoor!
Offline XeriuM - 09/06/2008 09:53
Avatar van XeriuM Lid
Citaat:
Op zich niet een probleem, maar om in 1 lijn een beetje kwaliteit af te leveren moet je toch echt wel goed zijn.


Wij zijn goed.
Offline marten - 09/06/2008 10:17 (laatste wijziging 09/06/2008 12:03)
Avatar van marten Beheerder snap het hele topic eigenlijk niet maar ja......

Één punt dat ik hier nog helemaal niet gelezen heb is dat beginners een topic openen en dan andere beginners erop beginnen te antwoorden met de meest vreselijke oplossingen.... Waarom ben je dan beginner? En wat is in jullie ogen een beginner? Je kent de hele achtergrond van een 'nieuw' lid niet eens. Misschien is dat nieuwe lid al wel jaren bezig met scripten ?
Offline Wim - 09/06/2008 13:22 (laatste wijziging 09/06/2008 13:29)
Avatar van Wim Crew algemeen
coolcoke schreef:
Man jonge, echt je kan zagen en zaaagen...

En sorry maar ik ben het totaal ONEENS met jou..
Je komt nu in een keer uit de boom met 'argumenten'

Maar zelf zien we je amper..
Euhm ik zit hier als een van de eerste leden op dit forum (132ste lidje)
En heb hier nog noooit klachten ontvangen of gelezen over dit forum !

En nu kom jij als piet uit de broek hier binnen gevallen en je begint..
Sorry je bent fout bezig dan !


als het op mij bedoeld zou zijn -geen idee-
wimmarien schreef:
Momenteel zit ik ong 1x/week op dit forum ('s avonds af en toe), soms meer, soms minder. Vroeger was het een paar x per dag...


Zelf ben ik btw lid nr 98 en ik was reeds aanwezig bij Sima V1

Proximus schreef:
Wanneer ik zin heb om iets lekker voor te kauwen dan spuug ik nog wel eens een scriptje uit hier en daar, maar de ellenlange replies die sommige van mij nog wel kennen, die heb je al een tijdje niet meer gezien.

En die hebben me zeker al wel geholpen  

marten schreef:
En wat is in jullie ogen een beginner?

In mijn ogen is een beginner iemand dat om te beginnen interesse heeft om de taal te leren, en hier ook tijd voor wil vrij maken. Iemand dat gewoon naar een forum gaat en post "ik ben nieuw met php, wie kan mij een gastenboek maken" noem ik dus geen beginner, dat is gewoon een nul.

Wanneer iemand "beginner af" is, tsja, da's onbepaald lijkt me. Mensen die dag en nacht met php bezig zijn zullen mij waarschijnlijk ook nog steeds een beginner noemen, terwijl anderen misschien het tegendeel beweren.

Het belangrijkste aan beginners is imo dat ze zelf moeite doen om de taal te leren, en natuurlijk kunnen ze een simpele vraag stellen. Zo lang ze moeite doen zijn ze welkom iig. Als ze naar hier komen met het idee dat iedereen hier voor elkaar scripts maakt, bye!
Offline kilian - 09/06/2008 13:29
Avatar van kilian Lid Ik vermoed dat hij het eerder op mij bedoelde.
Over het pas hier zijn: zal je even naar m'n profiel hed gekeken ipv direct commentaar te geven had je gemerkt dat ik hier lid 5230 ben van de 10589. Het is niet iets van binnen komen vallen en direct commentaar geven.

Heeft de tijd dat je lid bent trouwens iets te maken met wat je kan en kent? In vermoed dat er toch nieuwere leden zijn die meer kennen en kunnen dan leden die hier al van het begin zijn. Tuurlijk speelt ervaring een rol, maar ik denk niet dat je dit kan aflezen op de tijd dat deze persoon op SiMa zit.
Offline marten - 09/06/2008 13:38
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Heeft de tijd dat je lid bent trouwens iets te maken met wat je kan en kent? In vermoed dat er toch nieuwere leden zijn die meer kennen en kunnen dan leden die hier al van het begin zijn. Tuurlijk speelt ervaring een rol, maar ik denk niet dat je dit kan aflezen op de tijd dat deze persoon op SiMa zit.


Dat zeg ik dus in mijn vorige post
Offline Wim - 09/06/2008 13:53
Avatar van Wim Crew algemeen nu zie je hoe vaak je posts gelezen worden hé marten ;)
Offline marten - 09/06/2008 13:57
Avatar van marten Beheerder Mijn status schrikt af denk ik
Offline Abbas - 09/06/2008 14:30
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat het actief lid zijn en het lidnummer niet veel met elkaar te maken hebben zei ik al voor jou marten:
titjes schreef:
Dat betekent in wezen niet veel he! Ik ben lidnummer 4518 en ik zit als Admin in de crew en jij niet (no offence).
^^
Offline marten - 09/06/2008 14:36 (laatste wijziging 09/06/2008 16:03)
Avatar van marten Beheerder Gelukkig zijn Rens, Pieter en ik de crewleden met een leven 

Citaat:
PieterC: dat is nog eens een intelligente opmerking.  
Offline kilian - 09/06/2008 14:36
Avatar van kilian Lid Sorry, mijn fout. Hoewel dit ook een voorbeeld is van het niet volledig lezen van de oplossingen ;)
Offline Abbas - 09/06/2008 15:13
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Voor moest het je interesseren: klik.
Offline wes - 09/06/2008 16:36
Avatar van wes PHP interesse De laatste tijd komen er ook steeds meer van die onzin-berichten van ene 'ilovephp' of andere mensen ... Dan staan er erg veel regels (meer dan 100 volgens mij) vol met een nutteloos iets. Kan er niet iets van een limiet aan een bericht zitten?
Offline WimJ - 09/06/2008 16:39
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
wes schreef:
De laatste tijd komen er ook steeds meer van die onzin-berichten van ene 'ilovephp' of andere mensen ... Dan staan er erg veel regels (meer dan 100 volgens mij) vol met een nutteloos iets. Kan er niet iets van een limiet aan een bericht zitten?


Sommige berichten heb je wel meer dan 100 regels nodig..
Voor het uit te leggen etc.. , dus lijkt me niet echt de oplossing..

Er zijn genoeg alternatieven van flooding en spam gebeurens te weren..
Offline marten - 09/06/2008 16:39
Avatar van marten Beheerder Dat is gewoon spam wes dat zien we niet als 'topic'
Offline Wim - 09/06/2008 16:41
Avatar van Wim Crew algemeen nja ik zie dat hij ondertussen weg is, bedankt crew 
Offline webbiexl - 09/06/2008 16:45
Avatar van webbiexl PHP interesse Ik ben het hier wel mee eens... mensen worden hier niet verder op weg geholpen, een antwoord geven is altijd goed zeker als het de oplossing bevat maar hoe kom je tot die oplossing? wat voor functie gebruik je daarbij? wat doet dit? zijn allemaal kleine dingen die beginners helpen op het gebied van hun ontwikkeling
Offline wes - 09/06/2008 17:06
Avatar van wes PHP interesse @coolcoke/marten: Kan er dan niet een soort van spamfilter in gezet worden 

@wimmarien: Maar hij komt steeds terug ...
Offline mark92 - 09/06/2008 17:30 (laatste wijziging 09/06/2008 17:37)
Avatar van mark92 Gouden medaille

Nieuw lid
Misschien is het een goed idee een soort 'conclusie'-stukje toe te voegen aan SiMa 3. (ik weet niet of het al is voorgesteld...)

Het is dan de bedoeling dat degene die het topic startte daarin dan uitlegt wat hij wel en niet heeft gedaan om zijn probleem op te lossen, en dat admins dit eventueel kunnen aanscherpen etc. Het maken van zo'n conclusie hoeft niet persee verplicht te zijn, maar voor de fanatieke leden is het misschien een goed idee. Zo maakt degene die het topic startte in principe een tutorial die ook handig kan zijn voor anderen.

Mocht dit doorgevoerd worden, dan is het misschien ook handig deze topics/tutorials hoger in de zoekresultaten te zetten.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties... 

EDIT: nog een extra'tje zou zijn dat je dan de reacties kan verbergen mocht er een conclusie aanwezig zijn...
Offline Wim - 09/06/2008 17:33
Avatar van Wim Crew algemeen mark: dat zou idd een geweldige toevoeging voor de community zijn
@wes: ip-ban? geef hem evt een koekje waarin staat dat hij gebanned is (gezien het me er een dikke sukkel uitziet snapt hij toch niet hoe hij dat koekje moet opeten)
Offline wes - 09/06/2008 17:46 (laatste wijziging 09/06/2008 17:47)
Avatar van wes PHP interesse @wimmarien: whaha koekjes opeten , misschien wel een idee voor de webmasters ja om zoiets te maken...
Offline Stijn - 09/06/2008 17:58
Avatar van Stijn PHP expert Het probleem omtrent de spammer zou opgelost moeten zijn. Hij registreerde zich met een emailadres dat maar 10 minuten bestaat.
Offline Wim - 09/06/2008 17:59
Avatar van Wim Crew algemeen haha, die service heeft m'n leerkracht van software ook ooit gebruikt, is altijd wel handig, maar als webmaster wel irritant :-)
Offline nemesiskoen - 09/06/2008 18:20
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
mensen vinden het leuk om voor overlast te zorgen.

Zowiezo ne smjoek 
Offline Stijn - 09/06/2008 18:21
Avatar van Stijn PHP expert
vage schreef:
[..quote..]
Zowiezo ne smjoek 
En ton zin wiender west-vlaming onverstanbaar.
Offline wes - 09/06/2008 18:29
Avatar van wes PHP interesse er zitten nederlanders bij 
Offline Godlord - 10/06/2008 11:04
Avatar van Godlord PHP gevorderde Die het niet kunnen verstaan net zoals ik. Is waarschijnlijk ook de bedoeling? .
Offline Pieter - 10/06/2008 11:46
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
stijn1989 schreef:
[..quote..]En ton zin wiender west-vlaming onverstanbaar.

Vertaling: En dan zijn wij, West-Vlamingen zogezegd onverstaanbaar. 
Offline Wim - 10/06/2008 12:45
Avatar van Wim Crew algemeen zogezegd 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s