login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML een programeer taal

Offline DenMette - 20/06/2006 21:51
Avatar van DenMettePHP gevorderde Ik ben vandaag op het volgend probleem gekomen.

Ik en een vriend van mij we waren aan het discuseren over dat html een programeer taal is of een scripttaal?

zouden jullie jullie mening eens kunnen geven

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ece - 20/06/2006 21:53 (laatste wijziging 20/06/2006 21:53)
Avatar van ece HTML interesse Scripttaal.
C/C++ is een programmeertaal (programmeer = programma).
Een site script je met HTML/PHP enz dus scripttaal.
Offline ottorocket - 20/06/2006 21:54
Avatar van ottorocket Onbekend volgens mij dan toch meer een scripttaal, bij programeer taal denk ik direct aan iets om programma's te schrijven en vermits je dat met html niet doet en met html eerder "scripts" maakt
Offline putbruy - 20/06/2006 21:55 (laatste wijziging 20/06/2006 21:55)
Avatar van putbruy HTML beginner scripttaal vlg mij
omdat dat enkel een scripting bevat voor de browser
Offline DenMette - 20/06/2006 21:56
Avatar van DenMette PHP gevorderde maar dan een volgende vraag HTML wordt dit wel degelijk beschoud als een scripttaal??

Omdat ik andere mensen hoor zeggen HTML is maar een ondereel van zo vele dus zeggen mensen HTML is noch een Scripttaal Noch een Programeer taal

hoe verklaren we dan dit??
Offline Richard - 20/06/2006 21:57
Avatar van Richard Crew algemeen HTML is GEEN script taal, het is een MARKUP taal.
Offline ottorocket - 20/06/2006 21:57
Avatar van ottorocket Onbekend mee eens, een script taal is eerder dat je scripts schrijft zoals php, maar nu gaan we wel moeilijk doen he.

Je kan evengoed vragen of het vuur is uitgevonden door de mens, daar ben ik het niet mee eens, want het vuur bestond al, met welke ingredienten is het vuur gemaakt?? Is gewoon een natuurlijk verschijnsel.
Offline DenMette - 20/06/2006 21:58
Avatar van DenMette PHP gevorderde Ja maar nu weet ik genoeg bedankt voor jullie reply's
Offline xSc - 21/06/2006 10:19
Avatar van xSc Onbekend HTML is inderdaad geen scripttaal.

Met een scripttaal kun je site dynamisch maken. Neem bijv. een formuliercontrole. Je krijgt bijv. een alert wanneer je je naam niet hebt ingevuld. Dynamisch dus.

HTML beschrijft, CSS maakt op.
Offline demich - 23/06/2006 11:17
Avatar van demich Nieuw lid HTML is een opmaaktaal
PHP is een scripttaal, net als bijvoorbeel javascript en actionscript
Programmeertalen zijn C, Java, C++
;-)
Offline xSc - 23/06/2006 11:19
Avatar van xSc Onbekend Fout! HTML is geen opmaaktaal. Met HTML beschrijf je, terwijl je CSS gebruikt voor de opmaak.
Offline marten - 23/06/2006 11:20 (laatste wijziging 23/06/2006 11:21)
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Een scripttaal is een programmeertaal die geschikt is voor het schrijven van scripts, kleine programmaatjes om veel voorkomende taken (bijv. systeembeheertaken) te automatiseren, of om een grote maar eenmalige taak te verrichten. Veelal hebben deze taken te maken met het verwerken van tekstbestanden. Scripttalen zijn over het algemeen high-level talen, en worden doorgaans geïmplementeerd door middel van een interpreter, omwille van snelheid en gemak bij het ontwikkelen.

De scripttalen komen voort uit de gewoonte uit de jaren '60 om een reeks commando's (een batch) op een ponskaart te zetten. Bij latere, interactieve besturingssystemen (met een commandoregel) werden regelmatig uitgevoerde commandoreeksen opgeslagen in een bestand.

Toen men inzag dat een dergelijk bestand in feite een nieuw programma was, voegde men constructies toe aan de commandotaal zoals conditionele uitvoering (if-then-else), lussen (while, for) en variabelen. De shell van het besturingssysteem Unix (vanaf begin jaren '70) en taal SNOBOL zijn hier vroege voorbeelden van. Later (eind jaren '70) werd AWK ontworpen.

Vanaf eind jaren '80 werd een scala aan scripttalen ontwikkeld, zoals Perl, Python, Tcl en Ruby. Sommige van deze talen bleken ook succesvol buiten hun oorspronkelijke toepassingsdomein.

In de jaren '90 werden verschillende scripttalen voor het Web ontwikkeld: Javascript, dat in browsers draait, en PHP dat op servers draait. Beide zorgen voor dynamiek en interactie op websites. (Java wordt niet als een scripttaal beschouwd.)

Wikipedia 

Meer info op http://nl.wikip...ammeertaal
Offline Kite874 - 23/06/2006 13:17
Avatar van Kite874 Nieuw lid html is een Markup Language dus geen programmertaal
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s