login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Assembla

Offline Gerard - 25/03/2007 22:55
Avatar van GerardOuwe rakker Gentlemen,

Vorige week werd ik door de heren van DevPoint op een leuke site gewezen waar zij zelf ook mee aan het experimenteren waren. Assembla is een professioneel bedrijf wat enterprise software produceert. Het mooie van assembla is echter dat ze je gratis toegang geven tot hun systeem om zelf projectmanagement aan te pakken.

Dit houdt in dat je van hun een wiki krijgt en trac (source control) waarmee je dan kan experimenteren. Het is volledig functioneel en absoluut gratis. Zij dekken hun kosten juist weer door extra functies aan te bieden tegen een bepaald bedrag, functies die developers als wij echter niet nodig hebben.

Zowel beginnende als ervaren coders wil ik even adviseren daar even langs te gaan en te kijken of het ook niet iets voor jou is. Veel ervaren coders hebben vaak al hun eigen source-control, maar voor mensen die geen eigen server hebben of geen toegang tot een trac systeem kan dit een goede oplossing zijn.

Succes, en laat weten wat je er zelf van vind!

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 25/03/2007 22:59
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Voor we aan dp begonnen had ik geen idee wat een trac is, na een lang gesprek met Murfy op skype begon ik stilletjes aan het nut ervan te begrijpen. Nu kan ik niet zonder. Ik zou niet aan een deftig project kunnen werken zonder trac. Het is een must om ermee te kunnen werken voor IEDERE ontwikkelaar!
Offline Pieter - 25/03/2007 23:14 (laatste wijziging 25/03/2007 23:15)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Nochtans stond er toch niet zo danig veel op jullie trac? Of vergis ik me?

Edit, ik zie dat het aangepast is. Maar het heeft toch wel een tijdje leeg gestaan hé...
Offline Gerard - 25/03/2007 23:18
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Edit, ik zie dat het aangepast is. Maar het heeft toch wel een tijdje leeg gestaan hé...
Ik kan je eerlijk zeggen dat dat niet zo is. Maar de Trac van dP is een tijdje down geweest en in die tijd is er wel gewoon ontwikkelt. Er wordt in ieder geval nog wel aan gewerkt alleen er waren dus problemen met de vserver waar Trac op draaide.

Echter gaat dit topic over Assembla en niet dP, wil dus graag even de focus verschuiven 
Offline Stijn - 25/03/2007 23:24 (laatste wijziging 25/03/2007 23:33)
Avatar van Stijn PHP expert Ik ben eens een space aan het maken voor de site van eOs omdat wij niet echt een ontwikkelingplatform hebben (voorlopig). Klinkt héél leuk, want trac installeert niet zo easy hier op localhost.

http://www.assembla.com/space/eos_website - zo dus :-)
Offline Ibrahim - 26/03/2007 07:02
Avatar van Ibrahim PHP expert Het is een mooi systeem, zie ik net. We zullen hem zeker gebruiken 


@vage, zou je dan misschien kunnen uitleggen wat een trac is/doet (evt. in een pm, aangezien deze topic gaat over assembla)
Offline Dark_Paul - 26/03/2007 09:30
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik denk dat het wel handig is om hier uit te leggen wat zo'n trac nou precies inhoudt, want ik weet het zelf ook niet. Evenals veel andere forumleden verwacht ik.
Offline Gerard - 26/03/2007 15:07
Avatar van Gerard Ouwe rakker Beste manier om daar achter te komen is om even te surfen naar de website van Trac zelf. Trac geeft zelf aan, wat het is:
Citaat:
Trac is an enhanced wiki and issue tracking system for software development projects. Trac uses a minimalistic approach to web-based software project management. Our mission is to help developers write great software while staying out of the way. Trac should impose as little as possible on a team's established development process and policies.
Dat moet toch al een goed beeld geven. Op de website van Trac is het trouwens ook mogelijk om de Live Demo te bekijken.
Offline Ibrahim - 26/03/2007 15:14
Avatar van Ibrahim PHP expert Waar heb dat eerder gezien Ik zal eens die bekijken, want die assembla werkt niet echt fijn, die wiki link voorbeelden werken niet eens 

Citaat:
Wiki_page
Offline Gerard - 27/03/2007 20:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker Mannen, ik geef deze thread toch even een bescheiden schop om hem in de actieve topics te houden. Ik zie hier maar van een enkeling een reply staan terwijl er altijd gesmeekt wordt door leden om een steuntje in de rug te krijgen als het gaat om project management.

Door het gebruik van Trac kan je jouw eigen project ondersteunen met een uitstekende tool. Trac zal jouw proces begeleiden en je kan dat proces dus aanpassen aan hoe Trac werkt. Dit kan absoluut een goede opsteker zijn als je wilt weten hoe traditioneel projectmanagement in zijn gang gaat (met milestones). Hedendaags projectmanagement bevat vaak ook zaken als prototyping en Rapid Application Development, zaken die waarschijnlijk overbodig zijn voor de opdrachten die wij hier allemaal doen.

Mensen die ondertussen gekeken hebben; Laat van je horen. Mensen die nog niet gekeken hebben; Kijk even en laat van je horen.

:)
Offline jeroentjuh - 27/03/2007 21:51 (laatste wijziging 27/03/2007 21:51)
Avatar van jeroentjuh PHP ver gevorderde Als ik het dus goed begrijp kun je op die site van Assembla, je eigen project beheren...
Is het dan niet makkelijker om zelf zo'n systeem in elkaar te draaien waarin je je eigen projecten beheert?

PS Het werkt op deze manier volgens mij wel veel fijner, want ik heb altijd ontzettend grote/veel word-documentjes.
Offline Gerard - 27/03/2007 22:24 (laatste wijziging 27/03/2007 22:25)
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Als ik het dus goed begrijp kun je op die site van Assembla, je eigen project beheren...
Is het dan niet makkelijker om zelf zo'n systeem in elkaar te draaien waarin je je eigen projecten beheert?
Assembla biedt je niet alleen toegang tot een simpel systeem om documentjes te beheren, maar de grootste troef is toch echt het Trac systeem. Daarmee kan je netjes mijlpalen invoeren, tickets eraan koppelen, versies beheren en bovenal gebruik maken van het Subversion source-control. Ook de ingebouwde Wiki is een absolute plus om alles netjes bij elkaar te hebben.
Offline Ibrahim - 28/03/2007 08:03
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik ga toch eerder voor Trac, dat systeem van devpoint. Het ziet er beter uit dan dat grijze look van Assembla, en volgens mij is het ook fijner om mee te werken. Als ik me eigen pc weer heb laten werken, zal ik het eens downloaden.
Offline Gerard - 28/03/2007 14:25
Avatar van Gerard Ouwe rakker Erh, ik snap niet helemaal wat je bedoelt want dP gebruikt alleen Trac en Assembla heeft ook Trac. Je moet alleen wel trac eerst installeren daar en dat gebeurt met een druk op de knop....
Offline Ibrahim - 28/03/2007 17:34
Avatar van Ibrahim PHP expert ja, ik zie het ik dacht dat Assembla (dat grijze ding) een soort van Trac was 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s