login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

online shop

Offline pieske86 - 26/09/2007 18:31
Avatar van pieske86Nieuw lid als je een online shop wilt beginnen, wat zijn de plichten die je als verkoper moet naleven? Moet je een btw nummer hebben en dergelijke?

Kan iemand mij enige informatie geven?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 26/09/2007 18:48 (laatste wijziging 26/09/2007 18:48)
Avatar van Wim Crew algemeen btw nummer moet niet zolang je onder een bepaald bedrag blijft.

Meer info vindt je op website's van ondernemingsloketten (zoals KMO-direct.be)
Offline Dark_Paul - 26/09/2007 18:48 (laatste wijziging 26/09/2007 18:48)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Neem eens contact op met de KvK?
Die kunnen je alles haarfijn uitleggen..
Offline Wim - 26/09/2007 18:49
Avatar van Wim Crew algemeen kvk = NL, dus dat kennen we hier niet, weg ermee!
Offline Dark_Paul - 26/09/2007 19:12
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Owja, hij is inderdaad ook van het zuiden, niet gezien.
Hoe het daar gaat weet ik helemaal niet..
Offline TotempaaltJ - 26/09/2007 19:39
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
Wikipedia schreef:
Kamer van Koophandel (KvK) is een instelling van en voor het bedrijfsleven, die tracht bij te dragen aan een open ondernemingsklimaat. Zowel België als Nederland kent Kamers van Koophandel.
 
Offline Wim - 26/09/2007 21:37 (laatste wijziging 26/09/2007 21:42)
Avatar van Wim Crew algemeen in België is er niets dat KvK heet, believe me.

Ik ben een actief lid van een vzw waar ik pas nog wat spullen voor besteld heb, onze boekhouder kende geen KvK.

Mijn leerkracht economie voor zowel economie als bedrijfseconomie kent geen KvK.

Lees mijn eerste post en je weet dat er in België ondernemingsloketten zijn voor zelfstandigen. Al deze kantoren zijn vzw's en een vergunning is vastgelegd op een prijs van 71€ + evt bijkomende vergunningen voor bepaalde beroepen (een extra "diploma" kan ook); bvb voor de voedingssector.
Voor een internet winkel moet je imo enkel een attest van bedrijfsbeheer kunnen voorleggen, en 71€'tjes betalen. Eventueel ook nog een (e)bvba/nv starten, of van start gaan als natuurlijk persoon.


//edit:
bigboss: voor een klein deel heb je gelijk, maar je hebt je niet voldoende geinformeerd imo:
Er is iets als een "nkvk", Nederlandse Kamers van Koophandel. Op hun eigen website staat "grensoverschreidende handelsbetrekkingen in de benelux." De vetgedrukte woorden hier staan daar ook vetgedrukt.

"De kamer biedt een kwalitatief hoogwaardig totaalaanbod van informatie en dienstverlening aan met name Nederlandsee ondernemers die in België en/of Luxemburg zakendoen. Daarnaast heeft de NKVK een rijk gamma aan gerichte opleidingen en vormt zij het primaire netwerkplatvform voor Nederlandse en Belgische ondernemers met belangen over de grenzen heen."
Offline shonda - 26/09/2007 21:42
Avatar van shonda Lid Op Wikipedia zullen ze dit wel bedoelen: www.nkvk.be
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s