login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webserver

Offline sabatino - 14/09/2007 21:32
Avatar van sabatinoNieuw lid dus ik wil een webserver oprichten maar ik weet niet hoe 
moet ik iets kopen, of kan het met een programma, moet ik een domeinnaam kopen, ik kan hier toch een site op zetten he?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 14/09/2007 21:53
Avatar van Stijn PHP expert Ik ga ervan uit dat je php scripts wilt laten draaien. Je download wampserver en installeert dit. Voila je webserver is klaar. Nu is die webserver enkel toegangelijk voor jou computer alleen. Je kan naar je webserver gaan door naar http://localhost/ te surfen.
Offline timmie_loots - 14/09/2007 23:09
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Een ander goed alternatief is de USB webserver, een tutorial over hoe deze op te zetten en waar te downloaden vind je hier.
Offline YPcms - 15/09/2007 00:29
Avatar van YPcms Lid USB webserver werkt hier prima, ik ben bezig een vrij simpel programma'tje te bouwen voor een klant, draaiende op USB webserver. Niet echt iets bijzonders, maar het werkt.
Ook het scripten en testen van mijn websites doe ik met dit programma, als het op USB webserver werkt, dan werkt het haast overal is mijn bevinding. PHP 5.1.6 en MySQL 5.0.24a is wat er nu bij mij draait.

Grz. Johan.
Offline marten - 15/09/2007 00:44
Avatar van marten Beheerder 5.1.6 is verouderd. 5.2.4 moet je sinds deze week hebben 
Offline sabatino - 15/09/2007 10:06
Avatar van sabatino Nieuw lid bedankt voor jullie reactie allemaal  
ik heb nog 1 vraagje namelijk: hoe kan ik dus echt een website online zetten, die voor iedereen toegankelijk is?
Offline marten - 15/09/2007 11:15
Avatar van marten Beheerder Eerst je poorten openzetten in je router. (Genoeg topics over te vinden hier). Vervolgens vraag je een domeinnaam aan. En deze laat je verwijzen naar je externe ip. (Je website is al te bereiken.Haal je externe ip op bij www.moanmyip.com en zet deze in je url dan zal hij het al doen)
Offline Wim - 15/09/2007 13:02
Avatar van Wim Crew algemeen gratis domeinnamen met tooltjes om automatisch je IP-adres te laten updaten: dyndns.org

België heeft dynamische IP-adressen, marten :-) (which is nice, geen IP-bans e.d.)
Offline sabatino - 15/09/2007 15:20
Avatar van sabatino Nieuw lid ok bedankt  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s