login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Voordelen PHP t.o.v. Html (Opgelost)

Offline Aishla - 06/06/2008 20:35
Avatar van AishlaNieuw lid Ik ben nog druk bezig met het leren van php, html en css heb ik al wel onder de knie. Maar na een tijdje dacht ik: Wat leer ik nu eigenlijk? Dit kan ik ook met html! Dus toen heb ik een tijdje zitten zoeken op google, maar ik kan maar niet vinden wat de voordelen zijn van php, tegenover html. Dus weet iemand dat misschien?

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Filip - 06/06/2008 20:36
Avatar van Filip IRC guru omg... wat een topic... php geen voordelen tegenover html? van welke planeet kom jij dan? 

php is dynamisch, (standaard) html niet...
Offline Aishla - 06/06/2008 20:38
Avatar van Aishla Nieuw lid ja maar... dat zegt iedereen. "dynamisch". Wat moet ik me daarbij voor stellen? Ik kan niks bij mijn html/css site bedenken wat "dynamischer" zou kunnen... :S
Offline vinTage - 06/06/2008 20:40 (laatste wijziging 06/06/2008 20:41)
Avatar van vinTage Nieuw lid hoe zou je in html/css een forum reactie toevoegen/registreren...en ga maar door..?
Dus php is iets dynamischer dan html/css 
Offline Aishla - 06/06/2008 20:43
Avatar van Aishla Nieuw lid maar dat zou ik nooit doen, omdat ik ergens had gelezen dat als je een forum maakt met php (en je bent geen php expert) je gehackt kan worden... =S
Offline Stijn - 06/06/2008 20:45
Avatar van Stijn PHP expert PHP en HTML kan je gewoon niet met elkaar vergelijken. PHP is een scripttaal en HTML is een markuptaal.
Offline vinTage - 06/06/2008 20:46
Avatar van vinTage Nieuw lid mjah, als je niets dynamisch hebt kan je ook niet gehacked worden he 

Zat net even op je site, daar heb je ook een gastenboek, zoiets is dus onmogelijk te maken met alleen html/css..
Offline Aishla - 06/06/2008 20:50
Avatar van Aishla Nieuw lid tja.... daarvoor hebben we onlinegastenboek.nl =P
Nee maar, op forum en gastenboeken na, zijn er ook nog voordelen in het praktisch gebruik, voor normale pagina's waar alleen tekst opstaat?
Offline Stijn - 06/06/2008 20:50
Avatar van Stijn PHP expert @vintage: het formulier versturen via <a href="mailto:"> en dat zij dan het bericht manueel toevoegd in de HTML code .
Offline vinTage - 06/06/2008 20:50 (laatste wijziging 06/06/2008 20:53)
Avatar van vinTage Nieuw lid /me is uitgelult 


ontopic,
Ik maak mn sites tegenwoordig zo, dat je gewoon paginas kan toevoegen, en boven elke "pagina" staat een linkje (voor de admin) waar hij het content online kan aanpassen.

(beetje zoals "edit je bericht op dit forum", maar dan met tinymce erbij )
Offline Aishla - 06/06/2008 20:56
Avatar van Aishla Nieuw lid heh wat? ik snap niet helemaal meer wat dat laatste bericht van vinTage er mee te maken heeft XD
Maar zijn er nou nog andere voordelen in het soort pagina's wat ik op mijn site heb? Is het bijvoorbeeld sneller, of browser vriendelijker ofo?
Offline vinTage - 06/06/2008 20:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Nee, het is niet sneller, maar het is (zoals ik zei in mn vorige bericht) dynamischer in de zin van:

jij moet nu je editor openen, content aanpassen => uploaden
ik moet "klik edit" => aanpassen => submit => klaar (overal ter wereld..)
Offline Toxic - 06/06/2008 20:58
Avatar van Toxic Nieuw lid PHP is vele male uitgebreider als HTML. PHP kun je ook mySQL gebruiken waar je allemaal databases en meer op kunt slaan. Ik zou gewoon PHP leren want dat is het beste voor later, het werkt handiger en het is veel uitgebreider.

(Ik weet dit niet 100% zeker, maar het is wel zoeits.)
Offline Aishla - 06/06/2008 21:03
Avatar van Aishla Nieuw lid @ vinTage: Wat bedoel je daarmee? Wij moeten toch allebei op Edit drukken (waarbij automatisch de editor, bij mij kladblok opstart) en dan passen we toch allebei gewoon de content aan, en drukken op upload/submit/translate?

@Toxic: je zou wel eens gelijk kunnen hebben over dat "later..." XD
Misschien toch maar php gaan leren dan hè? =D
Offline vinTage - 06/06/2008 21:07
Avatar van vinTage Nieuw lid ik ga op vakantie in *...* ga naar eoa internet cafe en bewerk mn sites...jij gaat daar naar een internet cafe, download een editor, geeft al je ftp gegevens in...bewerkt...submit...ok is bijna hetzelfde 
Offline Koen - 06/06/2008 21:07
Avatar van Koen PHP expert Goeie keuze 
Offline Toxic - 06/06/2008 21:09
Avatar van Toxic Nieuw lid Aishla,

Als je PHP saai vind om te leren, dat zal dan denk ik best wel mee vallen. HTML ziet er makkelijker uit en is denk ook makkelijker maar als je eenmaal bezig bent met PHP zul je het leuk vinden. Je kunt er zoveel dingen mee en je kunt er zo creatief mee zijn.

Good luck=)

(Ps. Ik zou gewoon wat Tut's volgen hier op de site)
Offline Aishla - 06/06/2008 21:12
Avatar van Aishla Nieuw lid Bedankt voor de hulp allemaal. Het is me nu allemaal wel duidelijker geworden geloof ik. ^__^
Offline maigel - 15/06/2008 22:02
Avatar van maigel PHP beginner html is veel makelijker maar eens je bezig bent met php wordt het ook makelijker, een als je een beetje vertrouwd raakt met php.net kun je al snel nieuwe dingen bij leren.
met php heb je ook veel meer mogelijkheden, enkele simpele voorbeeldjes:
- je kan gebruikers comments laten maken
- je hebt veel handige functies zoals bv date()
- je kan uitgebreide aplicaties maken, wat niet gaat met html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s