login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[htaccess] Rewriterule werkt niet goed

Offline radem205 - 08/11/2007 18:02
Avatar van radem205Nieuw lid Ha,

Als ik het volgende uitvoer:

  1. RewriteEngine on
  2.  
  3. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
  4. RewriteRule ^(.*)\.php$ index.php [L]


Dan werkt alles goed. Wanneer een bestand bestaat op de server dan verwijst ie door naar index.php .

Wanneer ik nu het volgende doe:

  1. RewriteEngine on
  2.  
  3. RewriteRule ^([a-z]+)$ $1.php [L]
  4.  
  5. RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
  6. RewriteRule ^(.*)\.php$ index.php [L]


Dan wordt alles alsnog naar index.php verstuurd, ook wanneer je "www.domein.nl/gastenboek" wilt openen. Het is juist de bedoeling dat wanneer je "www.domein.nl/gastenboek" intypt dat je dan naar gastenboek.php wordt doorverwezen.

Wanneer rechtstreeks gastenboek.php wordt benaderd moet ie doorverwijzen naar de index.php, waardoor het onmogelijk wordt om rechtstreeks de bestanden te openen dus alleen via "friendly" url's.

Het lijkt wel alsof de 3 regel wordt genegeerd of dat de [L] niet goed werkt waardoor de "gastenboek.php" alsnog door de RewriteCond gaat.

Weet iemand hoe dit kan?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 08/11/2007 18:21
Avatar van Wim Crew algemeen je stelt de regel in voor alles wat numerieke tekens heeft, een directory dus ook. Voeg op regel 3 .php toe aan je regex, zodanig dat enkel namen die eindigen op .php naar je index.php zullen verwijzen (however, I'm not sure, but it's possible )
Offline radem205 - 08/11/2007 18:39
Avatar van radem205 Nieuw lid Kan je een voorbeeld geven want ik snap niet wat je bedoelt?

Ik wil juist op regel 3 geen php in de naam hebben staan, of bedoel je dat ook niet?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s