login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Donaties.

Offline Nanon - 19/03/2007 19:37 (laatste wijziging 19/03/2007 19:40)
Avatar van NanonPHP interesse Beste Sitemasters.BE,

Ik was net een aan het surfen op Sitemasters, ik kwam op de Donaties pagina waar ik zag dat er €96,00 euro door verschillende gebruikers is gedonneerd.

Nu ben ik, en ik weet niet of ik de enigste ben, best wel nieuwschierig wat voor verbeteringen er zijn gedaan aan Sitemasters.BE van dit geld.

Voor weinig geld kunnen heus wel leuke prijzen kunnen worden gekocht waar vervolgens een leuke contest om gehouden kan worden.
Zo was er toen de tijd wel die Worm contest, waar heel wat delen aan te danken zijn en deze door verschillende redenen opeens is afgeblazen(?).

Maar in het kort; wat is er verbeterd achter de schermen van Sitemasters van dit geld? Aangezien ik niets merk en er ook geen nieuwsberichten over zijn.

Graag serieuze reacties. Anders gelieve niet reageren.

Met vriendenlijke groet,

Stefan van Roon

79 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Holla - 19/03/2007 19:39 (laatste wijziging 20/03/2007 18:55)
Avatar van Holla Onbekend Poep worm contest die poep joël zou mij de tweede prijs geven.. Doet ie dat niet xD
En dan verwijderd hij mijn post wat de reden was voor mijn ban. POEP

BTW Dat geld ligt in joël zijn geldkistje

POEP

Citaat:
PieterC edit: Check je pm maar eens, wedden dat je het ook poep vindt?
Offline vinTage - 19/03/2007 19:56
Avatar van vinTage Nieuw lid Die pagina zal wel verdwijnen 
Offline Abbas - 19/03/2007 20:08
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Eigenlijk vraag ik met dit ook wel af wat er met de donaties gebeurt... Met het afblazen van de worm - contest is er dus geen geld uitgereikt en steekt het geld nog steeds in de kas van SiMa!

Het wordt tijd dat er nog eens een wedstrijd of iets dergelijks wordt georganiseerd waarbij er iets kan gewonnen worden...
Maar om op je vraag te antwoorden: ik denk niet dat je hier snel een antwoord op je vraag zult vinden...
Offline Holla - 19/03/2007 20:17
Avatar van Holla Onbekend
Citaat:
Die pagina zal wel verdwijnen
Ja die zielige joel verwijderd alles wat hem een slchte naam geeft

POEP
Offline Abbas - 19/03/2007 20:26 (laatste wijziging 19/03/2007 20:26)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Wat is dat met die POEP?
En als je zo blijft spreken over Joël zal er op je nieuwe account ook weldra een ban staan.. 
Offline Martijn1989 - 19/03/2007 20:26
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Goh, Holla je hebt zeker ook een 2e account hahaha ..
Agh wat donaties betreft, ik heb er idd nix van gemerkt ..
Offline Ibrahim - 19/03/2007 21:15
Avatar van Ibrahim PHP expert ik zal eens met de crew spreken over een nieuwe wedstrijd 
Offline Stijn - 19/03/2007 21:17
Avatar van Stijn PHP expert Donaties zijn vrijwillige geldgiften. Sitemasters draait niet op zonder geld. Ik denk dat Joël veel geld geinvesteerd heeft in sitemasters. Als je de volgende keer Joël afbreken, wacht jullie een mooie ban. Of moet ik de donatie wetgeving eens uitspitten?

Is dit geen laster en eerroof? 
Offline gothmog - 19/03/2007 21:27
Avatar van gothmog Lid Hij heeft van al het geld wel een mooi 22'' beeldscherm kunnen kopen...
Er komt niet alleen geld binnen van donaties, ook van reclame...
Ik denk dat hij vast wel wat in z'n eigen zak steekt, mag natuurlijk ook. Maar donaties zouden hievoor moeten worden geïnvesteerd, maar wie zijn wij, leden, die dit forum draaiende houden, nu om te mogen weten waaar dat geld naar toe gaaat?
Offline Stijn - 19/03/2007 21:44
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
De inkomsten worden voornamelijk gebruikt voor mooie prijzen die we kunnen weggeven voor heerlijke wedstrijden.
Er is een bespreking over een nieuwe wedstrijd bezig.

@gothmog: 1) Je hebt niets gedoneert, dus wat schreeuw je?
2) Bewijs het eens dat Joël een 22" scherm heeft gekocht met dat geld?

Sitemasters en vooral Joël houd zich zekers niet bezig met maffia praktijken. Voor je dergelijke beschuldigingen post, zorg dan maar voor genoeg bewijs!

Wat er met het geld gebeurt weten jullie vroeg genoeg. Als er nog beschuldigingen worden gepost aan onze deur gaat dit topic dicht!
Offline Abbas - 19/03/2007 21:46
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Inderdaad...
En stijn: sinds wanneer bepaal jij of er een ban komt?
En het is niet 'jullie' want als ik goed lees heeft er maar 1 iemand Joël beledigd...

Maar het is toch logisch dat leden zich afvragen wat er met dat geld gebeurt?
Offline TotempaaltJ - 19/03/2007 21:49
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Tjah, het zijn de leden die doneren, dus eigenlijk hebben zij het recht om te weten waar het heengaat!:s
Offline Gerard - 19/03/2007 21:52
Avatar van Gerard Ouwe rakker Transparantie is belangrijk, maar dat heb ik al vaker aangegeven.
Offline Stijn - 19/03/2007 21:53
Avatar van Stijn PHP expert Stuur dan een pm naar Joël.... maar euhm als je geen geld doneert, heb je dan wel recht op die informatie? Het is wel vrije informatie maar of Joël die verplicht is aan niet-donateurs te geven weet ik niet. Maar we zijn dus aan het bespreken voor een nieuwe wedstrijd.

Ideeën mag je altijd posten.
Offline citroen - 19/03/2007 22:05
Avatar van citroen Onbekend Sinds wanneer kost sima iets geld om te runnen?

Toen ik nog crew was, werd de hosting voor 100% betaald door de hoofdsponsor netfeed.nl.

Het enigste dat meneer joel moet betalen is voor het domein sitemasters.be en zijn geweldige 'plaatscode.be' of wat het ook was.

Dat komt neer op zon goeie 24 euro maximum / jaar. Met de huidige donatie kan ie dus voor zon goeie 3 jaar lang sima draaiende houden.
Offline Gerard - 19/03/2007 22:05
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Donaties zijn vrijwillige geldgiften. Sitemasters draait niet op zonder geld. Ik denk dat Joël veel geld geinvesteerd heeft in sitemasters. Als je de volgende keer Joël afbreken, wacht jullie een mooie ban. Of moet ik de donatie wetgeving eens uitspitten?
Funny fact: it does. Sitemasters kost 12,5 euro per jaar + 19% B.T.W., en dat schud ik niet uit mijn mouw. Daar komt dan nog het domein plaatscode.be bij, wat dus 25 euro per jaar +19% BTW maakt.
Offline BigBug - 19/03/2007 22:38
Avatar van BigBug PHP expert En de inkomsten van de reclame dan op een website met 100en unieke hits per dag? Dat zal ook geen halve cent per klik zijn.
Offline vinTage - 19/03/2007 22:40
Avatar van vinTage Nieuw lid Boeie, zolang als ik joel ken komt er toch niks terug 
Offline Soebam - 19/03/2007 22:42
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde En gelijk heeft ie . Als ik een community website had met van die zeurende leden zou ik er ook fijn aan willen verdienen hoor..
Offline Abbas - 19/03/2007 23:14
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
En als al die zeurende leden plots stoppen met op sitemasters te komen, kan hij z'n boekjes dichtdoen...
Soebam: uw reactie slaagt totaal op niets!
Offline nemesiskoen - 19/03/2007 23:20
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Stuur dan een pm naar Joël.... maar euhm als je geen geld doneert, heb je dan wel recht op die informatie? Het is wel vrije informatie maar of Joël die verplicht is aan niet-donateurs te geven weet ik niet. Maar we zijn dus aan het bespreken voor een nieuwe wedstrijd.

Leuke reactie om niet-donateurs af te schrikken. Ik vind dat als je zegt dat je kan doneren dat je ook aangeeft waar je dan aan doneert. En dus niet de portefuille van iemand. En neem maar van me aan dat al het geld dat Joël in sima heeft gestoken in de afgelopen 5 jaar na 1 maand reclameinkomsten is terugverdiend. Ik ga geen concrete informatie geven omdat dit vertrouwelijk is, maar er wordt een bom geld verdiend aan de reclame.
Offline Joel - 20/03/2007 00:10
Avatar van Joel Eigenaar
Citaat:
En als al die zeurende leden plots stoppen met op sitemasters te komen, kan hij z'n boekjes dichtdoen...

Die opmerking slaagt ook op niets...

En voor al de mensen hierboven.. Een investering kost eerst geld, daarna pluk je pas de vruchten ervan! Dus draai even 3/4 jaar terug, toen betaalde ik nog 10 euro per maand voor Sitemasters en werkte ik aan Sitemasters elke dag enkele uren, zelfs in de hete zomers.

Binnenkort komt er wel weer een wedstrijd.
Offline Gerard - 20/03/2007 00:29
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
En voor al de mensen hierboven.. Een investering kost eerst geld, daarna pluk je pas de vruchten ervan! Dus draai even 3/4 jaar terug, toen betaalde ik nog 10 euro per maand voor Sitemasters en werkte ik aan Sitemasters elke dag enkele uren, zelfs in de hete zomers.
Hoewel deze topic duidelijk een andere richting in gaat vind ik toch dat je hier net op het verkeerde reageert. De topicstarter wil gewoon weten hoe het staat met donaties en wat er met dat geld wordt gedaan.

Het enige wat je nu doet in je reactie is rechtpraten van de insinuatie dat je geld in je eigen zak stopt. Reageer hier gewoon eens op het hele donatiegedoe. Dat de googleads ten goede komen van jezelf weet iedereen allang. Maar wat ook wel gezegd mag worden is dat je elke maand een bedrag apart legde voor wedstrijden toen ik nog in de crew zat. Is dat doorgezet of heb je de maanden daarna niets meer in dat potje gestopt?

En stop nou verdomme eens met jezelf te verstoppen en nutteloze kleine reacties te geven. Je hebt hier een hondertal actieve users die ook wat van deze community willen maken en met tips/hints/ideeën aankomen waar echt zwaar weinig mee gedaan wordt. Denk nou niet dat je met het aanpassen van een htaccess gelijk SEO bezig bent en dat je dan een maand inactive kan gaan. Ik heb je vaker in prive gezegd dat het zaak is dat je goed delegeert. Als je niet alles kan maken op sitemasters dan dien je mensen te zoeken voor in de crew die je daarbij kunnen helpen.

Stap nou eens over je ego heen, antwoord op alles wat we vragen en geef eerlijk antwoord in plaats van excuses te verzinnen. Het enige wat je tot nu toe hebt bereikt is dat het allemaal nog vager is geworden en men compleet geen idee heeft wat jouw rol nu eigenlijk is.

Ik heb je hier ook al eerder voor gewaarschuwd, maar dan in pm. Maar op dit moment ga je toch echt teveel alles uit de weg.
Offline Joel - 20/03/2007 01:17 (laatste wijziging 20/03/2007 01:23)
Avatar van Joel Eigenaar
Citaat:
Denk nou niet dat je met het aanpassen van een htaccess gelijk SEO bezig bent en dat je dan een maand inactive kan gaan.
Ben ik dan verplicht elke dag aan Sitemasters te werken? Ik heb ook nog een leven... mag het?

Als het tijd is voor een wedstrijd zal die er komen. Met grotere prijzen dan tevoren! Het meeste geld dat ik verdien met Sitemasters gebruik ik om rekeningen te betalen (onroerende voorheffing, brandverzekering, etc). ik woon alleen met mijn broers en wij hebben geen ouders die de rekeningen betalen.

Wat doen de meeste webmasters met het geld dat ze met hun eigen website verdienen. Wat zou jij doen proximus, het allemaal wegschenken aan het goede doel?

En het is toch toevallig dat weer mensen van DevPoint, en vrienden ervan, vooral reageren op dit topic. Precies of iets boeit het jullie waar het geld naar toe gaat.. laat me niet lachen.
Offline Abbas - 20/03/2007 01:53
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Mij boeit het zeker en vast. Ik heb dan niet gedoneerd, maar ik ben nu iets meer dan een jaar trouw lid aan sitemasters (5tutorials, 5scripts op een jaar tijd) en heb m'n vertrouwen in sitemasters gesteld. Dan is het niet meer dan normaal dat er een wederzijds vertrouwen is en dat de crew open kaart speelt met de leden en dat ze eerlijk vertelt waar het geld heengaat. Wees gewoon eerlijk en de leden zullen er wel mee leven hoor!
Offline Pieter - 20/03/2007 08:29 (laatste wijziging 20/03/2007 08:31)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Gasten is zo'n gemekker wel allemaal nodig. Sima is geen goed doel, niet alles gaat terug naar zijn leden. Wel een deel, en daarvoor zie je binnenkort dan weer een wedstrijd.

Wat is het probleem? Als devpoint er is zal ik wel eens een kijkje komen nemen, maar ook niet over jullie inkomsten zagen.
En niet dat Joël altijd even verstandig antwoord, maar neem hem niet op zijn woorden, dat is te simpel.

Pieter

(en neen, ik kies geen partij, dat is evengoed mijn mening voordat ik medewerker werd...)
Offline marten - 20/03/2007 08:37
Avatar van marten Beheerder woei ik heb recht van spreken 

maar uhm dat geld komt best goed terecht En laten we ook niet vergeten dat de cartoon design wedstrijd ook prijzen voor gehaald zijn.
Offline CounterForce - 20/03/2007 09:11
Avatar van CounterForce Onbekend Volgens mij weten sommige mensen niet echt wat hosting kost op een jaar tijd...ik betaal voor mijn hosting + 4 domeinnamen een dikke 350€ PER JAAR...
Ik ben dan ook bij 1 van de duurdere hosten van België, maar ik begin naderhand ook te dneken om over te stappen...
Donaties en sponsorring (wat eigenlijk praktisch hetzelfde is) zou bij mij evengoed welkom zijn...

Als Joël sponsorring/donaties vraagt, begin dan al niet meteen te mekkeren over waar dat geld heen gaat...volgens mij (en ik heb daar het volste vertrouwen in) is Joël verantwoordelijk , oud en wijs en eerlijk genoeg om ons niet op te lichten...
En om dat te bewijzen zal ik ook maar eens gaan doneren...wat ik eigenlijk al veel eerder had willen doen...

@ Joël

Ergens volgende week ( omdat dan m'n loon er is ) zal ik ook maar eens een kleine donatie doen  questie van een beetje het vertrouwen te tonen in bepaalde mensen hier...
Offline Abbas - 20/03/2007 10:05 (laatste wijziging 20/03/2007 10:05)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Als devpoint er is zal ik wel eens een kijkje komen nemen, maar ook niet over jullie inkomsten zagen.


Het is niet dat ik hier zomaar een kijkje neem en mekker over de toestanden hier!
Offline Gerard - 20/03/2007 10:17 (laatste wijziging 20/03/2007 10:19)
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Ben ik dan verplicht elke dag aan Sitemasters te werken? Ik heb ook nog een leven... mag het?
Ik heb je vaker uitgelegd dat het een kwestie is van taken delegeren. Er wordt nu nogsteeds niet gekeken naar het toekomstbeeld van sitemasters en zaken worden uitgesteld omdat jij geen tijd hebt. Laat de jongens die je nu in de crew erbij hebt ook werken aan sima zelf en laat ze actief mee ontwikkelen.

Citaat:
Als het tijd is voor een wedstrijd zal die er komen. Met grotere prijzen dan tevoren! Het meeste geld dat ik verdien met Sitemasters gebruik ik om rekeningen te betalen (onroerende voorheffing, brandverzekering, etc). ik woon alleen met mijn broers en wij hebben geen ouders die de rekeningen betalen.
Dus je gebruikt de donaties om je rekeningen te betalen? Niet? Dan is het niet relevant, die inkomsten uit google ads interesseren me niets wat je ermee doet. (Behalve het potje voor prijzengeld... wat is daarmee gebeurd? (nogmaals de vraag dus))

Citaat:
Wat doen de meeste webmasters met het geld dat ze met hun eigen website verdienen. Wat zou jij doen proximus, het allemaal wegschenken aan het goede doel?
Nee, maar niet aan de ene kant alles zelf in je zak stoppen en aan de andere kant geen respect tonen voor de mensen die zorgen dat het alledaagse werk gedaan wordt. En ja nu refereer ik terug naar 'onze' tijd.

Citaat:
En het is toch toevallig dat weer mensen van DevPoint, en vrienden ervan, vooral reageren op dit topic. Precies of iets boeit het jullie waar het geld naar toe gaat.. laat me niet lachen.
Waarom moet hier nu gelijk weer de link naar dP gemaakt worden. Die is namelijk zo krom als het maar zijn kan. De mensen die hier hebben gereageerd hebben dat gedaan als ex-crew zijnde, die weten hoe het achter de schermen ging en wat de policies zijn/waren. In tegenstelling tot Sima gebruikt dP namelijk wel een transparante boekhouding daarin. Elke euro die door donaties binnen komt wordt verantwoord en komt op een aparte pagina te staan. Dus daar heb je je fucking link met dP dan.

Citaat:
Wat is het probleem? Als devpoint er is zal ik wel eens een kijkje komen nemen, maar ook niet over jullie inkomsten zagen.
En niet dat Joël altijd even verstandig antwoord, maar neem hem niet op zijn woorden, dat is te simpel.
Wat betreft je eerste punt verwijs ik je naar mijn verhaal hierboven. Wat betreft je tweede punt ben ik het totaal niet met je eens. Je bent wat je zegt en als manager van een project als dit dien je gewoon zorgvuldig te zijn met informatie die je moet brengen en hoe je deze brengt. Het excuus van "dat is te simpel" is wel heel voor de hand liggend dan om je achter te verschuilen. Men wil gewoon duidelijkheid en meer transparantie, dat kan easy als hij gewoon even de tijd neemt om met jullie te overleggen hoe zoiets kan gebeuren.

Citaat:
Als Joël sponsorring/donaties vraagt, begin dan al niet meteen te mekkeren over waar dat geld heen gaat...volgens mij (en ik heb daar het volste vertrouwen in) is Joël verantwoordelijk , oud en wijs en eerlijk genoeg om ons niet op te lichten...
Ja en nee, er zijn 8 man die je hierbij tegen zullen spreken. Maar ik ben het met je eens dat hij oud genoeg is om te weten wat hij doet en moet instaan voor zijn acties.

@Joel: Dit allemaal is niet bedoelt om je compleet de grond in te stampen. Ik heb je vaak genoeg ideeën geopperd en tips gegeven. Ik ben verdomme zelfs mijn crewplek bij dP kwijt omdat ik jou heb geholpen. Ook ik wil gewoon voor beste met sima en met de ruime ervaring die ik heb met het leiden van een community en mijn management-ervaring vind ik echt dat je mijn pms nog eens moet nalezen.

Mensen moeten hier trouwens ook even weten dat ik helemaal niet reageer als dP'er zijnde (aangezien ik er niet meer bijzit, zoals hierboven al aangehaald) maar dat ik mijzelf altijd heb ingezet voor sima en dat altijd ook wel (in)direct zal blijven doen.

De wereld gaat verder, mensen willen nieuwe dingen zien en meer info krijgen over wat er gebeurt. Ga mee met je tijd en investeer wat tijd in je crew en de ideeën.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s