login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gebruiksvriendelijke URL's.

Offline JBke - 20/07/2007 10:22
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi.

Even algemene vraag, wat vinden jullie het best om gebruiksvriendelijke url's te maken?? RewriteRules in .htaccess of een php-pagina systeem?? En wat is nu het veiligste tegen doorlinken enzo?? Pagina systeem met array's en database??

Graag enkele meningen en liefst wat uitleg waarom je het aanbeveeld.

Bedankt voor de medewerking.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline willemw - 20/07/2007 10:38 (laatste wijziging 20/07/2007 10:39)
Avatar van willemw Nieuw lid over gebruiksvriendelijke url's heb ik geen mening (ik gebruik rewrite rules).

Wat je tweede vraag betreft zijn er ook mogelijkheden. Je kan een array gebruiken of met een switch werken (dat doe ik meestal, hangt er echt vanaf)

ALLESZINS SLECHT:
  1. if ($_GET['page']){
  2. include($_GET['page']);
  3. }

dus dat niet doen 
Offline Ultimatum - 20/07/2007 10:42
Avatar van Ultimatum PHP expert @willemw, hij vraagt geen code maar een mening van wat wij beter vinden.

Ontopic: Ik begrijp je vraag niet helemaal want de url staat toch los van het pagina script? Je hebt altijd een pagina script nodig en met mod rewrite kan je het omzetten, maar dat staat allemaal los van elkaar.
Offline JBke - 20/07/2007 12:38 (laatste wijziging 20/07/2007 12:39)
Avatar van JBke PHP gevorderde lol wat zijn we goed gezind vandaag? met het weer te maken mensen??

@willemw: klopt wel, vroeg 2 aparte vragen die wel ergens met elkaar verband houden maar niet zoals boven vermeld MOETEN samen gebruikt worden.

Bedankt toch voor de reacties.

Je kan perfect zonder .htaccess gebruiksvriendelijke url's maken dmv een pagina syteem. maja. Ik wilde gewoon weten: best pagina php systeem of rewrite rules en of daar nog een php pagina beveiligingssyteem bij maken. Dit hoeft dus niet noodzakelijk ALTIJD samen gebruikt te worden. .htaccess enkel gaat perfect en dit geld ook voor een PHP systeem zonder .htaccess.

En vroeg enkel menigen idd geen scripts die kan ik uiteraard wel zelf schrijven. (ben trouwens net klaar met een PHP-class PHP 5 pagina-systeem met database en admin gedeelte om pagina's te wijzigen, toe te voegen en te verwijderen)
Offline Anoniem - 20/07/2007 12:50
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Maak gebruik van mod_rewrite, google houdt niet zo van query-strings. Daar komt bij dat bijv. site.nl/links/ beter te onthouden is dan site.nl/index.php?pagina=links.
Offline Ibrahim - 21/07/2007 14:20
Avatar van Ibrahim PHP expert idd, wat orange zegt. Zoekmachines kunnen niet overweg met die ?pagina=... zooi in je url. Het is beter om je url te "rewriten" => SEO (Search Engine Optimalisation )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.284s