login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Apache] foto's uit hogere map halen

Offline remy - 04/12/2007 21:53
Avatar van remyPHP ver gevorderde Hallo

Ik zit met een klein probleempje, ik draai een apache webserver op mn pc voor een webapplicatie en nu wil ik uit een hoger gelegen map informatie halen. Dus mijn apache root staat ingestelt op Program Files/xampp/htdocs en mijn database en foto's staan in een andere map in de Program Files. (beide in eenzelfde map)

Nu vind ik het zeer vreemd dat ik de database prima kan uitlezen (.ini files ook trouwens), maar plaatjes geeft hij niet weer. PHP ziet de plaatjes wel als een geldige link (if exists...) maar geeft ze niet weer.

Pas als ik in de httpd.conf file de documentroot 'verlaag' naar program files pakt hij hem pas. Alleen is dit dus niet wat ik wil ivm de ellenlange link naar mn applicatie.

Ik hoop dat mijn probleem enigsinds helder omschreven is. Misschien dat het toch een of andere instelling is in httpd.conf maar na 2 avonden zoeken niks kunnen vinden.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 04/12/2007 22:23
Avatar van Wim Crew algemeen ../ = hoger gelegen map

je kan evt ook met php je bestanden uitlezen van een direct path, en dit php script dan als figuur weergeven...
Offline ranco - 04/12/2007 23:13
Avatar van ranco PHP gevorderde Volgens mij is dit expres gedaan als beveiliging. Anders zou je doormiddel van een simpel phpscript iedere map op je pc kunnen openen.
Offline mike87 - 05/12/2007 09:23
Avatar van mike87 Nieuw lid Het is zoals je zelf aangeeft ook de root map van de server.
Daarin zullen alle bestanden moeten worden geplaatst die je in website's e.d. wilt gaan gebruiken.

Bestanden daarbuiten kan je niet aanroepen, als beveiliging inderdaad.
Kijk maar naar veel webhoters, die hebben een hun root map de naam: public_html gegeven. Die naam zegt genoeg lijkt mij ;)
Offline remy - 07/12/2007 18:45
Avatar van remy PHP ver gevorderde oke bedankt.
Maar ik draai de applicatie gewoon op mn pc, staat niet op internet.

En dan vind ik het alsnog vreemd dat ik wel gewoon databasebestanden kan openen. Die kan ik zelfs op de volgende manier aanroepen: C:/map/submap/enz.mdb

Apart dat het niet met plaatjes werkt.
Is het mogelijk om deze beveiliging op een of andere manier uit te zetten?
Offline ranco - 07/12/2007 19:26
Avatar van ranco PHP gevorderde Heb iets gevonden op internet in de apache manual. Het is een hele lap tekst wat ik niet helemaal ga lezen, maar volgens mij kun je hier wel je antwoord in terugvinden!

Succes!

Manual Apache over directorypaden
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s