login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Content verplaatsen naar andere domeinnaam

Offline Roosje - 11/07/2006 12:49
Avatar van RoosjeNieuw lid Ik heb voor mijn website een .eu-naam geregistreerd. Ik ben aan het overwegen om de content die op mijn huidige .nl-site staat, over te zetten naar de .eu-site. Het moet namelijk een internationale site worden. Ik wil dode links graag vermijden. Dan zou ik dus de content op de .nl-site moeten behouden (alle links verwijzen dan naar de .eu-site) of moeten werken met redirects of... ?
Ik heb al verschillende documentaties betreffende zoekmachine-ranking gelezen en het blijkt dat bovenstaande manieren niet door de zoekmachines gewaardeerd worden. Ik zou waarschijnlijk ook weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

Wat zouden jullie me aanraden?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ThAlmighty - 11/07/2006 12:57 (laatste wijziging 11/07/2006 12:58)
Avatar van ThAlmighty HTML beginner wat je kunt doen is je nl site in een frame stoppen op de eu site.. maar dat vindt ik troep. Ik zou ook zeker niet intensief gaan linken tussen je 2 domeinen.

Je kan ook de DNS van je .eu-domein naar je .nl-hosting forwarden. Dan krijg je dus je .eu domein die gebruik maakt van je .nl-hosting, maar de gebruiker blijft je op je .eu domein ;)
Offline Tuinstoel - 11/07/2006 13:01
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik vraag het me zo maar af hoor, maar je gaat toch niet zeggen dat je interne links volledig opschrijft, dus met http://.... ervoor, terwijl je alleen, gezien het feit dat het intern is, naar het bestand moet linken?
Offline Roosje - 11/07/2006 13:18
Avatar van Roosje Nieuw lid @Tuinstoel : Nee, ik schrijf interne links niet volledig uit. Hoezo?

@ThAlmighty: Dat is eigenlijk niet wat ik bedoelde. Als bezoekers via een zoekmachine of elders op een oude link klikken, wil ik graag dat ze terecht komen op de gewenste pagina en niet worden doorgestuurd naar de index-pagina. Mijn vraag is via welke manier ik dit het beste kan doen, daarbij rekening houdend met zoekmachines.
Offline xSc - 11/07/2006 13:32
Avatar van xSc Onbekend Gebruik een .htaccess met daarin Redirect 301.

Een 301 Redirect houdt een permanente redirect in. Zoekmachines nemen de locatie, waarnaar geredirect wordt en laten de 'oude' locatie vervallen. De pagerank wordt ook meegenomen.
Offline Roosje - 11/07/2006 14:59
Avatar van Roosje Nieuw lid Geweldig! Bedankt! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.259s