login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Doctype

Offline denbeckers - 17/07/2006 12:21
Avatar van denbeckersPHP interesse welk doctype moet ik gebruiken? want als ik Transitional gebruik heb ik 8 errors als ik strict gebruik heb ik 24 errors dus ik weet het niet goed hoe oplossen en of vervangen

w3.org

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 17/07/2006 12:25
Avatar van Maarten Erelid Je moet strict gebruiken, en best nog XHTML 1.0 Strict.

Maar de errors die je krijgt zijn er omdat je gebruik maakt van verouderde methodes. De nieuwe oplossing om bijvoorbeeld een achtergrondkleur in te stellen is
  1. <td style="background-color: #779966; ">blaa</td>

Dat heet CSS, en dat zou je dus beter eens leren dan :d
Offline denbeckers - 17/07/2006 12:54
Avatar van denbeckers PHP interesse oke thx
ik wist wel dat dat ging ùmaar ik wist niet wat d oude manier was

Thx ;)
Offline Tuinstoel - 17/07/2006 13:05
Avatar van Tuinstoel PHP expert Niks moeten, alles mag. Strict is voor uitslovers, je moet je héél erg strict aan den regels houden. Ik doe het wel eens af en toe, maar dan ben je heel lang bezig om een oplossing te vinden voor een bepaalde constructie, die je d.m.v. CSS moet oplossen. Strict laat heel weinig toe, Transitional is wat meer gangbaarder, en laat ook wat meer codes toe.
Bij xhtml 1.0 strict mag je bijvoorbeeld geen align gebruiken, en geen target="", dat laatste moet je vervangen met een stukje javascript, en je zult maar net JS uit hebben staan .
Offline denbeckers - 17/07/2006 13:41
Avatar van denbeckers PHP interesse nog vraagje
hoe los ik deze op?

Citaat:
Error Line 147 column 45: end tag for "TABLE" omitted, but its declaration does not permit this.

<td bgcolor="#FFFFFF" valign="top">
You forgot to close a tag, or
you used something inside this tag that was not allowed, and the validator is complaining that the tag should be closed before such content can be allowed.

The next message, "start tag was here" points to the particular instance of the tag in question); the positional indicator points to where the validator expected you to close the tag.
Offline Tuinstoel - 17/07/2006 13:44
Avatar van Tuinstoel PHP expert Vertaal het eens...
Offline denbeckers - 17/07/2006 13:47
Avatar van denbeckers PHP interesse of vergeten te sluiten (wat niet het geval is)
of iets verkeerd gebruikt dus zal ik de bg color wel vervangen naar style="...
Offline xSc - 17/07/2006 13:58
Avatar van xSc Onbekend Strict is wel mooi, maar het is inderdaad te lastig. Belangrijke onderdelen zijn afgekeurd, terwijl daarvoor geen goede vervangers zijn. Transitional verdient de voorkeur.
Offline denbeckers - 17/07/2006 14:12
Avatar van denbeckers PHP interesse This Page Is Valid HTML 4.01 Transitional!

gelukt
thx iedereen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s