login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mappenstructuur met templates binnen een website

Offline remy - 26/01/2008 16:40
Avatar van remyPHP ver gevorderde Goedendag,

Ik wilde zojuist beginnen met het opbouwen van een nieuwe site. Echter ben ik me nu aan het bedenken wat de beste mappenstructuur is, of hoe dit 'officieel' gedaan wordt.

Eerst had ik het zo:

  1. -|root
  2. --|template files
  3. ---|module login
  4. ---|module webshop
  5. ---|module enz..
  6. ---|images
  7. ---|js
  8. ---|css
  9. --|php files
  10. ---|module login
  11. ---|module webshop
  12. ---|module enz..


Is dit een beetje een goede manier?
Nadeel vindt ik dat ik steeds in de template map de html bestanden moet pakken en de php bestanden uit de phpfiles map moet halen.
Bij het aanmaken van een nieuwe module moet ik dus ook steeds 2 mappen aanmaken, in de php en template map.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 26/01/2008 17:08
Avatar van ranco PHP gevorderde
remy schreef:
Nadeel vindt ik dat ik steeds in de template map de html bestanden moet pakken en de php bestanden uit de phpfiles map moet halen.
Bij het aanmaken van een nieuwe module moet ik dus ook steeds 2 mappen aanmaken, in de php en template map.


Dit is niet verplicht, het aanmaken van 2 mappen voor Templates, maar als je dit niet doet, heeft het weinig nut om templates gebruiken.
Een groot voordeel van templates is dus het kunnen wijzigen van de templates zonder alle code te hoeven wijzigen.

Ik denk dat je op de aangegeven wijze wel een nette indeling hebt gemaakt.
Offline remy - 27/01/2008 12:57
Avatar van remy PHP ver gevorderde Inderdaad, maar ik kan bijvoorbeeld ook 1 module map maken, bijvoobeeld genaamd 'webshop'. Binnen deze map maak ik dan 2 mappen met templates en php files.
Dat kan ook, alleen weet ik zo niet wat beter zou zijn.
Offline Dark_Paul - 27/01/2008 14:57
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik maak ook gebruik van TemplatePower en ik deel mijn mappen altijd zo in:
  1. [hoofdmap]
  2. -index.php
  3. -stylesheet
  4. -javascript
  5. -[includes]
  6. --[templatepower]
  7. --databaseverbinding
  8. --functies
  9. -[templates]
  10. --index.tpl
  11. --<modulenaam>.tpl
  12. -[pages]
  13. --[<modulenaam>]
  14. ---<modulenaam.index.php
  15. ---<modulenaam>.<actie>.php
  16. -[images]

Zelf vind ik dit een fijne indeling, misschien de templates nog een keer hetzelfde indelen als de php-bestanden, zodat die niet te lang worden, maar daar heb ik tot nog toe geen problemen mee gehad.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s