login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Router

Offline Rob - 24/06/2007 17:11
Avatar van RobHTML interesse Als ik mijn PC met allerlei zeer persoonlijke bestanden met een LAN-kabel op mijn router aansluit en mijn laptops waar geen persoonlijke bestanden op een onbeveiligd draadloos netwerk aansluit, is er dan een mogelijkheid dat mensen op de PC met zeer persoonlijke bestanden kunnen binnendringen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 24/06/2007 17:15
Avatar van Wim Crew algemeen die mogelijkheid is er altijd.

en uhm, onbeveiligd draadloos netwerk wil zeggen dat er geen password opstaat, en dat ik dus vanaf je voordeur met mijn laptop op jouw kosten kan surfen op het www! dan zit je natuurlijk ook op je netwerk!

Tips:
- stel een sleutel (wachtwoord) in voor het draadloze netwerk
- laat enkel de clients met een kabel toe in de configuratie van je router (mits deze optie er is)
- voeg enkel door jou vertrouwde mac-adressen toe, en blokkeer de rest. Op deze manier kan bvb enkel de netwerkkaart van je laptop connectie maken met je router (draadloos), EN heeft die een wachtwoord nodig.

Doe deze 3 dingen en dan is alles al een pak veiliger 
Offline Rob - 24/06/2007 17:22
Avatar van Rob HTML interesse Een computer heeft echt beveiliging nodig tegen hackers en de andere niet. Degene die beveiliging nodig heeft is aangesloten via een LAN-kabel op de router.

Iedereen die verbonden is met ons netwerk heeft toegang tot de router, alleen daar is wel een wachtwoord voor nodig.

De twee laptops zitten gewoon op een onbeveiligd draadloos netwerk (op dezelfde router).

Waar kan ik trouwens het MAC-adres van mijn computers vinden? 
Offline Ultimatum - 24/06/2007 17:23
Avatar van Ultimatum PHP expert start > uitvoeren
cmd
ipconfig /all
Offline Rob - 24/06/2007 17:24
Avatar van Rob HTML interesse En hoe doe je dat op een MacBook?
Offline Ultimatum - 24/06/2007 17:37
Avatar van Ultimatum PHP expert Door te zoeken op www.google.nl

http://www.goog...n&meta=
Offline Rob - 24/06/2007 17:57
Avatar van Rob HTML interesse Alle drie de computers zijn nu verbonden met een draadloos netwerk beveiligd met een WPA-wachtwoord. Dit is best veilig, toch?
Offline marten - 24/06/2007 20:48
Avatar van marten Beheerder hardware matig op tweakers.net of iets dergelijks.

slotje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s