login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

anti flooden

Offline riekele - 24/01/2007 21:35 (laatste wijziging 24/01/2007 21:37)
Avatar van riekelePHP beginner Hallo,

Ik zit met een probleempje. Mijn website is de laatste tijd veel slachtoffer van flood scripts, zo zijn er het afgelopen half uur al 100000 requests geweest van 2 verschillende ip adressen. nu kan ik wel hun ip bannen, maar in no time hebben ze een nieuw ip adres.. is hier nog iets anders tegen te doen?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 24/01/2007 21:44
Avatar van Wim Crew algemeen op welke poort attacken ze?

heb je root-toegang?

zoja -> maak een scriptje dat deze blockt na bv 50 op 10s... en dat deze blokkering na 2 uur weer opheft oid
Offline W0etah - 24/01/2007 21:50
Avatar van W0etah PHP beginner om het simpel te doen, je kan als ze iets posten hun ip opslaan in je db en als ze meer dan 2 posts doen met if en else controleren of ze er al meer dan 2 hebben en dan maken dat ze dat niet meer kunnen doen
Offline riekele - 24/01/2007 21:51 (laatste wijziging 24/01/2007 21:52)
Avatar van riekele PHP beginner geen idee. hoe zie ik dat (a) ?

ja, dat is idd wel een slim idee, bedankt!


edit:
@woetah
ze posten niks, ze refreshen alleen de hele tijd..
Offline Ibrahim - 24/01/2007 22:00
Avatar van Ibrahim PHP expert
Citaat:
om het simpel te doen, je kan als ze iets posten hun ip opslaan in je db en als ze meer dan 2 posts doen met if en else controleren of ze er al meer dan 2 hebben en dan maken dat ze dat niet meer kunnen doen


Lees de topic? Er staat dat ze 'in no time' een andere IP adres hebben, dus jou simpele "oplossing" zal niet werken 

Ik had iets gehoord van proxies, dat je daarop kunt blokkeren (maar weet niet zeker)
Offline W0etah - 24/01/2007 22:55
Avatar van W0etah PHP beginner @siliecom, toch wel want als ze hun ip veranderen, dan gaat het ip opnieuw worden opgeslagen in de database, dan kunnen ze maar 2 posts per ip doen.
Offline Ultimatum - 24/01/2007 23:18
Avatar van Ultimatum PHP expert @W0etah, het hele topic ging ook niet over posten want dan is dit een simpele oplossing. Maar het gaat over dat de server een x aantal request krijgt om een bepaalde pagina te openen in een x aantal seconden
Offline sasser - 24/01/2007 23:59
Avatar van sasser PHP interesse @Ultimatum, dan heeft W0etah net zo goed gelijk kunt ook zeggen dat als een x aantal keer is opgeroepen door een ip zolang geen pagina meer kan openen.
Offline Ultimatum - 25/01/2007 00:21
Avatar van Ultimatum PHP expert Maar dat is een storende oplossing voor iedereen, want ik heb nu soms ook dat ik 1 bepaald topic 5x open omdat ik dan net voor dat ik iets zie en het dan opnieuw wil lezen of dat ik per ongeluk dat topic weer aan klik.. Dan zou ik dus dat topic voor zeg maar 5 minuten niet bekijken omdat ik een fout maak oid..
Offline Mad_Mike - 25/01/2007 10:40
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ik ken een aantal sites waar je bijv niet meer dan 5 requests per seconde mag doen. Als je dit te veel vind zou je dit zou kunnen aanpassen.

Ik zou bij iedere pagina die geladen wordt in de database of sessie het tijdstip opslaan. En dan met een functie of query navragen of er de laatste x aantal seconden meer dan het toegestaande requests gedaan zijn. Zoja, blokkeer ip voor bijv 5min. En om ervoor te zorgen dat je niet teveel data hoeft op te slaan kan je ook steeds de data weer wissen die je opgeslagen hebt wanneer er 'normaal' rond wordt gekeken op je site...
Offline webbiexl - 25/01/2007 14:00
Avatar van webbiexl PHP interesse Tutorial over proxy's blocken (engels):

http://deadman2...oxies.lawl

misschien heb je hier wat aan
Offline riekele - 25/01/2007 16:36 (laatste wijziging 25/01/2007 16:40)
Avatar van riekele PHP beginner ik ben wel van plan om het idee van wimmarien te gebruiken.. ben het alleen wel een kleine verrandering,

bijv. de norm is 30 x in 10 seconden, als dit overschreden wordt, wordt er een waarschuwing neer gezet en gekeken of het er bijv. ook 50 in 20 seconden zijn als dat zo is krijgen ze een ip ban voor 2 uur

edit: bedankt voor die tut, zal em is doornemen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s