login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

JApplet als CMS (Opgelost)

Offline Sweepee - 18/05/2007 21:49 (laatste wijziging 18/05/2007 21:50)
Avatar van SweepeeHTML beginner Hallo,

Ik ben nog eens met Java aan het prullen de voorbije dagen. Nu ben ik er bij uitgekomen dat je file uploads kunt afhandelen met een JApplet op een webpagina. Op school hebben ze ons altijd geleerd dat je met een Applet (AWT) geen toegang hebt tot het filesystem van een systeem.

Nu vraag ik me: file uploads en database access zijn essentieel voor een degelijk CMS. Met een JApplet kun je beiden, maar toch zijn bijna alle CMS'en gewoon gemaakt in HTML, CSS, JS en een server-side scripting taal.

In mijn ogen is een Java CMS veel beter dan een "gewoon" CMS, maar waarom is dit dan niet zo populair? Buiten het feit dat je een JVM moet hebben op je host, zijn er toch geen nadelen?

Groeten,
Sweepee

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zamna - 18/05/2007 21:54 (laatste wijziging 18/05/2007 21:56)
Avatar van zamna HTML beginner file uploads en database access heb je OOK met een server-side scripting taal. Dus waarom iets nemen waarvoor je gebruiker nog iets nodig heeft.
Offline Sweepee - 19/05/2007 02:25
Avatar van Sweepee HTML beginner Ja, maar file uploads zijn toch redelijk beperkt.

Bij veel webhosting providers kan je de limiet van 2MB voor file uploads niet veranderen. Dit kan lastig zijn als het nodig is en grotere bestanden uploaden via HTTP kan je niet echt ideaal noemen. Met een applet kan je dan een mini FTP-client inbouwen ofzo.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s