login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB grafisch rekenmachientje

Offline Soebam - 11/03/2007 18:17
Avatar van SoebamHTML ver gevorderde Hoi sima's,

Ik ben maar eens aan het programmeren geslagen, en maak als mijn eerste programmaatje een grafische rekenmachine. Vanmiddag gemaakt en het werkt best goed (:cool:), maar ik zit met een probleempje. Voor het invoeren van een nummer heb ik deze code:

  1. Private Sub cmd1_Click(Index As Integer)
  2.  
  3. invoer = 1
  4. scherm = txtScherm.Text & invoer
  5.  
  6. txtScherm.Text = scherm
  7.  
  8. End Sub


invoer is een Double en scherm een String.
Maar hoe moet ik dit doen als ik een komma wil invoeren?

Hoop dat het duidelijk is zo, en anders verduidelijk ik het straks nog. Voor de geïnteresseerden,

complete code
&
executable en bronbestanden

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Godlord - 11/03/2007 18:23
Avatar van Godlord PHP gevorderde misschien de een . invoeren in de double en een , in de string dacht ik. Ik heb nog nooit gewerkt met een double .
Offline zamna - 11/03/2007 18:53 (laatste wijziging 11/03/2007 19:28)
Avatar van zamna HTML beginner 1) Object georiënteerd is dit niet --> best veranderen van categorie

Citaat:
siliecom14's edit:
Ik heb het verplaatst naar overig


2) een punt staat inderdaad voor een komma in VB. Je kan die toevoegen aan je textfield, daarna converteer je die string naar een double en kan je ermee gaan rekenen.
Offline Soebam - 11/03/2007 18:57
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Een Double is gewoon een getal wat decimalen kan bevatten.

Ik kan als invoer 0.3 nemen (dat is dan dus een Double) en die op het scherm zetten, maar alleen de "." pakt ie niet. Ook niet met een ",", en niet als String en niet als Double. Weet iemand hoe dit moet?
Offline timmie_loots - 11/03/2007 19:22
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Wat bedoel je met 'pakt ie niet'?

Ik weet niet precies hoe VB werkt, maar in bijvoorbeeld C# moet je een string eerst naar een integer (of een double) converten voor je hem kan gebruiken icm een andere integer/double.

Jouw invoer is volgens mij gewoon een integer (daar ga ik maar van uit, want in VB hoef je blijkbaar niet te declareren wat het is), en txtScherm.Text is een string. Die twee kun je niet zomaar met elkaar combineren lijkt mij, misschien moet je invoer eerst naar een string casten.
Offline Soebam - 11/03/2007 19:30 (laatste wijziging 11/03/2007 19:30)
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Je moet wel aangeven wat je variabelen zijn, zoals ik al zei; invoer is een Double en scherm een String.

Als ik de komma als een string invoer en dan wil omzetten naar double:

  1. Dim invoer As String
  2.  
  3. invoer = ","
  4. scherm = txtScherm.Text & CDbl(invoer)
  5.  
  6. txtScherm.Text = scherm


Dan herhaalt ie als ik op de komma drukt de invoer van daarvoor. Geen idee waarom, maar een komma wordt het niet. Iemand nog suggesties? (Of weet iemand het gewoon, zou helemaal super zijn )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s