login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vroege vogels? | Pagina 2

175 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Poepvlek - 09/12/2006 18:08
Avatar van Poepvlek Onbekend Kijk, ik vind ook dat ouderen het sneller begrijpen.. Die beginnen ook met script uit elkaar te halen, maar dan heb je ook hulp nodig, maar als jongeren, begin je met html, en dan bouw je op, en dan heb je ook hulp nodig, dus ik vind ten eerst dat je niet deze jongen er zo uit mag pikken, en ten twee, maak geen onderscheid
Offline zamna - 09/12/2006 18:10
Avatar van zamna HTML beginner @Proximus:
Er zijn inderdaad veel kleine internetbedrijfjes die dingen boven hun mogelijkheden doen. Het omgekeerde bestaat echter ook, als je sommige website's ziet van mensen die wel gestuurd hebben is het soms bedroevend, meestal mensen die wel zo'n richting gevolgd hebben maar niet echt geintereseert zijn in het vak.

@topic:
Wat is er mis met iemand van 12 die graag computert en site's maakt, beter dat iemand programeert ofzo dan heel de tijd spelletjes speelt. Dat ze forums al deze gaan volstoppen met naabvragen is wat minder. Ze kunnen beter een goed boek kopen of avondschool volgen. Dat heb ik ook gedaan: avondschool programmeren en een boeken van PHP, ASP.net etc gekocht. Ook veel tutorials op het net gelezen. Ik heb nooit de bedoeling gehad er geld mee te verdienen, ik doe het puur voor mijn plezier. Later wil ik er wel mijn beroep van maken.
Offline Stijn - 09/12/2006 18:55
Avatar van Stijn PHP expert Me probleem zit hem vaak bij de sites die zij maken , het is puur rommel. Oké je wordt wat slimmer , maar is dat wel zo? Dankzij de richting die ik doe versta ik beter computer enzo omdat ik me wiskunde er vaak kan bij toepassen etc.

Uit de grond van me hart hoop ik dat PHP6 moeilijker wordt voor jullie knulletjes , ik zie geen enkele 12 jarige op flash want dat is denkwerk, niet waar ?

Vind het ook maar raar dat hostings de toelating geven aan kinderen en vooral dat DNS domeinen geeft aan die kleine mannen...
Mja , ik ben wss ouderwets en conservatief.

Ik heb maar voor één iemand respect en die was 14-15 jaar toen ik hem ontmoete (infamous cow) en die zat een team en hadden al een eigen OS gemaakt en hij deed de memory , wel mensen voor deze persoon heb ik niets anders dan respect en buig ik mijn hoofd hiervoor. Jullie mogen daar over gaan 
Offline Xtent - 09/12/2006 19:07 (laatste wijziging 09/12/2006 19:09)
Avatar van Xtent Onbekend
Citaat:
Me probleem zit hem vaak bij de sites die zij maken , het is puur rommel. Oké je wordt wat slimmer , maar is dat wel zo? Dankzij de richting die ik doe versta ik beter computer enzo omdat ik me wiskunde er vaak kan bij toepassen etc.

Misschien dat jij het snel rommel vind stijn, maar je bent zelf ook niet meteen begonnen met het moeilijkste wat er is lijkt me. Maar dat blijft de mening voor ieder apart wat rommel is en wat niet.

Daarnaast ben ik begonnen rond me 13/14de nu onderhand 17 en script toch redelijk in me eigen ogen, script tegenwoordig ook wel voor geld dus in me eigen ogen geen problemen, maar mensen zoals jou doen er zo te horen toch wel moeilijk over. Snap alleen totaal niet waarom..
Offline stijnhau - 09/12/2006 19:10
Avatar van stijnhau Onbekend 12 jarigen mogene niet direkt voor geld beginnen.
dit is geen goed idee want:
1) ze kunne er mestal niet goed mee om gaan
2) hoe betalen de kopers???(geen bankrekening (ik 15 en ook nog niet)).
3) kwaliteit en veligheid ik ben 15 en mijn site is niet helemaal safe heb zelf veel bevelegingswerk.
Offline Xtent - 09/12/2006 19:14
Avatar van Xtent Onbekend
Citaat:
12 jarigen mogene niet direkt voor geld beginnen.
dit is geen goed idee want:
1) ze kunne er mestal niet goed mee om gaan
2) hoe betalen de kopers???(geen bankrekening (ik 15 en ook nog niet)).
3) kwaliteit en veligheid ik ben 15 en mijn site is niet helemaal safe heb zelf veel bevelegingswerk.

Dat ben ik wel met je eens, maar meestal begint iemand ook pas echt aan het scripten/ designen voor geld als er door enkele personen gevraagd is om wat voor hem/ haar te maken.

En dat gebeurd meestal pas nadat iemand al goed heeft leren beveiligen e.d.
Offline gothmog - 09/12/2006 19:20
Avatar van gothmog Lid Dat is ook het enige wat ik nog moet leren, wat er onveilig is aan mijn scripts... Zou eens een tutorial over komen, veiligheid enzo... wat wel en niet veilig is...
Offline Gerard - 09/12/2006 19:22
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Dat is ook het enige wat ik nog moet leren, wat er onveilig is aan mijn scripts... Zou eens een tutorial over komen, veiligheid enzo... wat wel en niet veilig is...


Dus voor de rest geef jij aan dat jij goede gedocumenteerde code opstelt en zorgt voor een goede reusability van je code waarbij overhead verwijderd is en optimalisatie uitstekend verzorgd is?

Je code kan nooit goed genoeg zijn, geloof me 
Offline zamna - 09/12/2006 19:23 (laatste wijziging 09/12/2006 19:30)
Avatar van zamna HTML beginner
Citaat:
stijn1989 zei:
Uit de grond van me hart hoop ik dat PHP6 moeilijker wordt voor jullie knulletjes , ik zie geen enkele 12 jarige op flash want dat is denkwerk, niet waar ?

Dit vind ik echt zever ! Php kan je zo moeilijk maken of je zelf wilt, net als elke andere taal. C# is ook eenvoudig zolang je het bij raadspelletjes houdt enz. Dat 12jarigen voor php kiezen is omdat er veel voorbeelden van te vinden zijn en omdat het gratis is. Als je er niet tegen kan dat sommige jongere mensen ook dingen doen met php moet je hen maar aftroeven met een mooie phpapplicatie die bewijst dat jij er meer mee kan !

Je mag gewoon niet iedereen over dezelfde kam scheren. Het is niet omdat je 12-15 bent dat je niet kan programmeren, al zijn het echter uitzonderingen.
Offline Jim - 09/12/2006 19:37
Avatar van Jim Lid Vroeg geleerd is oud gedaan, maar in dit geval vind ik dat Stijn gelijk heeft.
Offline gothmog - 09/12/2006 19:42
Avatar van gothmog Lid Dus moeten alle mensen onder de 18 maar van dit forum af?:p
jemig... ik weet soms meer dan iem. van 18 die hier is... ik kan alleen nog maar beter worden dan jullie de mensen die vanaf hun 18e zijn begonnen...
Laat iedereen gwn lekker z'n gang gaan, als er slecht word gepresteerd moeten de bedrijven niet gaan klagen... die gaan op een goedkoop iem. van 16 af, tjah, daar moet je niet alles van verwachten...
Offline pj_muller00 - 09/12/2006 19:46
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Niet zagen over leeftijden.

Ik was 9 toen ik HTML kon, 13 PHP ...
Maar ja ik heb wel één excuus : enig kind  

Je moet er gewoon niet geobsedeerd mee bezig zijn. Maar dat zijn de meeste niet  

Laat ze maar een beetje hun logica verbreden, kzweer het u programeren is zalig voor u IQ 

Tot zover mijn statement,
16 jarige Pj  
Offline bigsmoke - 09/12/2006 19:47
Avatar van bigsmoke PHP interesse Ik vind die 'noobsites' helemaal niet erg maar ik vind dat jullie hem wel heel erg afblaffen. De meeste zijn tch ook zo begonnen?
Hij doet wel heel erg kinderachtig maar daarom zijn niet alle jongvolwassenen/kinderen zo. (Verbeter me indien ik fout ben)
Geld ervoor vragen gaat wel te ver, dat wel. En daarin vind ik dat jullie gelijk hebben dat je eerst iets deftig moet kunnen voordat je eenmaal betaalde sites gaat maken.
Offline pj_muller00 - 09/12/2006 20:13
Avatar van pj_muller00 PHP interesse Maar zie,

Als je al is eens gaat posten, moet er persoonlijk toch trots op zijn ...
Dat samen van het niveau van inzendingen dat we hier hebben, komen we tot zo'n scores en opmerkingen.

Ik vind dat je niet direct alles moet laten keuren.
Ik ben ook bezig met 3d, maar dat laat ik nu ook nog niet keure.

Maar ja, zover denke sommigen niet 
Offline djmatti - 09/12/2006 21:25
Avatar van djmatti HTML interesse k was 11 toen ik begon met html en css
lekker boeiend
jong geleerd = oud gedaan 
Offline vinTage - 09/12/2006 21:28
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
k was 11 toen ik begon met html en css
lekker boeiend
jong geleerd = oud gedaan


kweenie hoe oud...teeds jong 

(dont take it personal, just kidding)
Offline Abbas - 09/12/2006 21:28
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Die Jacob is fakezorr

http://www.site...mp;id=2141

Voila, daar staat mijn reden waarom... 
Offline vinTage - 09/12/2006 21:31
Avatar van vinTage Nieuw lid Die jacob heeft ( in het door bigbug verwijderde showcase item ) allang gezegd dat hij de zaak in de maling zat te nemen 
Offline Gerard - 09/12/2006 21:34
Avatar van Gerard Ouwe rakker Mensen van die leeftijd zijn gewoon vaak niet volwassen genoeg. Ik zie hier genoeg jongeren rondlopen die absoluut wel potentie hebben en een leuk potje kunnen coden. Maar de instelling van velen verbaasd me keer op keer.

Ik probeer vaak de mensen te helpen door ze te sturen om te leren. Oplossingen voorkauwen doe ik alleen maar als ik er zin in heb. Andere momenten geeft ik alleen keywords en mag je het zelf uitzoeken. Het hoort allemaal bij dat leerproces waarvan ik hoop dat men hier door heeft dat het beter werkt als code voorkauwen.

Ik weet dat er absoluut uitzonderingen zijn op de regel. Mijn god, ik heb de grootste die ik ken hier zelf ontmoet. Ik heb me altijd verbaasd over de volwassenheid en de kennis van Murfy. Hij was 15 en hier al co-beheerder en kon echt vrijwel overal over meepraten.

Maar sommige mensen moeten gewoon inzien dat het een hobby moet blijven.
Offline shibble - 09/12/2006 22:05
Avatar van shibble MySQL interesse helemaal met Prx eens xD
en leeftijd boeit niet, intresse tonen ze 
en dat is alleen maar mooi!
Offline Redcap - 09/12/2006 22:33 (laatste wijziging 09/12/2006 22:42)
Avatar van Redcap HTML interesse @Ultimatum
Verkeerde naam eruitgehaalt volgens mij... ?

@vage
Ja, als ik op mijn vragen terugkijk, zie ik zelf ook wel in dat het ontzettend domme vragen zijn (Nu nog steeds)... Maar als ik ergens niet uitkom, frustreer ik me daar nogal over en wil ik het persé voor elkaar krijgen, vandaar.
@Alle
Timo is 13 jaar, en heeft al behoorlijk wat ervaring opgedaan. Ik ben 14 jaar, en als je zegt dat je de 'complexe' wereld van PHP pas op je 15e begrijpt klopt dat niet helemaal volgens mij. Zelf heb ik ook wat boeken opengeslagen om het te leren, en daarna meteen een gastenboek in elkaar gezet om mijn vaardigheden uit te testen.

Citaat:
12 jarigen mogene niet direkt voor geld beginnen.
dit is geen goed idee want:
1) ze kunne er mestal niet goed mee om gaan
2) hoe betalen de kopers???(geen bankrekening (ik 15 en ook nog niet)).
3) kwaliteit en veligheid ik ben 15 en mijn site is niet helemaal safe heb zelf veel bevelegingswer

1) Hoezo niet? Kunnen 12-jarigen nu opeens niet meer sparen?
2)Geen bankrekening? Wtf? Ik had al op mn 11de ofzo een easyblue rekening
3)Daar geef ik je gelijk in  
Offline Ibrahim - 09/12/2006 22:35 (laatste wijziging 09/12/2006 22:35)
Avatar van Ibrahim PHP expert ik ben ook vroeg begonnen, en op 16e jarige leeftijd moet ik ook nog veel leren. Ik vind echt dat mensen op deze site goed kunnen coderen, maar ik vind dat je zaken (als scripten voor geld) moet overlaten aan de mensen die hiervoor hebben gestudeerd. Zij zijn dan ook degene die zullen letten op alles; veiligheid, gebruiksvriendelijkheid, uiterlijk enz.

Stop met het zoeken/aannemen van opdrachten, want als ik zie wat het resultaat is, heb ik medelijden met de persoon van wie het resultaat is.

Mensen bieden gewoon veel geld (in mijn ogen) aan voor het maken van goede systemen. Zulke mensen weten dus (bijna) niets van zulke systemen, dus zij zullen niet een slecht (beveiligd) systeem herkennen. Zij gebruiken dan zo'n systeem voor hun werk bijvoorbeeld. En heb je al de eerste problemen in de eerste week 

Als je er niet voor gestudeerd heb, laat die mensen dan met rust. Als je zo graag sites wilt maken voor geld, zoek dan een NLer en maak een site met hem, en doe mee aan Thinkquest

en ontopic :
stijn, kinderen willen doen waar ze zin in hebben. En als het coderen is, wie zijn wij/jullie om hun dit te 'verbieden' 
Ik ben begonnen toen ik 14/15 jaar was, en ik heb ook al vroeger opdrachtjes uitgevoerd, en heb nu medelijden met die personen.
Voor alle personen waar ik iets voor heb gemaakt: SORRY 
Offline Webtijn - 09/12/2006 23:18 (laatste wijziging 09/12/2006 23:22)
Avatar van Webtijn PHP interesse
Citaat:
@webtijn: kheb niets tegen de 12-jarigen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat <15-jarigen eigenlijk sites maken en die dan verkopen. En over serieus zijn? Ge zijt nog een kind , hoe kunde dan je serieus houden.


Daar kan ik me wel in vinden, maar ook kinderen onder de 15 kúnnen beschikken over deze kennis. Snap daarom ook niet dat er hier over zo'n breed begrip wordt gesproken. Leeftijd wilt vrij weinig zeggen. Ik denk dat ervaring, verantwoordelijkheid en volwassen gedrag meer de elementen zijn die een 'tiener' nodig heeft.

En dat laatste vind ik nou weer erg jammer, waarom zou je een kind niet serieus kunnen nemen? Er wordt weer enkel gekeken naar leeftijd.. jammer. Wat heeft het dan voor zin om mijn mening te uitten als deze toch niet serieus genomen wordt?


Citaat:
Ik vind dus dat je iedereen in zijn waarde moet laten en mocht er een 12-jarige langskomen respecteer hem dan ook net zo dat hij goed kan programmeren als een ander lid. (Dit tenminste als dat respect wederzijds van de 12-jarige is )


Thank God, er is iemand die net zo denkt als ik..


Citaat:
Uit de grond van me hart hoop ik dat PHP6 moeilijker wordt voor jullie knulletjes , ik zie geen enkele 12 jarige op flash want dat is denkwerk, niet waar ?


Nee, valt wel mee. Stel ik begin op mijn 10e met flash, ik lees 2 jaar lang boeken en volg tutorials. Omdat ik rondhang op community's waar wél geholpen wordt, ongeacht leeftijd, denk ik dat ik met mijn 12e / 13e al een behoorlijke kennis heb opgebouwd. Dat PHP6 'moeilijker' wordt is misschien een leuke gedachte, maar dat zal niet gebeuren. Sterker nog, er wordt altijd alleen maar geprobeerd programmeertalen makkelijker te maken..

Citaat:
Ik heb maar voor één iemand respect en die was 14-15 jaar toen ik hem ontmoete (infamous cow) en die zat een team en hadden al een eigen OS gemaakt en hij deed de memory , wel mensen voor deze persoon heb ik niets anders dan respect en buig ik mijn hoofd hiervoor. Jullie mogen daar over gaan


Citaat:
Ik weet dat er absoluut uitzonderingen zijn op de regel. Mijn god, ik heb de grootste die ik ken hier zelf ontmoet. Ik heb me altijd verbaasd over de volwassenheid en de kennis van Murfy. Hij was 15 en hier al co-beheerder en kon echt vrijwel overal over meepraten.


Geweldig, vind je niet? En hoe denk je dat deze jongen dat bereikt heeft? Door op zijn 13e te beginnen achter de PC te zitten? Neen, door hard te zwoegen, boeken te lezen, tutorials te lezen en in geval van nood een vraagje plaatsen en hopelijk antwoord krijgen. Je zegt zelf dat je iemand van deze leeftijd ontmoet hebt waar je respect voor hebt, hoe kan je hier dan praten over een bepaalde leeftijdsgroep? Iedereen is verschillend nietwaar?

Ik ben het er helemaal mee eens, iemand die ervoor gestudeerd heeft doet het zeker niet slechter dan iemand die het als hobby doet, maar dat verklaart ook het prijsverschil. Maar om nou te zeggen dat '12 jarigen maar minder zijn', of dat kinderen niet weten wat serieus is vind ik toch wel érg jammer.
Offline vinTage - 09/12/2006 23:21
Avatar van vinTage Nieuw lid murfy is gwn goed (I rest my case) 
Offline Webtijn - 09/12/2006 23:22
Avatar van Webtijn PHP interesse
Citaat:
murfy is gwn goed (I rest my case)


En zo zijn er vast meerdere, waarom dan zeggen dat 15 jarigen slecht zijn? ;)
Offline vinTage - 09/12/2006 23:24
Avatar van vinTage Nieuw lid @Wbtijn, deed ik niet ;)
Offline zamna - 09/12/2006 23:26
Avatar van zamna HTML beginner Volgens mij zijn er enkelen gefrustreerd omdat er jonge gastjes reeds een bepaald niveau halen  

In ieder geval is dit een eindeloze disscusie en moeten we zeker een onderscheid maken tussen diegene die het menen en degene die gwn wat geld willen verdienen.
Offline vinTage - 09/12/2006 23:34
Avatar van vinTage Nieuw lid het probleem is niet zozeer de leeftijd, maar meer de manier waarop desbetreffende persoon handelt/reageerd.

Als iemand 30 is en een vette domme opmerking plaatst, dan word hij/zei wel netjes geholpen,
is iemand 12, dan roept iedereen "bol het af en doe tuts, kom dan over een jaar of 4 nog eens terug"


ikzelf ben daar ook schuldig aan, maar ik ben dan ook een van de personen die vóór een soort van toelatings examen was ivm deze site.


Nu bomt het me niks meer, ik kan nu ook lekker onzin spammen 
Offline GTW - 10/12/2006 00:43 (laatste wijziging 10/12/2006 00:44)
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
Ik vind persoonlijk dat jonge mensen met minder ervaring wel eerst een paar tutorials mogen volgen. Dan hebben ze de basis (hopelijk) onder de knie en kunnen ze verder zelf experimenteren. Zo ben ik zelf ook een paar jaar geleden begonnen. Alleen kon ik eerst Javascript, toen pas HTML en daarna eens PHP en MySQL.

Maar, Ik ben ook zoals vele gewoon begonnen met tutorials. Dus tip voor de beginners: "doe het" 


verder, het afkraken van andermans werk vind ik ook niet goed. Het beoordelen en zeggen dat je het niet mooi vind is iets anders. Dat is gewoon ieders mening. Maar zeg dan iig wel erbij wat er verbeterd moet worden.
Offline Gerard - 10/12/2006 01:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Geweldig, vind je niet? En hoe denk je dat deze jongen dat bereikt heeft? Door op zijn 13e te beginnen achter de PC te zitten? Neen, door hard te zwoegen, boeken te lezen, tutorials te lezen en in geval van nood een vraagje plaatsen en hopelijk antwoord krijgen. Je zegt zelf dat je iemand van deze leeftijd ontmoet hebt waar je respect voor hebt, hoe kan je hier dan praten over een bepaalde leeftijdsgroep? Iedereen is verschillend nietwaar?


Ik bekritiseer dan ook niet de hele groep op basis van leeftijd maar op basis van inzicht, ervaring, houding en welwillendheid om zelf ergens achteraan te gaan. En dat is juist wat velen niet hebben.

Daarnaast bekritiseer ik die mensen die professionele opdrachten aanpakken terwijl ze er niet helemaal klaar voor zijn. Dat vind ik het voorliegen van een klant.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.224s