login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

vroege vogels?

Offline Stijn - 09/12/2006 01:18
Avatar van StijnPHP expert hallo

ik open dit topic voor alle kleine gasten onder de 15 jaar. Dit omdat ik deze persoon JacobVHasje tegenkwam op deze site. Dude waar zijn jullie kinderen toch mee bezig? Maken jullie echt al websites en coderen jullie echt? Komaan zeg ga buiten spelen en vrienden maken ipv zo vroeg achter de pc te kruipen...

Er moet toch ergens een leeftijdsgrens komen, vind ik althans.

de kindertherapeut
stijn

175 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 09/12/2006 01:28
Avatar van vinTage Nieuw lid Zolang de beheerder van deze site niet eerlijk is kan je moelijk verwachten dat de rest dat wel is...

Zo vind iemand van de crew het ook leuk om de gegevens in je control panel te veranderen (zoals de link weghalen naar mn website, en de voornaam naar "ik was het" )
(heb ik al terug veranderd)
Offline MothZone - 09/12/2006 01:47
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Mja, dat hij 12 is, is te merken aan zn gedrag in de showcase (en wrs hier ook als hij t leest).
Maar ik was ook maar 12 toen k begon met mn eerste siteje in word 
Offline Stijn - 09/12/2006 02:14
Avatar van Stijn PHP expert komaan dat is toch geen leeftijd. Ik speeld met me vrienden: voetballen en oorlogje spelen. Nu krijgen de kinderen een iPOD en een computer voor hun communie of 12 jaar. Moet het zo worden met de jeugd , awel merci.

Wat ik dan nog het stomste vind is dat ze een portfolio site maken terwijl serieuse mensen daar hard voor moeten werken. Dus volgens mij moeten die gasten niet stoer beginnen doen als ze es iets weten want meestal weten wij dat al lang 
Offline MothZone - 09/12/2006 02:26
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde jah, oke, op u 12 moet ge nog wel buite spele, maar toen was t vaak dat k paar dagen de week savonds een uurke ofzo ermee bezig was
natuurlek, als ge daar als 12jarige al 3 4 uur per dag mee bezig zijt, is t erg
Offline vinTage - 09/12/2006 02:28
Avatar van vinTage Nieuw lid euhm, dit niet gelezen?
Offline GTW - 09/12/2006 09:24
Avatar van GTW Gouden medaille

PHP gevorderde
whahahaha, dat is gewoon te erg XD
"testen op gastvrijheid", Kom op man, get a life 
Offline zamna - 09/12/2006 09:26
Avatar van zamna HTML beginner Volgens mij is JacobVHasje gwn een grap. In ieder geval schort er iets aan SiMa. Hoe kunnen zo'n spamtopics meer dan 24 uur blijven staan ? Is hier dan geen enkele moderator online ??? Hebben ze hier dan geen banfunctie om dergelijke irritante leden te bannen ??? Of hebben ze nog nooit gedacht dit zou gebeuren ?
Offline CHIR - 09/12/2006 09:30
Avatar van CHIR Nieuw lid LOL, zielig figuur...
Nouja, die moeten er ook zijn om te laten zien dat anderen gelukkig anders zijn ;)
Offline stijnhau - 09/12/2006 09:31
Avatar van stijnhau Onbekend niks tegen mensen van 12 jaar he.
op mijn 12 jaar heb ik html geleerd en nu 3 jaar altere kan ik de basis van php.
je moet oit eens beginnenen.
ik zit veel achter de pc maar daarom heb je geen vrienden he.
ik heb zo zelfs vriende in nederland(ik ben belg) en engeland.
zelf iemand die op mijn eigen straat woont 2-3 km verder.
Offline W0etah - 09/12/2006 10:06
Avatar van W0etah PHP beginner lol, ik ben pas begonnen toen ik 15 jaar was, daarvoor mocht ik zelf niet zolang op de pc van mijn ouders.

en ik heb ook ontdekt toen ik stijnhau leerde kennen via een site dat hij een paar kilometers van mij woont
Offline zwobbel - 09/12/2006 10:14
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Haha, zo heb ik ook een paar man lere kenne via intenet die kei dicht woonde 
Offline Activeren - 09/12/2006 10:23
Avatar van Activeren PHP interesse Dit vind ik niet eerlijk, zelf ben ik niet 12 of wat dan ook..
Als jonge kinder zich interreseren om dingen met sites te maken... dan vind ik dat zei zich ook moet kunnen registreren en hulp krijgen als ze een topic plaatsen..

Offline Voldemort - 09/12/2006 11:05
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Ik ben begonnen op m'n 13 (ik was net 13 denk ik) met m'n word site. De leeftijd speelt geen rol zolang je je maar een beetje volwassen gedraagt en interesse toont.
Offline Webtijn - 09/12/2006 11:11 (laatste wijziging 09/12/2006 11:17)
Avatar van Webtijn PHP interesse Nou, gezellig.. iedereen die wat tegen 12 jarigen heeft mag mij voortaan negeren. Wat wil leeftijd nou zeggen..? Komop zeg.

Deze jongen gedraagt zich gewoon niet zo volwassen, oké.. dat is niet ons probleem denk ik? Gewoon negeren als zijn gedrag je niet aanstaat, en anders mag je naar een hoger gegroepeerd lid gaan (Moderator / Administrator) en een klacht indienen. Vind het eigenlijk best zielig voor die jongen dat hij nu hier in een topic komt..

Citaat:
komaan dat is toch geen leeftijd. Ik speeld met me vrienden: voetballen en oorlogje spelen. Nu krijgen de kinderen een iPOD en een computer voor hun communie of 12 jaar. Moet het zo worden met de jeugd , awel merci.

Wat ik dan nog het stomste vind is dat ze een portfolio site maken terwijl serieuse mensen daar hard voor moeten werken. Dus volgens mij moeten die gasten niet stoer beginnen doen als ze es iets weten want meestal weten wij dat al lang


Doe wat je leuk vind? Doe wat je gezond lijkt? De een houd van het een en de ander van het ander.. als jij graag oorlogje speelde moest je dat vooral doen..! Als deze jongen graag website's maakt moet hij dat ook vooral doen.

Dus.. 12-jarigen mogen geen portfolio aanmaken? Terwijl ook zij daar hard voor werken? Ik vind dat je nogal snel conclussies trekt. Alsof iedereen die 12 is zich hetzelfde gedraagd..?

Citaat:
jah, oke, op u 12 moet ge nog wel buite spele, maar toen was t vaak dat k paar dagen de week savonds een uurke ofzo ermee bezig was
natuurlek, als ge daar als 12jarige al 3 4 uur per dag mee bezig zijt, is t erg


Ik weet niet uit welk tijdperk jullie komen, maar het gebruik van de PC groeit enkel.. kinderen zijn steeds meer achter de PC gaan zitten. Denk maar is aan al die meiden die altijd achter MSN zitten. Zeggen dat je op je 12 maar buiten moet spelen en 'het recht' niet hebt om achter de computer te zitten? Nee.. ik vind niet dat je dat kunt zeggen. (Ook leuk om te weten dat ik erg ben  )

*Zucht*

Mijn hele bedoeling van dit verhaal.. was dat je niet kan zeggen dat 12 jarigen maar dit of dat moeten doen. Laat ze lekker zelf kiezen wat ze willen doen, en dan is het aan de ouders om te zeggen of het binnen de maten blijft of niet.
Offline KoenVR - 09/12/2006 11:27
Avatar van KoenVR Lid volgens mij is dat ventje gewoon een grap,
want in sommige showcases typt hij (relatief) deftig,
in ander topics weer complete zever...

ik zou zeggen:
niet te veel van aantrekken...
Offline BigBug - 09/12/2006 11:34
Avatar van BigBug PHP expert Oeps, merk nu dit topic pas op. Ik heb dat showcase topic verwijderd... Heb namenlijk een nieuwe aangemaakt waar normaal op gereageerd kan worden...
Offline Stijn - 09/12/2006 13:28
Avatar van Stijn PHP expert oO - dan snap ik die ouders niet meer hoor...

@webtijn: kheb niets tegen de 12-jarigen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat <15-jarigen eigenlijk sites maken en die dan verkopen .

Er was eens een kind van 7-8 jaar hier die zich voorstelde. Ik was gewoon beschaamd. Als je zo'n grote community hebt vind ik dat je niet kan stoer doen met kinder leden.

En over serieus zijn? Ge zijt nog een kind , hoe kunde dan je serieus houden.

stijn
Offline timo - 09/12/2006 13:49
Avatar van timo PHP ver gevorderde Ik ben 13, toen ik 12,5 was ofzow begon ik met HTML leren omdat me dat leuk leek, nu 1 jaar later en ik kan ondertussen redelijk PHP, SQL, en xHTML en CSS kan ik gewoon goed.. maar ik zit niet meer dan 1 uur per dag ofzo te scripten, dan ga ik mij gwn vervelen en ga ik iets anders doen, verder heb ik (en ik mag hopen iedereen hier) gewoon een sociaal leven buiten de pc.. ik heb pas 1x een opdracht gehad maar daarmee wel 75 euri verdiend;-):D
Offline Redcap - 09/12/2006 14:37
Avatar van Redcap HTML interesse Wow, wat is er mis met kinderen die zich daarvoor interesseren? Ik ben nu 14, begon toen ik 12 was ofzo. Later wil ik hiermee ook gewoon doorgaan, alleen dan voor 'het echte geld'.

Jong geleerd is oud gedaan
Offline gothmog - 09/12/2006 15:29
Avatar van gothmog Lid ik ben 15 en kan al aardig php vind ik zelf, ik begon op m'n 11 of 12 ofzo... het is gwn leuk, een leuke hobby... En je kan er nog geld mee verdienen ook!
Ik snap niet wat je erop tegen hebt...
Offline nemesiskoen - 09/12/2006 15:44 (laatste wijziging 09/12/2006 15:49)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Jong geleerd is oud gedaan

...
Whatever

ik begon toen ik bijna 17 was... en ik ben er van overtuigd dat ik het een pak sneller heb geleerd dan degenen die op 12 zijn begonnen.
Iemand van 16, die op 12 jarige leeftijd is begonnen, of iemand van 18 die op 16 jarige leeftijd is begonnen, ik weet wel wie er het snelst heeft geleerd, en wie er het meest heeft geleerd.

Iemand van 12 jaar kan onmogelijk de complexe algoritmes in bepaalde situaties begrijpen, dat wil niet zeggen dat hij een klets html kan... maar als er dan php aan de pas komt zou ik het echt niet van een 12 jarige willen kopen, met het oog op veiligheid gericht.

En Redcap, no offence, misschien had je het zelf niet door, maar je was echt een vervelende naab met rotvragen die er maar niet inkwamen... daaruit kun je afleiden dat het moeilijker is voor een 12 jarig om bepaalde dingen in de programmeerwereld te begrijpen. Zelfs als 14 jarige.

Overigens ben ik een van de weinige die php heeft geleerd via studies en niet via sites. Eigenlijk heb ik een C cursus gehad, en php is gewoon C met wat extra tekentjes $ en meer/minder mogelijkheden hier en daar. Hierdoor was ik in staat om op een maand tijd mij tot een zeker aanvaardbaar niveau te brengen.

Ik kan me dus vinden in Stijn zijn mening, maar dit topic heeft echt geen zin omdat je er niemand mee kan overtuigen. De mensen die ja knikken als ze dit topic lezen, hadden dat gedacht hiervoor ook al. De mensen die nee brullen als ze dit topic lezen, hadden dat gedacht hiervoor ook al. En niets wat er in dit topic gezegd wordt kan dat veranderen... zelfs niet Ralph's fantastische reactie op de eerste pagina.
Offline Ultimatum - 09/12/2006 16:20
Avatar van Ultimatum PHP expert @Redcap, no offence maar...

Er zijn kinderen die niet alleen willen buiten spelen maar net zoals jij en mij het leuk vinden om site te maken. Dus waarom zou een 12-jarige dat niet mogen doen als hij dat graag als hobby wil doen zolang hij maar niet dag en nacht er achter zit.

Ook snap ik niet waarom je er bij moet vermelden dat jij er speciaal een curcus voor heb gedaan. Niet iedereen heeft dat er voor over of heeft het geld er voor dus waarom die opmerking tegen mensen die het via sites/boeken hebben geleerd?

Ik vind dus dat je iedereen in zijn waarde moet laten en mocht er een 12-jarige langskomen respecteer hem dan ook net zo dat hij goed kan programmeren als een ander lid. (Dit tenminste als dat respect wederzijds van de 12-jarige is )
Offline Gerard - 09/12/2006 16:29
Avatar van Gerard Ouwe rakker Toen ik begon met het maken van mijn allereerste site was ik ongeveer 14 jaar denk ik. Het was niet tot 3 jaar later dat ik echt met PHP begon. Ik ben echter anders begonnen dan velen anderen hier.

Ik ben begonnen met uit elkaar slopen van scripts van anderen en het opzoeken van de functies op php.net, daarnaast zocht ik alles op waarvan ik niet wist wat het betekende. Ik heb nooit iemand (of een community) gehad die mij ermee hielp, ik heb dus alles zelf uitgevonden. Ik verwacht eigenlijk ook niet minder van mensen die hulp van mij vragen, precies ook de reden dat ik vaak niet eens op bepaalde topics reageer. Je kan gewoon merken als men zelf niet eens de moeite heeft gedaan om te zoeken, en als iemand dat wel heeft gedaan dan geven ze het vaak niet eens aan en kan ik het dus niet weten dat iemand heeft gezocht.

Ik heb er geen moeite mee als iemand onder de 15 zich al verdiept in webdevelopment. Ook het aanmaken van jouw eigen portfolio is absoluut leuk, je kan (mits je hem goed opzet) dan je eigen voortgang zien in de wondere wereld van webdevelopment.

Waar ik echter wel moeite mee heb is 15-jarigen die eigen 'bedrijfjes' opstarten en al geld willen verdienen met deze hobby. Ik zie ook veel jongens die ouder zijn die ook al betaalde opdrachten aannemen, maar die eigenlijk de kennis ook nog niet hebben om zo'n opdracht te vervullen. Ik vind het oneerlijk tegenover je klant als je jezelf aanbied terwijl je weet dat je nog niet eens precies weet wat je nu eigenlijk maakt.

Professionele bedrijven zijn sowieso niet blij met ons, we bieden ons aan tegen zeer lage tarieven en halen bij hun dus opdrachten weg. Bedrijven die zien dat het ook voor 20 euro per uur kan willen dan vaak niet voor 80 euro per uur laten ontwikkelen.

Ik heb mezelf er ook schuldig aan gemaakt met het starten van zo'n bedrijfje, maar ik kan eerlijk zeggen dat ik express nooit grote opdrachten heb aangenomen omdat ik vond dat ik niet genoeg kennis had om een goed en veilig product neer te zetten. Iets wat velen van jullie niet doorhebben.

Het leiden van een project en het contact wat met de klant onderhouden moet worden is vaak iets wat ook onderschat wordt. Ik zit nu in mijn 2e jaar van mijn IT Management opleiding en zie nu pas hoeveel er eigenlijk bij komt kijken. Een msn gesprekje met de klant en de oplevering 3 weken later is echt 1% van het totale werk.

Om alles nog even kort samen te vatten: Ik vind het niet erg als jonge mensen zich erin verdiepen, maar hou het op een hobby tot je oud genoeg bent om serieus genomen te worden en tot je echt weet waar je mee bezig bent.
Offline vinTage - 09/12/2006 16:36
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik was al bejaard alvorens internet uberhaupt uitgevonden was, dus ik zwijg wat leeftijd betreft 
Offline gothmog - 09/12/2006 16:39
Avatar van gothmog Lid Ik vind dit gwn dat je niet moet zeuren, bedrijven moeten zelf maar bepalen bij wie zij hun site laten maken... die weten ook wel dat goedkoop niet altijd de beste service heeft, maar soms zijn ze nog beter ook!

Voor de rest... de meesten doen het voor de leukigheid, om te zien hoe er een site gevormd word door een stuk code...
Offline Martijn1989 - 09/12/2006 16:41
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ken je die reclame van Muzy ?

Bij kinderen is het opgemerkt dat ze veel sneller een taal leren ?

Nouwja : 12/13 Jaar > Computeren
13/14 Jaar > Msn Groups
15/15,5 Jaar > HTML + CSS
15,5 /17,5 Jaar > PHP + SQL

Je ziet wel dat "oudere" tieners, toch makkelijker problemen oplossen en makkelijker met de klant omgaan. Maarja dat is mijn mening.

Opzich 12> < 14 , is HTML nog wel te doen. na 15 jaar zou PHP wel kunnen komen. Maarja als het je hobby is, waarom niet ze leren waarschijnlijk alleen maar meer voor later als je ICT'er wilt worden.

Moet je eens bedenken hoe goed die gasten zijn als ze bijvoorbeeld 18 zijn.
Offline timo - 09/12/2006 16:46
Avatar van timo PHP ver gevorderde dank dank:P
Offline gothmog - 09/12/2006 16:47
Avatar van gothmog Lid op mijn 13e had ik html al onder de knie hoor... en heb nu al php en sql onder de knie... ben 15
Dus tjah... msn groups e.d. heb ik trouwens nooit aan meegedaan...
Offline bigsmoke - 09/12/2006 17:17
Avatar van bigsmoke PHP interesse @ Martijn1515 zo ging het bij mij ongeveer alleen nog een tikkeltje vroeger:P
11-12 groups
12-13 HTML
13-14 PHP
Ik programmeer gewoon voor het plezier. Vond het altijd al leuk om een eigen site te maken:P
Offline Gerard - 09/12/2006 17:21
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Ik vind dit gwn dat je niet moet zeuren, bedrijven moeten zelf maar bepalen bij wie zij hun site laten maken... die weten ook wel dat goedkoop niet altijd de beste service heeft, maar soms zijn ze nog beter ook!


Ik ben het met je eens dat bedrijven deze keuze moeten kunnen maken, zo werkt de markt nu ook eenmaal. Het gaat mij erom dat veel van deze gastjes zich voordoen als jongens met jaren ervaring en 'ze fixen het wel even'. Als ik code bekijk die door dit soort mannetjes is gemaakt dan adviseer ik mijn klanten altijd om van scratch weer te beginnen. Niets is gedocumenteerd en alles hangt maar wat aan elkaar.

Ik hoor ook soms dat ze opdrachten aannemen en dat ze dan reageren van "geeft mij ook weer een mooi moment om wat nieuws te leren". HALLO, je moet het NU niet leren... je moet het kunnen voordat je er betaald voor krijgt. Dit kan je een klant niet aandoen, je kan niet zomaar wat in elkaar steken en het ondertussen leren, je weet dan namelijk helemaal niet wat je eigenlijk aan het doen bent.

En dat is de reden dat ik liever zie dat velen van jullie (hun) het dan maar bij een hobby houden totdat je een jaar of 18 bent en je een opleiding doet die ermee in aanraking komt of je echt weet dat je zoiets professioneel kan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s