login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

webserver voor meerde site's (Opgelost)

Offline benne_ss - 09/05/2007 21:49
Avatar van benne_ssNieuw lid ik heb op het moment een clansite voor cs op mij webserver(usb webserver) alles werkt perfect.
maar nu heeft ne friend gevraagt of hij ook zijn wow clansite mag draaien op mijn server.

mijn vraag:
kan ik met een of ander programma een server maken waar je gebruikers kunt op aanmaken en waardoor iedereen zijn eigen phpmyadmin heeft en zo en dat iedereen zijn bestanden kan berijken vie ftp maar niet in iemand anders map kan ?

thx

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn1989 - 09/05/2007 21:52
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde DirectAdmin / Cpanel / Helm , maar allemaal niet gratis 
Offline vanw - 09/05/2007 22:19 (laatste wijziging 10/05/2007 10:15)
Avatar van vanw PHP interesse Ik zou in ieder geval niet zelf ermee gaan rommelen, Dat hebben wij in het begin ook is gedaan zonder enig succes. Iedereen kon bij elkaar kijken systemen liepen door elkaar ik raad aan om een controle paneel te kopen.

Nu hebben wij zelf Directadmin draaien zonder enkele problemen. Ik ben daar erg over te spreken en mijn klanten ook.

Maar om zo iets aan te schaffen voor 2 websites dat is zonde van het geld.

Je kan beter voor een klein bedrag per jaar een complete website huren met alles erop en eraan, dan weet je zeker dat het goed zit!

[admin edit]
geen reclame aub
[/admin edit]


Groet,
Jorn
Offline ikkedikke - 09/05/2007 23:25
Avatar van ikkedikke PHP expert ga eens op zoek naar 'virtual host' s op de site van apache.
Offline Martijn1989 - 09/05/2007 23:48
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde @ vanw : Geen reclame over je eigen aub ;)
Offline Gerard - 10/05/2007 00:30 (laatste wijziging 10/05/2007 00:31)
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
kan ik met een of ander programma een server maken waar je gebruikers kunt op aanmaken
Gewoon dezelfde gegevens zelf aanmaken op meerdere applicaties (MySQL/FTP server).

Citaat:
waardoor iedereen zijn eigen phpmyadmin heeft
Gebruik gewoon één phpMyAdmin installatie met als auth_type COOKIE/HTTP. Op die manier krijgt die persoon alleen toegang tot de MySQL databases waar zijn user toegang tot heeft.

Citaat:
zo en dat iedereen zijn bestanden kan berijken vie ftp maar niet in iemand anders map kan
Pak gewoon een huis-, tuin- en keukenserver applicatie en stel de rechten goed in. (bv Serv-U)

En om het mogelijk te maken dat je meerdere websites host op 1 fysiek adres maar meerdere namen dan zal je dus met de virtual hosts moeten gaan werken van Apache.

Alles wat ik net opnoemde is te googlen hoe je dit kan instellen/installeren. Graag dus geen reply "Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe dit moet", want ik voel hem alweer in de lucht hangen.
Offline vinTage - 10/05/2007 00:37
Avatar van vinTage Nieuw lid Kan iemand hem dit stap voor stap uitleggen ?



^^



Het regent 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s