login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Geschikte taal voor project?

Offline wouter - 28/10/2006 13:34
Avatar van wouterPHP interesse Ik ga (binnenkort) beginnen aan een klein projectje voor m'n vaders bedrijf, maar heb niet echt voldoende bagage ter beschikking om te oordelen welke programmeer taal het geschiktst zou zijn.

Het basisidee van het programme ligt als volgt: er wordt met een palmtop (of variante) de weg op gegaan en in een formulier moeten een aantal gegevens ingevuld worden. (Er moet ook een basic tekenprogramma aan gekoppeld worden - al dan niet zelf gemaakt). De velden worden opgeslagen in een kleine - beperkte database op de palmtop.
Eenmaal terug op kantoor moeten de gegevens overgeplaatst worden. En moet een soortgelijk formulier toelaten de gegevens nog extra aan te passen. Verder moeten er ook foto's kunnen geimporteerd en weergegeven worden.
Uiteindelijk moet alles in 1 standaard verslag gegoten worden op basis van de velden in de database.


Het liefst van alles zou ik object gericht werken, lijkt me ook het handigst sinds die 2 formulieren (1 op pc 1 op palmtop) vrijwel gelijkaardig zijn. Maar welke programmeer taal lijkt hiervoor het geschikst?

De os van de pc zou (uiteraard) windows zijn.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zamna - 28/10/2006 13:36
Avatar van zamna HTML beginner .net (vb of c#)
Heeft een framework die werkt op windows en een mobiele versie die je op pocketpc's kunt plaatsen.
Bovendien is de taal makkelijk te leren en er is een gratis ontwikkelruimte te downloaden.
Offline Abbas - 28/10/2006 14:12
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Hiervoor kan ik net zoals Zamna .NET aanbevelen (C# of VB, maakt al niet uit)...
Voor hetgeen je moet doen is dit een geschikte optie! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s