login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Script gaat over Max_Execution time (Opgelost)

Offline JBke - 28/07/2007 12:22
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Ik heb een nogal zwaar script door de vele combinatiemogelijkheden voor bewerken met GD-Lib op een afbeelding.

Ik krijg het volgende als ik bvb van een afbeelding met etensie jpg die 800 x 600 is en op de server werd geupload het script wil gebruiken om:

- eerst de afbeelding ook aan te maken in .gif en .png
- daarna al de afbeeldingen, dus de .gif, .jpg en .png te verkleinen.

telkens wordt de afbeelding opgeslagen op de server.

Kan ik de max execution time voor een script verlengen of er voor zorgen dat hij bvb indien max execution te hoog hij het script een 2 de keer draait met de resterende taken??

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 28/07/2007 12:51
Avatar van Ibrahim PHP expert als je in je php.ini kunt komen, kun je die toch gewoon omhoog krikken, anders proberen met PHP.net: ini_set alhoewel ik twijfel of max execution wel toegestaan is met die functie
Offline JBke - 28/07/2007 13:05
Avatar van JBke PHP gevorderde dat is inderdaad niet toegestaan en is enkel bij de host niet op eigen server.

Heb ook reeds getracht het op te breken in verschillende .php bestanden per functie en die aan te roepen via headers maar dan bekom ik niet het gewenste effect.
Offline Znoke - 28/07/2007 14:11 (laatste wijziging 28/07/2007 14:13)
Avatar van Znoke HTML interesse Kan je niet eerst de initiele afbeelding verkleinen en die omzetten in andere formaten ipv eerst de afbeelding om te zetten naar andere formaten en die allemaal afzonderlijk te verkleinen  
Offline JBke - 28/07/2007 17:48
Avatar van JBke PHP gevorderde ne gaat niet maar heb ondertussen de oplossing gevonden.

Toch bedankt sima
Offline Ibrahim - 28/07/2007 17:59
Avatar van Ibrahim PHP expert leuk dat je de oplossing hebt gevonden, als je hem nu ook geeft ?
Offline JBke - 28/07/2007 19:12 (laatste wijziging 28/07/2007 19:14)
Avatar van JBke PHP gevorderde Ik heb voor alle GD-functies een apart php bestand aangemaakt en vanaf een mainpage, redirect ik via een header steeds naar het script en terug na execution met in de waardes opgeslagen in sessies. zo kan 1 script-time nooit te lang zijn.

en
  1. <?php ini_set("max_execution_time", 20); ?>


is idd enkel toegelaten indien php-safemode aanstaat en je de rechten hebt van je host.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s