login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pc vindt geen besturingssysteem meer bij opstarten

Offline jasper110 - 19/01/2007 20:31
Avatar van jasper110Nieuw lid Pff, ik zit dus met een nogal groot probleem.. even zeggen wat dak allemaal heb uitgespookt:

het was dus m'n bedoeling om vista te installeren op m'n pc, ik ging dus via gparted een partitie bijmaken om het te kunnen installeren daarop (dualboot). Toen ik toch bezig was heb ik de 2 partities waar linux opstonden even verwijderd en de D:/ wat uitvergroot. Ik herstart m'n pc..wat zie ik: dat hij geen besturingssysteem vindt  (Hij zou dus windows xp moeten vinden normaal, khad al vooraf ne dualboot met linux). Hopelijk valt het wat te begrijpen..  

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen? Kan ik het nog herstellen of is de hoop verloren en moet ik formatteren en windows herinstalleren  

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 19/01/2007 21:05
Avatar van lemoinet PHP gevorderde misschien heb je hier iets aan
het ligt wellicht aan MBR

http://forums.f...-6036.html
Offline jasper110 - 19/01/2007 21:18
Avatar van jasper110 Nieuw lid ja, dit zal het wel zijn, ne maat van me kwam het ook tegen. Kga het later even proberen want kvind geen xp cd atm

thx  
Offline Warbringer - 19/01/2007 22:41
Avatar van Warbringer Onbekend MBR rebuild met een Windows XP cd werkt, anders wordt het toch opnieuw installeren, of je moet een kopie van Boot Magic (DOS versie) kunnen bemachtigen, daarmee kan je een boot schijf veranderen, of zelf een lijst aan maken van bootable schijven, waarschijnlijk is je bestand verklooit dus kan je daarmee wel fixen 

Linux werkt met een heel ander systeem maar ook bij het installeren schijft deze een MBR weg, die is dus verklooit helaas.
Je kan wel proberen in het BIOS als bootable schijf alleen je HDD-1 op te geven en de rest uit te schakelen, misschien start hij dan op omdat hij de 'voormalige' Linux schijf niet ziet, 't is een gok maar probeer 't eens.
Offline jasper110 - 20/01/2007 19:34
Avatar van jasper110 Nieuw lid tis gelukt, wel veel problemen gehad  
fixmbr ging door een nog altijd onbekende reden niet en kheb moeten een nieuwe windows installeren op de C:/ (eerst geformatteerd naar ntfs), dan is alles gegaan. Ik kon opstarten maar internet ging nog niet, gelukkig had ik een imagebestand aangemaakt waardat alles werkte, alles was geconfigureerd enzo.. Kben niet al te veel kwijt, gewoon al m'n programma's, best wel vervelend.
Gelukkig stond alles van data op de D:/
toch bedankt voor de hulp, kga nog wat dingen installeren nu
bye  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s