login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webcommunity voor web developers

Offline RIC - 18/09/2007 16:39 (laatste wijziging 19/09/2007 17:39)
Avatar van RICLid Voor school moet ik een afstudeer opdrachten maken en nu was ik van plan om een webcommunity voor web developers te maken.
Dit wordt dan een .nl website want voor belgie heb je al een goeie webcommunity namelijk de site waar je nu ben (sitemasters.be) .

de site zal bevatten:
een forum
je kunt lid worden
vrienden toevoegen
berichten plaatsen in persoonlijke gastenboeken
zelf script en tutorials toevoegen (die wel gecontroleert worden)
en nog wat standaart mogelijheden

het wordt dus een beetje een mix van PHP Freakz, Hyves en Sitemaster.

nu moet ik ook een onderzoek doen of hier wel behoefte aan is...

dus is mijn vraag stelling is hiet behoefte aan?
A. Ja, super ik wordt lid
B. Ja, maar ik zie wel wat het wordt
C. ik weet niet
D. Nee, denk niet dat dat nodig is
E. Nee, er zijn er al genoeg


Ik heb nog een vraag: wat missen jullie nog in sites als bijvoorbeeld sitemasters, phpfreakz en noem maar op?

graag er bij zetten bij welke site je het mist.

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DMM - 18/09/2007 18:17
Avatar van DMM PHP beginner E. Volgens mij is hier niet echt behoefte aan; er zijn namelijk al talloze dergelijke sites. Wat je daar zegt over Sitemasters, dat het enkel en alleen voor Belgen is, is wel fout. Sitemasters telt héél veel Nederlandse bezoekers.

Voorbeelden van dergelijke sites:
Sitemasters, Devarea, Websitemaken, Mastercode, PHPhulp, PHPFreakz en ga zo maar door.

Wat mij betreft: niet nodig.

Offline Ultimatum - 18/09/2007 18:31
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik ben het helemaal eens met DMM, er zijn er al genoeg...
Offline WimJ - 18/09/2007 18:32
Avatar van WimJ Grafische gevorderde E

Er zijn er al meer dan genoeg ..
ander idee vraag je ?

Heb ik niet..
Offline RIC - 18/09/2007 18:35 (laatste wijziging 18/09/2007 18:39)
Avatar van RIC Lid ik zeg helemaal niet dat sitemasters alleen voor belgen is ik ben zelf ook een Nederlander en ben er toch ook  .
maar het gaat er ook niet zo zeer om wat er uit deze "poll" komt maar ik MOET het doen dat hoort bij de opdracht :S.

en het is wel zo dat je op de webcommnity die ik ga maken veel meer kunt dat op al bestande site's.
Offline WimJ - 18/09/2007 18:59
Avatar van WimJ Grafische gevorderde lol wat doe jij hier dan nog 
Offline Koen - 18/09/2007 19:59
Avatar van Koen PHP expert
Citaat:
want voor belgie heb je al een goeie webcommunity

kijk dan maar eens naar Stats:
Aantal Belgische leden: 2427 32%
Aantal Nederlandse leden: 5204 68%
Offline Pieter - 18/09/2007 19:59
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dan opteer ik voor E.
Offline Sar - 18/09/2007 20:06 (laatste wijziging 18/09/2007 20:08)
Avatar van Sar PHP interesse Tja, aan de ene kant hebt je er al genoeg, maar mischien dat 1 met meerdere functies toch wel wat is, aan de andere kant hebben sima en andere ook al aardig wat van de functies die jij zegt.
Ik zou dus zeggen E, maar aan de andere kant kan je site ook een groot succes worden, en tja. ik weet het niet

Ik zeg dus C.
Offline Soebam - 18/09/2007 20:52
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde E, en werk eens aan je taal .
Offline RIC - 18/09/2007 22:55
Avatar van RIC Lid
Citaat:
want voor belgie heb je al een goeie webcommunity


ja maar daar bedoel ik niet mee dat hij alleen voor belgen is en jesuz waar hebben we het over een zo'n dom regelt dat vraag ik toch helemaal niet :S. kunnen we on topic blijven alsjeblieft.
Offline Stijn - 18/09/2007 23:29 (laatste wijziging 19/09/2007 00:21)
Avatar van Stijn PHP expert D, tenzij je met iets revolutionairs afkomt.

@RIC: doe je onderzoek hier verder (of maak een enquête).
Offline Kooijman77 - 19/09/2007 10:28
Avatar van Kooijman77 Nieuw lid Ik zit ook bij:
www.phpfreakz.nl en
www.phphulp.nl

Als jij me een community kan bieden waar ik door het hoge aantal leden sneller en/of betere suport kan krijgen, DAN doe ik mee 
Offline Wijnand - 19/09/2007 11:36
Avatar van Wijnand Moderator F, het wordt tijd voor een goeie webmaster (of dev(points.be)) community...
Offline demich - 19/09/2007 11:49
Avatar van demich Nieuw lid Ik zou mij eerder richten naar grafische / flash

want php-communities zijn er al genoeg.
Offline Stijn - 19/09/2007 12:15
Avatar van Stijn PHP expert
demich schreef:
Ik zou mij eerder richten naar grafische / flash

want php-communities zijn er al genoeg.
Het is een webcommunity. Een webcommunity omvat eigenlijk zowat alles.
Offline gait - 19/09/2007 15:25
Avatar van gait Lid B, Het is maar net wat je er aan hebt. Ik zit vooral bij site's waar ze scripts leveren en tutorials plaatsen
Offline DMM - 19/09/2007 16:21
Avatar van DMM PHP beginner Je zegt dat je een eindwerk moet maken voor de school. Maar wat wordt onder dat eindwerk dan precies verstaan? Ben je verplicht om een webcommunity ontwerpen? Of heb je de keuze wat betreft het onderwerp van je site? Of is het maken van een website slechts één van de mogelijke opties?
Offline bvs - 19/09/2007 16:26
Avatar van bvs Nieuw lid Ik ben ook van de partij als het om webdesign, ...

Elke community heeft zo z'n leuke scripts/tutorials, en dergelijke.

Veel Succes !!!!!!!!!! 
Offline tbsites - 19/09/2007 16:27
Avatar van tbsites Onbekend B ik weet nog niet wat het precies word
Offline gerits - 19/09/2007 16:32
Avatar van gerits Lid E zijn er volgens mij genoeg, maar toch ook A, want een heel goede heb ik tot nu toe nog nergens gevonden...
Offline Grayen - 19/09/2007 17:23
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde B, hoe meer webcommunities hoe beter, zolang ze maar actief bezig zijn en kwalitatief goede informatie leveren (tutorials, scripts van hoog niveau).
Offline RIC - 19/09/2007 17:35 (laatste wijziging 19/09/2007 17:36)
Avatar van RIC Lid Het is de bedoeling dat je er alles kunt vinden dat je nodig hebt als webmaster/webdeveloper. Dat betekent dus script, tutorials en info over php, css, flash, design (photoshop en fireworks tips en trics) en ga zo maar door. maar ook het laatste nieuws en je moet makkelijker in contact komen met andere webdevelopers die een aanvullen kunnen zijn op jou. Dus jij kunt wel heel goed in php zijn maar van flash kun jij geen hout dan kun jij iemand zoeken die jou met flash helpt.
Verder is het ook de bedoeling dat je en op elk niveau terecht kan zowel een beginner als een expert.

@DMM: Ja je bent wel redelijk vrij in wat je doet en je kunt ook 3 richtingen kiezen "web", "animatie" en "managent". maar je moet je idee wel laten goed keuren en ik ben een het beste in web dus doe ik dat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s