login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kabel naar draadloos

Offline W0etah - 30/05/2007 18:51 (laatste wijziging 30/05/2007 19:05)
Avatar van W0etahPHP beginner Hallo, is het mogenlijk als je internet hebt via de kabel om deze om te zetten in draadloos.

Wij hebben thuis wel een draadloze router staan, maar in mijn kamer is dit signaal te zwak, ik had gehoord dat er zo'n usb bestond die dat signaal kon omzetten naar draadloos.

Weet iemand wat dat precies is en of het werkt op een macbook pro?

Alvast bedankt

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simax - 30/05/2007 19:10
Avatar van Simax Onbekend Uhm..

Het werkt wel, maar ik zou draadloos niet aanraden.
Heb het ok een tijdje gehad om te proberen & en ben na een tijdje
terug overgestapt op kabel, zoals ik voorheen altijd had.

Mvg, Rvb
Offline W0etah - 30/05/2007 19:13
Avatar van W0etah PHP beginner het is niet voor mijn pc, het is voor mijn psp (playstation portable) (ik had het er misschien moeten bijzetten).

Ik speel graag online met mijn psp, maar hierboven is het signaal te zwak, dus ik dacht dat als je zoiets had en ik zit vlak bij mijn pc is het signaal toch zeer goed.
Offline Simax - 30/05/2007 19:16
Avatar van Simax Onbekend Het is aan te raden geen draadloos aan te schaffen.
Zoals ik onlangs vertelde heb ik het getest & zijn de vele negatieve geruchten die ik vooraf hoorde uitgekomen.

Je hebt veel last van ruis/storingen. Je verbind hapert regelmatig.
Kortom: kabel blijft het beste.

Je kunt je psp ok via kabel aansluiten mocht dat da bedoeling zijn.

Mvg, Rvb
Offline W0etah - 30/05/2007 19:19
Avatar van W0etah PHP beginner ah, en weet jij toevallig hoe ik dat doe?

Kga direct is vragen aan mijn pa of hij een kabeltje kan leggen naar mijn pc, want die zit ook op draadloos en ik ondervindt wel dat hij soms trager gaat
Offline mebus - 30/05/2007 19:20 (laatste wijziging 30/05/2007 19:25)
Avatar van mebus Nieuw lid Als je een beetje goede router zouw hebben zouw het signaal door 2 betonnen muren nog steeds minstens 50% sterk moeten zijn...

Ik zit nu op de eerste etage en de signaal sterkte is 68% en link quality is 100%

Snelheid is 54Mbps

En over de veiligheid ervan als je het een beetje goed instelt en er wonen niet zoveel computer nerds of mensen om je heen die weten hoe je in de verbindingen kan inbreken is der niks aan de hand.
Offline W0etah - 30/05/2007 19:22
Avatar van W0etah PHP beginner mijn verbinding is op sommige plaatsen 60, soms is 40, dan is 50%
Maar het draadloos hier valt oook regelmatig is weg
Offline Dark_Paul - 30/05/2007 19:29
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Je hebt ook de zogenaamde Access Points. Dat zijn kleine antenne's, die moet je via een kabel met je router verbinden. Vervolgens zet je 'm op een gewenste plaats in het huis, en dan zendt-ie een draadloos signaal uit. Als je die bij jou op de verdieping een kan zetten, heeft de hele verdieping draadiloos internet. Scheelt je waarschijnlijk 2 kabels (PC, PS, en misschien PC broer/zus).
Offline kickasgamer - 30/05/2007 19:52
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde raar dat ik zoveel slechte reacties hoor, ik ben ook over gestapt op draadloos sinds begin 2007 en alles werkt hier het altijd perfect
Offline freddyboeke - 30/05/2007 20:15 (laatste wijziging 30/05/2007 20:16)
Avatar van freddyboeke HTML beginner Hier ook geen enkel probleem met draadloos internet. Zit hier met een FON accespoint, begin januari gratis kunnen aanvragen met een actie. De accespoint staat boven, en ik heb beneden nog steeds 74% ontvangst. Nooit disconnects gehad of andere problemen!

Gewoon even kijken voor een sterkere antenne, voor een paar tientjes kan je die wel op de kop tikken en je bereik wordt een stuk groter.
Offline W0etah - 30/05/2007 20:40
Avatar van W0etah PHP beginner dark_paul, heb jij ook een idee hoeveel dat kost en waar ik zoiets kan vinden.

Dat lijkt mij wel interresant
Offline marten - 30/05/2007 20:41
Avatar van marten Beheerder Koop gewoon een Belkin draadloos setje. Zeer goed.
Offline webstab - 30/05/2007 20:46
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Normaal mag dat geen probleem vormen als ge een goed apparaat hebt.
Ik zit zelf altijd op draadloos en ik haal altijd tussen de 30-54 Mbps.
(2 verdiepingen hoog, ongeveer 20 meter)
Er bestaan ook versterkers op netstroom die het signaal versterken, maar die zou ik niet direct kopen.

Gewoon één goede zender en hem centraal plaatsen (bv niet in de kelder)
Offline Dark_Paul - 30/05/2007 20:47
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik meen dat zo'n accesspoint zo'n 30 euro kostte, maar 'don't shoot me if I'm wrong'!
Offline W0etah - 30/05/2007 21:12
Avatar van W0etah PHP beginner nuja, onze router is toch al meer dan een jaartje oud
Offline marten - 30/05/2007 21:39
Avatar van marten Beheerder Hardware matige zaken horen normaal gesproken op een hardware forum zoals tweakers.net thuis. Ik sluit dit topic nu omdat je je oplossing hebt. Koop goede spullen of trek een draadje.

Gr Marten
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s