login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

internet werkt niet op laptop

Offline sicco - 17/05/2008 15:37 (laatste wijziging 17/05/2008 15:38)
Avatar van siccoLid Ik heb vorige week samen met mijn vriendin een HP Compaq NX9420 gewonnen. Bij die van haar werkt alles alleen bij die van mij niet.

Er zit in de laptop zowel een draadloze netwerk kaart als een normale netwerk kaart. Deze normale is een Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet. Als bij mij vriendin de kabel voor internet gedaan wordt herkent hij de kaart en werkt internet. Bij mij is dit niet het geval, ik heb geprobeerd vanaf de cd drivers te installeren maar hij geeft telkens de melding dat de installatie vroegtijdig beeindigt is. Hij geeft hiervoor geen reden op. Is deze Broadcom kaart gewoon stuk of weten julie misschien een andere reden hoe het komt dat deze kaart niet gezien wordt? Hij staat bijvoorbeeld niet in het rijtje bij apperaatbeheer (wat bij mijn vriendin wel het geval is)
Alvast bedankt  

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline sicco - 17/05/2008 15:42
Avatar van sicco Lid Ik gebruik windows xp professional, ik dacht laat ik de kennis van de mensen van Sitemasters eens testen  
Offline WouterPSV - 17/05/2008 15:49 (laatste wijziging 17/05/2008 15:54)
Avatar van WouterPSV Lid ALs die helemaal niet bij appartbeheer staat ziet hij de kaart niet.

Ik had laatst het zelfde even een resque disk van ubuntu erin en deed het weer. Driver hierna updaten tot de laatste. En dan bij je netwerk verbindingen even probleem oplossen klikken.

Hierna deed die het bij mij weer.

Maar zoals Sandernerd zegt is dit niet iets voor op sima. Ook niet om de kennis te testen.

Offline sicco - 17/05/2008 15:55
Avatar van sicco Lid Ik heb hem al geformateerd en alles maar hij herkent hem nog steeds niet, wat is ubuntu eigenlijk precies? SP1 staat er op dacht ik ;)
Offline jc2 - 17/05/2008 15:56 (laatste wijziging 17/05/2008 15:56)
Avatar van jc2 PHP interesse Probeer je laptop eens bij je vriendin uit.
Als hij dan je netwerkkaart wél herkent, ligt het waarschijnlijk niet aan je laptop, maar aan je aansluiting.
Mocht je kaart ook daar niet herkend worden, kun je het beste met de helpdesk van HP bellen. Zij kunnen dan misschien via hulp op afstand je instellingen e.d. controleren.
Offline WouterPSV - 17/05/2008 16:00 (laatste wijziging 17/05/2008 16:00)
Avatar van WouterPSV Lid Als je wilt updaten naar SP2 moet je hem eerst downloaden heb van de week ook een computer opnieuw geïnstalleerd en ze geven gelijk SP3.

Als je trouwens niet weet welke SP op je pc hebt even rechter muisknop op mijn computer daar kun je het vinden.
Offline sicco - 17/05/2008 16:23 (laatste wijziging 17/05/2008 16:23)
Avatar van sicco Lid Servicepack 2 staat erop, en ook bij mijn vriendin werd hij niet herkend...
Offline sicco - 17/05/2008 16:45
Avatar van sicco Lid Dus bijvoorbeeld vista bedoel je?
Offline WouterPSV - 17/05/2008 16:53
Avatar van WouterPSV Lid nahjah vista.. zal ik niet gelijk proberen als je niet en hele super laptop hebt kan het zijn dat die het niet gaat trekken.

Offline sicco - 17/05/2008 16:56
Avatar van sicco Lid Maar het lijkt mij dat het niet aan het os ligt. We hebben hier 2 identieke laptops, zelfde merk, type zelfs kleur etc. Op de ene laptop doet de netwerk kaart het en bij de andere niet. De laptop bij wie hij het wel doet heeft ook xp pro met sp 2, dus dan kan het toch niet daaraan liggen?
Offline nielsvdwal - 17/05/2008 17:31
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde of die kaart is gewoon kapot sandernerd.. mij lijkt het ook erg sterk dat het aan de os zou liggen.. helemaal als hij zegt dat ie opnieuw geinstalleerd heeft..
Offline urqbz - 17/05/2008 17:34
Avatar van urqbz PHP interesse Die kaart zal inderdaad el kapot zijn, het lijkt me onlogisch dat op een nieuwe laptop gelijk os fouten zitten overigens...
Offline sicco - 17/05/2008 18:57 (laatste wijziging 17/05/2008 18:58)
Avatar van sicco Lid Ubuntu was geen succes. ik probeer home er op te zetten maar professional laat dit niet toe, hij wil zelfs niet vanaf de cd booten :S
Offline sicco - 17/05/2008 18:59 (laatste wijziging 17/05/2008 19:00)
Avatar van sicco Lid Ubuntu ook niet nee dus die had ik uiteindelijk binnen windows geinstalleerd. Alleen de bijgeleverde professional cd wil hij booten...
Offline Flex1986 - 17/05/2008 19:04
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Op veel laptops zit een schakelaar om wireless en bluetooth in of uit te schakelen. Bij sommige laptops is het dan zo dat deze schakelaar hem hardwarematig uitschakeld waardoor deze niet meer herkend wordt.

Zoek dus even naar zo'n schakelaar.

Het kan ook zo zijn dat deze schakeling in je toetsenbord zit verwerkt. Deze is dan tevinden als FN toets deze zit meestal linksonder. Ergens zit dan onder een normaal teken een blauw pictogrammetje wat een uitzendmast moet voorstellen (bij mij te vonden onder F2) Druk deze tegelijk in en kijk of er iets als wifi aan/uit komt te staan in beeld.

Ten derde kan hij ook uitgeschakeld zijn in je bios. Mochten dus de bovende twee dingen niks oplossen dan wil ik wel even zoeken naar een handleiding van je BIOS om je te helpen daar doorheen te lozen.

Let op rommelen in je BIOS is op eigen risico.
Offline Abbas - 17/05/2008 19:06
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
@Sandernerd: wat lig je allemaal te vertellen kerel?! Het is niet omdat z'n internet even niet werkt dat hij direct moet overschakelen naar Ubuntu of iets dergelijks. En dan nog beginnen over het feit dat je met Vista alleen maar meer ellende krijgt is ook al zever. Vista heeft een grotere foutenopsporing en biedt meer mogelijkheden tot oplossingen! Dus als je nog een reply geeft, zorg dan dat de topicstarter hier iets aan heeft, duidelijk had hij nog nooit van Ubuntu gehoord en probeert hij plots te booten op een Ubuntu CD. Wie weet is hij straks alles kwijt.

@sicco: het spijt me maar deze topics horen hier niet thuis. Deze community is gericht op programmeren, scripten, webdesign en dergelijke. Niet op hardware-gerelateerde problemen. Hiervoor kan je beter terecht op Tweakers.

Succes!
Offline Abbas - 17/05/2008 19:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zorg dan dat je genoeg informatie geeft want je zegt niet eens wat het is, hoe je het moet installeren/runnen zonder installatie, ... Noem maar op! En zoals al vermeld is de kans honderdduizend keer groter dat het een hardware-probleempje is in plaats van software.
Offline WouterPSV - 17/05/2008 19:10 (laatste wijziging 17/05/2008 19:12)
Avatar van WouterPSV Lid @Titjes:

Je hebt gelijk. Ik reageer, omdat ik het voorstelde om met een unbuntu cd te starten. Het was namelijk zo dat die bij mij niet meer in Vista deed en met unbuntu wel. Hierna weer windows gedaan en het was klaar. Zonder iets te hebben gewijzigd.

Je kunt eigenlijk niets kwijt raken als je opstart met een unbuntu cd. Heb het al wel 100x gedaan dus.. altijd goed gegaan.
Offline sicco - 17/05/2008 19:38 (laatste wijziging 17/05/2008 19:40)
Avatar van sicco Lid
Flex1986 schreef:
Op veel laptops zit een schakelaar om wireless en bluetooth in of uit te schakelen. Bij sommige laptops is het dan zo dat deze schakelaar hem hardwarematig uitschakeld waardoor deze niet meer herkend wordt.

Zoek dus even naar zo'n schakelaar.

Het kan ook zo zijn dat deze schakeling in je toetsenbord zit verwerkt. Deze is dan tevinden als FN toets deze zit meestal linksonder. Ergens zit dan onder een normaal teken een blauw pictogrammetje wat een uitzendmast moet voorstellen (bij mij te vonden onder F2) Druk deze tegelijk in en kijk of er iets als wifi aan/uit komt te staan in beeld.

Ten derde kan hij ook uitgeschakeld zijn in je bios. Mochten dus de bovende twee dingen niks oplossen dan wil ik wel even zoeken naar een handleiding van je BIOS om je te helpen daar doorheen te lozen.

Let op rommelen in je BIOS is op eigen risico.

Wifi kan ik inderdaad uit aan doen maar dat hielp niet veel helaas. In de bios gezocht zonder resultaat, wel de driver goed geinstalleerd voor de netwerk kaart maar hij ziet hem niet. Ik heb wel in de bios een setting veranderd waardoor hij automatisch wlan aan en uit stata als ik de internet kabel erin of eruit doe. Dit wijst erop dat de kaart toch op een of andere manier functioneert, maar waarom hij het niet doet is mij echt een raadsel. Misschien moet ik even de laptops naast elkaar zetten en de bios settings van de gene die het wel goed doet overnemen?

@Titjes: Heb een topic op tweakers staan en daar wordt helaas op 1 reactie na (nog) niet op gereageerd. Vandaar dat ik hier ook een topic opende, want hier reageren de mensen nou wel eenmaal snel en veel. Dus ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn hulp, ook al ben ik er nog niet uit gekomen ik kom dichterbij ;)
Offline cr1mp - 17/05/2008 20:10
Avatar van cr1mp Nieuw lid anders miss sp3 installen ?
Offline Ibrahim - 18/05/2008 00:15
Avatar van Ibrahim PHP expert Anders misschien naar de winkel zelf gaan...?

Dit is toch zeker geen topic voor op sitemasters 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.306s