login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Beleid, Leerweg scripten

Offline wursten - 04/06/2007 15:34
Avatar van wurstenLid Ik wil graag een paar tutorials doen met scripten
nou is mijn vraag:

Wat is de beste methoden op het een beetje te leren. Of zou ik het beste een geheugensteun kunnen houden?, wat was jullie methode.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 04/06/2007 15:36
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
Je leert vooral door veel te oefenen...

Als er bijvoorbeeld een functie die je niet geheel begrijpt, dan zou ik deze functie in een test-scriptje helemaal uitpluizen en kijken wat je er zoal mee kan in combinatie met andere functies ed.

maar voor veel oefenen en proberen 
Offline Ultimatum - 04/06/2007 15:42
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik heb geleerd door veel boeken te lezen, ik heb er een aantal op ebay gekocht en ook wat in de bieb geleend, dan gewoon een goed script zoeken en die helemaal gaan bekijken en kijken hoe het werkt. En dan steeds grotere scripts pakken. Ook als ik scripts/functies van iemand anders gebruik dan typ ik het altijd over ipv copy paste, want naar mijn mening leer je meer van het over typen dan gewoon copy paste te doen. En ook gewoon op www.pixel2life.com veel tutorials lezen, zitten altijd wel dingen tussen die je niet weet of die je veel makkelijker kon doen. Ook moet je niet te snel willen doen door gelijk aan een project te beginnen die ver boven je niveau ligt.

En als je er niet uitkomt niet gelijk op een site gaan vragen maar eerst zelf gaan debuggen (denk aan mysql_error bij queries, error_reporting op E_ALL zetten, vars echoën om te kijken of ze wel inhoud hebben.

Dit zeg ik altijd tegen mensen die willen beginnen met php en naar mijn mening een goeie weg omdat ik het op deze manier ook heb geleerd
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s