login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wetgeving op websites

Offline Spyfox - 10/05/2008 15:17
Avatar van SpyfoxNieuw lid Ik zit me af te vragen als er een wetgeving is voor het publiceren van websites. Kheb een leuk idee maar kweet nie alst wel legaal is. Ik had men vriendin geholpen met een werkstuk over drugs en ik begon mij te ergeren aan de vele anti drugs sites. Ik kreeg een idee om een site te maken voor mensen die achter drugs staan en er dus niet tegen zijn. De bedoeling is dat zei hun mening kunnen geven. Natuurlijk komen er op zo een site teksten die het gebruik van drugs aanraden en dergelijke. Mss een dom of belachelijk idee maar kzou willen weten als het mag of niet.

GreetZ

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 10/05/2008 15:29
Avatar van Martijn Crew PHP ik denk dat het toegestaan is, maar onder strenge regels. Aanmoedigen is verboden, verkoop is verboden, etc etc.
Offline Spyfox - 10/05/2008 15:38
Avatar van Spyfox Nieuw lid ok dus geen banners met als tekst bv:

Begin vandaag!
Lijntje snuiven, pilletje pakken.
Gebruik met maten, niet alleen!
Denk aan de toekomst want u bent de toekomst.
Offline urqbz - 10/05/2008 16:00
Avatar van urqbz PHP interesse Nee dat lijkt me geen goed idee, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de trend van het tegengaan van bijvoorbeeld pro-ana sites (websites waar anorexia wordt aangemoedigd) denk ik dat zodra websites die drugsgebruik aan gaan moedigen ook wel zeer binnenkort aan banden gelegd zullen worden. Zowieso lijkt het me sterk dat drugsgebruikers naar zo`n website gaan kijken.
Offline Spyfox - 10/05/2008 16:04
Avatar van Spyfox Nieuw lid die pro-ana sites worden die beboet of gewoon offline gehaald ? Want als het enkel offline gehaald wordt dan kan het me nie echt veel schelen als het mag of niet.
Offline urqbz - 10/05/2008 16:13
Avatar van urqbz PHP interesse Ik heb geen idee maar er schijnen mensen bezig te zijn daar een wetgeving voor op te stellen (gelezen in volkskrant magazine volgens mij)...
Offline Ibrahim - 10/05/2008 21:04
Avatar van Ibrahim PHP expert Waarom zou je in vredesnaam mensen drugs aanraden...
Offline DMM - 10/05/2008 21:19
Avatar van DMM PHP beginner Lijkt me toch ook wel raar. Wat is daar het voordeel van?
Offline Abbas - 10/05/2008 21:26
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Er is heel wat voordeel aan, weet je wel hoeveel geld er met drugs gemoeid gaat? Maar het is inderdaad een belachelijk idee om drugs aan te moedigen terwijl er nu al zoveel problemen mee zijn. Als je dergelijke site online wil brengen, zet er dan zeker bij dat je drugs zeker niet aanmoedigt en dat de site enkel en alleen is zodat iedereen z'n mening mag geven zonder aan te moedigen.
Offline Gerard - 10/05/2008 21:35
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dan start ik een website tegen negers... maar je mag niet discrimineren!

Dat gaat het dan dus nooit worden.
Offline Abbas - 10/05/2008 21:50
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Proximus schreef:
Dan start ik een website tegen negers... maar je mag niet discrimineren!

Dat gaat het dan dus nooit worden.
Als dit tegen mijn reactie is, begrijp je m'n punt verkeerd. Het zou dan een site zijn waar iedereen z'n reactie kan geven over negers zonder te discrimineren of aan te zetten tot discriminatie! 
Offline zointer - 11/05/2008 09:53
Avatar van zointer HTML gevorderde Zoals gemeld het aanzetten en aanmoedigen van druggebruik is verboden onder welke vorm je dat ook doet, maar wat je wel mag is de voor en nadelen zeggen, enkel medisch opgeleide mogen je drug aanraden.
Maar vraag me eerder af waarom jij denkt dat het een leuk idee is, er zijn site genoeg die over drug problematiek bespreken al dan niet met forum.
wetgeving drugs
Psycho schreef:
Waarom zou je in vredesnaam mensen drugs aanraden...

Bepaalde mensen is gebruik van drug soms nodig 
Zo zijn sigaretten(is ook een drug) voor mensen met een chronische darmziekte(colitis ulcerosa) goed, omdat die de ziekte onderdrukt en is zelf wetenschappelijk bewezen.
Citaat:
Een groot aantal mensen gebruikt drugs. Een drugsvrije samenleving is een illusie.
Bron
Offline spyzone - 11/05/2008 11:02
Avatar van spyzone PHP beginner Nu we het hier toch over hebben, is er ene site of ene boek met de wetgeving op internet? Wat wel en niet mag enzo?
Offline zointer - 11/05/2008 11:50 (laatste wijziging 11/05/2008 11:53)
Avatar van zointer HTML gevorderde
spyzone schreef:
Nu we het hier toch over hebben, is er ene site of ene boek met de wetgeving op internet? Wat wel en niet mag enzo?

Deze is een goede van een jurist.
dan heb je nog;
http://www.druglijn.be/
http://www.vad.be/
http://www.just.fgov.be/index_nl.htm
.......
edit:@ts zie deze drugsdiscriminatie
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.271s