login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rekenmachine

Offline zotte - 24/02/2008 20:52 (laatste wijziging 28/02/2008 08:38)
Avatar van zotteLid Hallo ik heb een probleem in mijn progie. Het is een rekemachine. Alles gaat tot ik op "=" druk dan komt er niets. hier onder de code.Plaatscode: 5822
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen 

Citaat:
Code langer dan 70 regels moeten op www.plaatscode.be

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 24/02/2008 21:36 (laatste wijziging 24/02/2008 21:41)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde zo'n lange code moet je op plaatscode.be zetten, maar ik zal al eens kijken aangezien die tutorial van mij komt 

EDIT: probeer eens van val(...) dit te maken Convert.ToDouble(display.Text)

en dit staat ook in de tutorial 

Citaat:
Waarom gebruiken we hier Convert.ToDouble() en niet gewoon Val()?
Omdat we met ons rekenmachine ook getallen met komma's willen gebruiken. De functie Val() zet een string die in de textbox staat om naar een integer, dit datatype ondersteund enkel getallen zonder komma. Dus daarom gaan we voor een Double datatype, daardoor moeten we onze functie ook aanpassen van Val() naar Convert.ToDouble() zodat de komma getallen helemaal bewaard worden in onze variable.

EDIT 2: een tip je hoeft niet overal totaal1 en totaal2 te declaren als je dat gewoon bovenaan je code doet zijn die overal te gebruiken;-)
Offline zotte - 24/02/2008 21:46 (laatste wijziging 24/02/2008 21:47)
Avatar van zotte Lid Ja dank u voor de reactie maar ik had Convert.ToDouble() al reeds geprobeerd. Maar als ik op "+" druk dan komt er een fout melding.
Een 424 foutmelding => object vereist
Dus daarmee dat ik Convert.ToDouble() naar Val() had veranderd.
Offline ArComAr - 27/02/2008 21:44
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Zotte,

als ik je code zo op het eerste zicht bekijk dan gebruik je VB6. VB6 kent geen functie "convert.toDouble" omdat dit een functie is van het .net framework. Hoe het wel moet in VB6 weet ik zelf niet, want ik ben een .netter
Offline Bart - 27/02/2008 21:47
ArComAr schreef:
Zotte,

als ik je code zo op het eerste zicht bekijk dan gebruik je VB6. VB6 kent geen functie "convert.toDouble" omdat dit een functie is van het .net framework. Hoe het wel moet in VB6 weet ik zelf niet, want ik ben een .netter
Zucht... lees dit maar eens in zijn inleiding:
kickasgamer schreef:
Dit is iets moeilijker, maar blijft nog steeds binnen het begin van Visual Basic.
Offline Abbas - 27/02/2008 23:38
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
ArComAr schreef:

Zo te zien ben je geen echte ".NETter". Als je de code bekijkt zie je inderdaad gelijkenissen met VB6, maar als je even deftig had gelezen in de andere reacties, had je gezien in de reactie van kickassgamer dat de code uit zijn tutorial komt. Als je dan daar even had gezien, had je gemerkt dat het dus WEL om een .NET script gaat. Even goed en volledig lezen alvorens een zinloze post te doen! Blijkbaar dus toch geen die-hard .NETter!
Offline ArComAr - 29/02/2008 00:41 (laatste wijziging 29/02/2008 00:45)
Avatar van ArComAr VB.NET gevorderde Mag ik erop wijzen dat ik wel degelijk de reactie van kickassgamer had gelezen. zijn tutorial had ik echter niet bekeken, maar dit geeft nog geen reden om mij af te kraken.

Ik blijf erbij dat dit vb6 code is. alle knop handlers in vb.net maken gebruik van 2 objecten in hun sub aanroep, namelijk de sender (as object), en de eventargs. In de code die zotte geeft, staat noch de sender noch de eventargs in. Dit wijst dus erop dat het vb6 is.

Bekijk zelf de tutorial van kickassgamer eens. daarin zul je zien dat die 2 objecten wel gebruikt worden. Dus denk dat men post toch niet zo zinloos was als jullie wel denken.

@quicky: zou niet weten waar u post opslaat. Die dit is iets moeilijker slaat duidelijk op het feit dat dit moeilijker is dan de eerste tutorial van kickassGamer. Ik snap dus niet wat dit hier opeens komt doen/
Offline Abbas - 29/02/2008 01:24
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Excuses aangeboden aan ArComAr: je hebt gelijk, ik heb verkeerd gezien. Maar dit betekent dat het topic in de verkeerde categorie staat en daarom heb ik de event-aanroep overgeslagen. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s