login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domeinnaam kopen

Offline bigsmoke - 20/11/2007 21:02
Avatar van bigsmokePHP interesse Stel ik wil een domein naam kopen maar deze is reeds bezet. Ik zie in de whois dat de domeinnaam morgen vervalt. Is het dan mogelijk die dan direct morgen te kopen of moet ik langer wachten?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 20/11/2007 21:03
Avatar van Gerard Ouwe rakker Wanneer een domein vervalt en niet wordt verlengd kan jij die gewoon registreren.
Offline Filip - 20/11/2007 21:06
Avatar van Filip IRC guru Er kan wel een wachttijd zijn, de zogenaamde "afzondering", maar dan is het gewoon de kunst om eerst te zijn 
Offline bigsmoke - 20/11/2007 21:11
Avatar van bigsmoke PHP interesse Gaat de prijs dan omhoog of blijft deze dezelfde?
Offline zointer - 20/11/2007 21:18
Avatar van zointer HTML gevorderde
Proximus schreef:
Wanneer een domein vervalt en niet wordt verlengd kan jij die gewoon registreren.

een .be pas na 40 dagen
dns.be schreef:
QUARANTINE (QUARANTAINE)
Domeinnamen die door de domeinnaamhouder (via zijn agent) of door de agent zelf verwijderd werden (bv. wanneer de factuur voor de verlenging niet tijdig betaald werd), worden niet meer dadelijk vrijgegeven, maar worden voor 40 dagen in quarantaine gezet. Deze domeinnamen zijn buiten werking, maar zijn nog NIET vrijgegeven.

http://dns.be/nl/home.php?n=41.002
Offline bigsmoke - 20/11/2007 22:05
Avatar van bigsmoke PHP interesse In deze periode kun je het domein dan niet kopen fzo?
Offline webstab - 20/11/2007 22:12
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Idd, je moet dan 40 dagen wachten.
Daarna is het gewoon "om-ter-eerste"
Offline Wim - 20/11/2007 22:49
Avatar van Wim Crew algemeen de prijs hangt trouwens nog steeds af van waar je het domein huurt. Je koopt dit trouwens niet maar huurt dit. Een domeinnaam wordt nooit jouw eigendom (buiten als je zelf een domein host uiteraard :x)
Offline zointer - 21/11/2007 07:01
Avatar van zointer HTML gevorderde
wimmarien schreef:
Een domeinnaam wordt nooit jouw eigendom (buiten als je zelf een domein host uiteraard :x)

Dan eigenlijk ook niet, bij een .be is dat DNS België, .nl sidn Nederland.. deze verdelen/beheren domeinnamen waar een hoster(registrar ) op aangesloten is en kan afnemen en dan als eindgebruiker kan registreren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Domeinnaam(zie ook linken onderaan)
Leuk detail;
Citaat:
Voor het registreren van een .nl-domein is het lang een voorwaarde geweest een inwoner van of bedrijf in Nederland te zijn. Dit is voor een .be-domein nooit zo geweest, wat maakt dat zo'n 18% van de Belgische domeinnamen in handen van Nederlanders is.
Offline xSc - 21/11/2007 09:42
Avatar van xSc Onbekend Dit ruikt niet zuiver. Als de persoon, waarvan de domeinnaam is, bij een goede provider zit, heeft hij al 2 maanden geleden aangegeven dat hij de domeinnaam wilt houden. Je maakt dan geen kans.
Offline Wim - 21/11/2007 13:48
Avatar van Wim Crew algemeen
zointer schreef:
[..quote..]
Dan eigenlijk ook niet, bij een .be is dat DNS België, .nl sidn Nederland.. deze verdelen/beheren domeinnamen waar een hoster(registrar ) op aangesloten is en kan afnemen en dan als eindgebruiker kan registreren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Domeinnaam(zie ook linken onderaan)
Leuk detail;
[..quote..]


met een domein zelf hosten heb ik het niet over een .be of een .nl afhuren. Als ik een lanparty organiseer maak ik meestal iets van serverX.lanname.lan (of bvb server1.gdx.lan,server2.gdx.lan, ...). Altijd makkelijk voor gebruikers 
Offline bigsmoke - 21/11/2007 15:45
Avatar van bigsmoke PHP interesse Bedankt voor de informatie:p

Ik had ergens gehoord dat domeinen eerst in die quarentaine zone gaat dat je deze dan ook kon kopen maar voor een veel hogere prijs. maar dat zal dan wel fout zijn zeker:P
Offline zointer - 21/11/2007 16:46
Avatar van zointer HTML gevorderde
wimmarien schreef:
[..quote..]

met een domein zelf hosten heb ik het niet over een .be of een .nl afhuren. Als ik een lanparty organiseer maak ik meestal iets van serverX.lanname.lan (of bvb server1.gdx.lan,server2.gdx.lan, ...). Altijd makkelijk voor gebruikers 

Dan spreek je ook niet over een topleveldomein(tld).
ts heeft over een topleveldomein.

@ts klop op oplossing knop als voor u goe is. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s