login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

LAN Laptop - PC

Offline Keith - 02/09/2006 16:13
Avatar van KeithGrafische gevorderde ik heb een probleem met mn netwerk tussen mijn PC en mjin laptop.
in allebij zit een netwerk aansluiting en ik maak gebruik van een crosswire.
Ik heb bijde aangesloten maar hij geeft de melding dat ik een beperkt netwerk heb. zie image.
http://img502.i...ge1kt9.jpg
op mijn laptop krijg ik een soort gelijk bericht.

op mijn pc heb ik geprobeer om "een thuisnetwerk of een klein bedrijfs netwerk in te stellen" via de windows wizard. op mijn PC ging dit goed als ik dit echter op mijn laptop probeer dan geeft hij de error:
Cannot Complete the Network Setup Wizard.
This wizard detected that this computer belongs to a domein.
Therefore, you cannot use this wizard to set up a network.

De laptop en de PC maken bijde zelf verbinding met internet mbv een draadloze connectie. Het netwerk is dus echt alleen voor het overladen van files.

Kan iemand me helpen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 02/09/2006 16:17
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je een verbinding wilt aanleggen met een crosslink kabel zul je zelf de ip adressen moeten instellen. Dit doet windows niet voor je aangezien er namelijk geen DHCP service draait op dat netwerk.
Offline Keith - 02/09/2006 16:25
Avatar van Keith Grafische gevorderde En hoe moet ik zoiets doen?
Bedankt voor de snelle reply
Offline crasher - 02/09/2006 16:36
Avatar van crasher Lid eigenschappen van je lan verbinding gaan daar zie je op het eerste tabblad allemaal dingen staan en je moet internet-protocol(TCP/IP) klikken en dan eigenschappen en daar kun je dat ingeven

bv.
ip-adres: 192.168.123.50
subnetmask: 255.255.255.0

en bij andere zet je het ip adres 192.168.123.51
Offline Keith - 02/09/2006 16:41
Avatar van Keith Grafische gevorderde En vanwaar die ip-adress 192.168.123.50?
moet dat perse die zijn ? of is dat per verbinding anders?

alvast bedankt 
Offline marten - 02/09/2006 18:20
Avatar van marten Beheerder Je kan ook 10.0.0.0 range pakken
Dit is afhankelijk van het aantal adressen dat je nodig hebt. Daar zijn bepaalde berekeningen voor namelijk (Klasse A Klasse B Klasse C ip adressen enz, subnetting)

Maar het gebruikelijke voor een thuisnetwerk is 192.168.123.x range of 10.0.0.x range

Als je verder wilt verdiepen in de ip adressen kan ik wel een documentje voor je maken ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s