login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XP Install probleem

Offline TFOL - 07/03/2006 21:23
Avatar van TFOLPHP beginner Hallo,

Ik weet niet zeker of ik dit hier mag plaatsen, maar ik heb nu echt hulp nodig.
ik heb op mijn computer Win2000 Prof. staan. Nu wou ik dat upgraden naar WinXP. Alles ging goed t/m het voorbereiden van de installatie. Als hij Win2000 werkelijk wil installeren, dan krijg ik elke keer deze melding:
Citaat:
Gegevensfout (Cyclische Redundantiecontrole)

nu heb ik gegoogled, maar heb niet echt een antwoord kunnen vinden. Het probleem is dat het me niet lukt om mijn computer op te starten met Win2000.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, zodat ik weer gebruik kan maken van mijn computer!
Robin

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timo - 07/03/2006 21:30
Avatar van timo PHP ver gevorderde ik had ergens wel gehoord dat er probs waren met win2000 prof naar winxp upgraden... delete gwn de windows map op je HD
Offline TFOL - 07/03/2006 21:32
Avatar van TFOL PHP beginner
Citaat:
delete gwn de windows map op je HD


hoe moet ik dat doen?
Offline timo - 07/03/2006 21:33
Avatar van timo PHP ver gevorderde ehm... zoek C:\WINDOWS en delete die map? als ie niet bestaan moet je instellen dat hij ook verborgen mappen moet weergeven... ik werk op winXP dus kan je niet vertellen hoe..
Offline TFOL - 07/03/2006 21:35
Avatar van TFOL PHP beginner maar daar kan ik niet komen, omdat als ik de computer opstart, hij gelijk verder wil gaan met het installeren van WinXP
Offline timo - 07/03/2006 21:37
Avatar van timo PHP ver gevorderde dan annulleer je dat? of kan dat niet? haal gwn de winXP schijf uit het station...
Offline TFOL - 07/03/2006 21:41
Avatar van TFOL PHP beginner Nee annuleren kan niet. En als ik de XP-disc uit de computer laat, dan start hij gewoon weer het installatieproces op en vraagt hij om de cd-rom weer te plaatsen.
Offline Ultimatum - 07/03/2006 21:47
Avatar van Ultimatum PHP expert als je bij de overeenkomst bent kan je op F8 drukken om te accapteren, druk op esc oid of iets dat daar staat om de overeenkomst niet te accapten
Offline Stijn - 07/03/2006 21:51
Avatar van Stijn PHP expert euhm... Kies tijdens de install voor een extra partie en formateer die of anders formateer de hele schijf voor je het installeert.
Offline WimJ - 07/03/2006 21:55
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Ok, robin rustig blijven is de boodschap dan denk je met een heldere geest..

nu het beste wat je kunt doen is zorgen dat de schijf van xp ofzo in je pc zit en dan opstarten dan moet je is proberen de instalatie terug van het begin te doen maar in plaats van overschrijven (upgraden van win2000) moet je is formateren alles afsmijten dus geen partitie meer ofzo niks neen dan gaat windows zelf een partitie maken een NTFS bestand systeem wel genoemd normaal mogen er dan geen fouten meer gebeuren als je met een voledige versie van windows werkt anders raad ik je aan de 95 te instaleeren en daarna de 98 en dan de upgrade versie van xp ..

Nu zo moelijk is het allemala niet hoor !

veel sucses ! groeten, wim
Offline TFOL - 07/03/2006 22:18
Avatar van TFOL PHP beginner Allen bedankt!

Ik heb op het een of andere manier installatieproces van XP weten te cancellen. Nu zit ik weer in Win2000 en kan ik het weer van begin af aan proberen.

nog maals, bedankt iedereen!

Robin
Offline webrelax - 08/03/2006 08:31
Avatar van webrelax Nieuw lid um heel leuk maar volgende keer wacht je maar gewoon tot windows vista komt dat duurt toch nog maar 2 maandjes
Offline Sc0tTy - 08/03/2006 12:12
Avatar van Sc0tTy PHP interesse die fout houd in dat je cdrom kaduuk is ;)
Offline Maarten - 08/03/2006 12:38
Avatar van Maarten Erelid Nu heeft iedereen zowat iets gezegd, het werkt waarschijnlijk nog altijd niet en hij is er nog geen stap mee verder, dus hoppa.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s