login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Voorbereidingen voor website

Offline giedje - 15/03/2007 10:32
Avatar van giedjeNieuw lid hey,

ik ben nu vaker bezig met grote projecten maar soms loop ik vast omdat ik niet weet wat er nog gedaan moet worden...
dus ik zou wel eens willen weten:
hoe bereiden jullie je voor voordat je een website maakt (maak je een plan ofzo wat zet je daar dan in)
hebben jullie nog goede tips voor me om niet meer zo vast te lopen...

Greetzz Giedje 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Mad_Mike - 15/03/2007 10:42
Avatar van Mad_Mike PHP beginner
Citaat:
...omdat ik niet weet wat er nog gedaan moet worden..
Dan zou ik van te voren even een rijtje maken met de dingen die gedaan moeten worden, kan je dat iig niet meer vergeten.

Zelf bespreek ik altijd met de klant van te voren af wat ik ga maken (welke functionaliteiten). Meestal kan ik deze al demonstreren dmv oude projecten waar deze functies al in verwerkt zitten. Verder maak ik nooit echt een plan (van aanpak) ofzo.
Offline Pieter - 15/03/2007 10:52 (laatste wijziging 15/03/2007 11:29)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
*Eerst en vooral een offerte opstellen, een schatting van tijd hoelang je ermee bezig zal zijn, en wat de site allemaal zal inhouden.
*Vervolgens naar de klant zijn wensen en eisen gaan luisteren. (en offerte voorleggen)
*Aan de slag: enkele ruwe photoshopschetsen maken waaruit de klant kan kiezen.
*Terug naar de klant, bespreken welke richting hij uitwil van stijl, liefst zo vroeg mogelijk in het ontwerpproces de grootste veranderingen doen (te smal, lettertypes,...)
*Terug beginnen photoshoppen tot het goed is.
*Mailtje naar de klant sturen met de laatste versie
*Indien goedkeuring, verder werken, indien niet, terug naar de vorige 2 stappen.
*De photoshop file slicen naar XHTML een CSS, rekening houden met code en SEO.
*Scripts en content toevoegen.
*Afspraak met de klant om huidige site te tonen.
*Nog kleine aanpassingen maken
*Kleine aanpassingen maken
*Google analytics/sitemap/silktide/... Testen
*Terug naar klant om finale site af te leveren, geld te innen. (leukste stap van het proces )
Offline Ultimatum - 15/03/2007 10:54
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik schrijf meestal op wat er allemaal gedaan moet worden en dan kan ik het afvinken las het gedaan is. En als ik nog fouten opmerk dan schrijf ik het op zodat ik aan het einde alles kan perfectioneren 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s