login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MIDI - programma

Offline vechtertje0 - 23/11/2007 17:48
Avatar van vechtertje0Lid Kent er iemand soms een goed programma om MIDI op te nemen op de computer.
Ik heb gisteren een Midi - USB-kabel gekocht (Midi voor mijn keyboard, usb voor de pc:)). Nu weet ik geen goed programma om hem met de pc te synchroniseren. (Gratis!, of toch goedkoop:))
Heb er gisteren al een paar gedownload maar krijg hem niet aangesloten. Ook al speel ik, er komt geen invoer.
Help!!

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 23/11/2007 20:05
Avatar van vinTage Nieuw lid Gratis progs weet ik niet, maar goeie wel (cubase, logic, en voor de starters => cakewalk)

MIDI is dan wel simpel, maar het is nou ook weer niet zomaar pluggen en gaan.
Denk hierbij aan channels, program numbers, volume etc.
Normaal gesproken wil je ook niet de midi geluiden van je pctje horen, maar die van je synth.
Met je keyboard neem je de sequence op in je sequencer (midi prog) en via midi out (pc naar synth) luister je terug (en speelt ondertussen mee, of neemt weer iets nieuws bij op)
Offline Godlord - 24/11/2007 17:11
Avatar van Godlord PHP gevorderde Ik ben een MIDI programma aan 't programmeren (in Visual Basic 6.0) maar ik ben nog aan 't kijken hoe .mid bestanden zijn opgebouwd. Zelf ken ik geen gratis MIDI programma's.
Offline MaikelZ - 27/11/2007 15:40
Avatar van MaikelZ Nieuw lid Er zijn volgens mij best wel veel gratis programma's te verkrijgen.
Kijk bijvoorbeeld eens op: http://www.pkort.nl/muzcom/

Groeten, Maikel
Offline marten - 27/11/2007 16:04
Avatar van marten Beheerder dit hoort niet op deze site thuis. Ik zou het op muziekfora proberen.

slotje.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s