login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Beveiliging] IP banning

Offline brechtjah - 29/05/2008 20:15
Avatar van brechtjahNieuw lid Is er iets dat beter is dan IP bannen? Misschien MAC adres bannen? Ik zoek iets dat zeker iemand van mijn site kan houden...
Heeft iemand hier wat ideen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline RVW - 29/05/2008 20:44
Avatar van RVW Lid Zoals Sander al zei: kan je het beste leden laten registreren (om bijvoorbeeld te posten weet niet wat voor site je hebt).
Als je dat niet wilt kan je alleen IP bannen voor zover ik weet.
Offline zointer - 29/05/2008 21:17
Avatar van zointer HTML gevorderde zoals gemeld kan niet, maar ik weet wel dat met .asp kan, waarschijnlijk wordt er iets op je pc geplaatst hoe die doet weet ik niet maar is zeker niet met ip, cookie.....
Als da iemand weet leg een uit 
Offline wizekid - 29/05/2008 21:23
Avatar van wizekid Lid Je kunt cookies gebruiken sla daar een hash in op van bijv. de browserHeader, die blijft (meestal) hetzelfde. Op ip is niet slim, en zal ongemakken veroorzaken, wan't bijv AOL internet gebruikers krijgen om de minuut weer een andere ip.
Offline zointer - 29/05/2008 21:29
Avatar van zointer HTML gevorderde
wizekid schreef:
Je kunt cookies gebruiken sla daar een hash in op van bijv. de browserHeader, die blijft (meestal) hetzelfde.


Gewoon wissen ban weg 
Offline Martijn - 29/05/2008 22:06
Avatar van Martijn Crew PHP je zou IP kunnen doen + cookie ofzo... denk dat n groot deel niet zzn cookies checkt
Offline Grayen - 30/05/2008 11:31
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Een account systeem + IP ban is denk ik de beste oplossing. Maar dan zou ik het wel zo maken dat je bij de gebanned IP alleen het regristeren banned en niet de gehele site. Stel namelijk dat die persoon op school zit, dat zou betekenen dat iedereen op die school niet meer op die site zou kunnen komen. Dus ik zou alleen het registreren bannen als je IP banned.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s